X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואיזה שלום אנחנו רוצים
▪  ▪  ▪

רק מי שלחם בנו בצורה נחושה, ללא פשרות, רק מי שהיה מוכן להקריב קרבנות כבדים, רק מי שאין לו עכבות כלפינו, שונא אותנו, מתעב אותנו, רוצה להרוג אותנו, עם החמאס, אפשר לעשות הסכם.
כי איזה פרטנרים חיפשנו עד היום? פרטנרים אוהדי ציונות, מלאי חמלה על מה שעבר על אבותינו בשואה, כאלה שיודעים בסתר ליבם שהם רק אורחים בארץ הזאת שבעצם ניתנה לנו על-ידי הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו. כלומר רצינו לעשות שלום עם ערבים רכרוכיים, חסרי עמוד שדרה, כל כך נתעבים ומושחתים עד שנהיו עלובים בעינינו.
והנה, בא יריב שלא מכיר בזכותנו האלוהית על הארץ, שאומר על כל הרג ערבי יהיה הרג יהודי. יריב שלא מתכופף, שמוכן להיהרג, להתאבד, רק כדי לומר לנו שגם הוא יודע לנקום, לא רק אנחנו, שגם היד שלו ארוכה ולא שוכחת, בדיוק כמו היד שלנו. עם יריב כזה אפשר לעשות הסכם שלום.
צריך להגדיר מהו השלום שאנחנו רוצים. יותר נכון, אנחנו צריכים להיות ריאליים ולהגדיר לעצמנו איזה שלום אנחנו יכולים להשיג כעת. שלום כמו בין הצרפתים והגרמנים לא יהיה, אפילו לא השלום בין האנגלים לאירים (ואיזו שינאה יש שם).
צריך לרדת מהפנטזיה הזאת. גם הפלשתינים לא "מתים " עלינו. אבל בין הכל או לא כלום יש הרבה אפשרויות. ועם החמאס אפשר לדבר ת'כלס. אני לא יודע כמה אנשים יודעים אבל השיח אחמד יאסין הציע לישראל הודנה לשתיים עשרה שנים. ישראל כמובן לא התייחסה להצעה הזאת. נו, באמת, חמאסניק מציע לנו הצעות שלום? לנו, האימפריה?
אבל מה רע בהפסקת אש לשתים-עשרה שנים? לישראל מעולם, כן מעולם, לא היו שתיים עשרה שנים רצופות של שקט ושלום. בשתיים עשרה שנים יכול כל כך הרבה להשתנות, מדורות יכולות לדעוך, אידיאולוגיות יכולות לאבד ממשמעותן.
הפריץ ימות, הכלב ימות, אנשים כבר לא יזכרו על מה נלחמו. וזה מה שאפשר יהיה להשיג, שלום קר, בלי חיבוקים ונישוקים. בלי הרוגים.
כן, החמאס יכול.

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
האם המפלגה הזו שמייצגת למעשה היום את הבלעדיות בכל מוסדות השלטון העיקריים – אינה למעשה אסופה של פורשים מכל מיניי מפלגות – שבימים אחרים היו נחשבים למאוסים באשר לנטישת מפלגת האם?
אביב ירון
הדרך להשגת אינפורמציה והוכחות על-ידי החוקרים הפרטיים היא ברבים מהמקרים בעבירה על החוק, כל הגורמים כמעט מעלימים עין כולל שופטים ורשמים בבתי המשפט ולשכות ההוצל"פ בכל הארץ
בועז מושקוביץ
אישיותו של יהונתן פולארד גדולה מכדי שהפקידים הקטנים והשופטים הפחדנים יהיו מסוגלים לכבד אותו. משימת שיחרורו אינה בעיה של יהודי שבוי אחד, אלא אחת השאלות הבסיסיות של מדינת ישראל
פרופ' משה שטרנפלד
גורי גרוסמן
שינוי שיטת הבחירות היא משימה אפשרית: כל בוחר יקבל בקלפי את הפתק של המפלגה שבה יבחר, בצירוף רשימה של מומלציה לכנסת. הבוחר יסמן את נבחרת האישים הראויים ביותר לדעתו לכהן בכנסת. כך שחברי הכנסת יבחרו על-ידי כלל הבוחרים ולא על-ידי קומץ של חברי מרכז או מתפקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il