X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא במקרה הוקם ארגון "שוברים שתיקה" ע"י לוחמים ששירתו תקופה ארוכה בעיר חברון. כל חייל ששירת בחברון יספר את אותו הסיפור על מציאות בלהות יומיומית של פלישה לחנויות, סקילת תושבים ערבים באבנים, השחתת רכוש וביזה
▪  ▪  ▪

כמי שעוקב בימים האחרונים אחרי הדיווחים המגיעים מהעיר חברון, דבר אחד לא מסתדר לי. על מה הפליאה? על שום מה ההפתעה? מה יש בסרט הזה שעוד לא ראינו? איך זה שממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט אומר היום: "לא נשלים עם כך שמישהו מרים יד על כוחות הביטחון, אנו לא משחקים פה, יש גבולות שהממשלה לא יכולה להרשות שיעברו אותם"?
אדוני, ממלא-מקום ראש הממשלה, כבר השלמנו. השלמנו עם הגזענות של אנשי היישוב היהודי ותייגנו אותם כ"קיצונים". השלמנו עם האלימות המחרידה שלהם כלפי התושבים הפלשתינים והחלטנו כי אלו "מקרים חריגים". למאבק היומיומי של כוחות הצבא והמשטרה עם המתנחלים קראנו "עימותים", וכך יכולנו לישון בשקט. כי עם "קיצונים", ו"חריגים" אפשר להשלים.
לא במקרה הוקם ארגון "שוברים שתיקה" ע"י לוחמים ששירתו תקופה ארוכה בעיר חברון. כל חייל ששירת בחברון יספר אותו סיפור על מציאות בלהות יומיומית של פלישה לחנויות, סקילת תושבים ערבים באבנים, השחתת רכוש וביזה.
כל חייל יספר על איך זה מרגיש בין הפטיש לסדן. בין פטרול בקסבה וחיפוש אחרי אמצעי לחימה וטרור לבין שרשרת אנושית שתמנע מהמתנחלים לפלוש לעוד בית, לבזוז עוד חנות.
באפריל 2003 עמדתי אני בראש כוח שמשימתו היתה למנוע מהמתנחלים לפלוש לבית פלשתיני. כמו בעבר, צעקו עלינו המתנחלים וקיללו, זרקו אבנים, חיתולים וביצים.
אבל בחברון אתה מגדל עור עבה וכבר לא מתרגש מהמילה "נאצי" כשהיא מושמעת לעברך על בסיס יומיומי. גם כשמח"ט חברון דאז, חגי מרדכי, הגיע למקום, נאלצנו לגונן עליו בגופנו מפני המון זועם של מתנחלים.
והיום התמונות הן אותן תמונות, האלימות היא אותה אלימות והטירוף נותר בעינו. ומתוך הטירוף נולד "יהודי חדש". יהודי שמסתובב בעיר חמוש וגאה. יהודי שזורק אבנים על זקנה ערביה שחוזרת מהשוק. יהודי שמרביץ לערבים ואם צריך אז גם לחיילים. יהודי שלא מבין על מה כל המהומה. יהודי שכותב כתובות נאצה, צועק, משפיל, מלכלך, בוזז, מקלל ומרביץ.
היישוב היהודי בעיר חברון מתנהל כבר תקופה ארוכה כאילו אין דין ואין דיין. אנרכיה מוחלטת. התמונות שפורסמו בתערוכת "שוברים שתיקה - לוחמים מספרים על חברון", מציגות את השיגעון היומיומי.
עכשיו אומנם מאוחר - אבל לא מאוחר מדי. ממלא-מקום ראש הממשלה, אם יש גבולות כדבריך, אז כבר עברנו אותם מזמן. אל תיתן לטירוף לגרור אחריו מדינה שלמה.

אתר שוברים שתיקה: www.shovrimshtika.org
הכותב שירת בחטיבת הנח"ל בחברון עד 2003 כחייל ומפקד, השתחרר ביולי 2003, ולאחר מכן היה ממקימי ארגון "שוברים שתיקה".
תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
מה צריך לחשוב אדם ישר מול עיתונות סלקטיבית שכזו?! גועל נפש. מה צריך לחשוב אזרח ישר מול הפעלת חוק סלקטיבית שכזו, על-ידי רשויות שממומנות מכספי המיסים שלו ופועלות על-פי רחשי הלב של העיתונאים?!
יורם הורוביץ
ואיזה שלום אנחנו רוצים
נסים גבאי
האם המפלגה הזו שמייצגת למעשה היום את הבלעדיות בכל מוסדות השלטון העיקריים – אינה למעשה אסופה של פורשים מכל מיניי מפלגות – שבימים אחרים היו נחשבים למאוסים באשר לנטישת מפלגת האם?
אביב ירון
הדרך להשגת אינפורמציה והוכחות על-ידי החוקרים הפרטיים היא ברבים מהמקרים בעבירה על החוק, כל הגורמים כמעט מעלימים עין כולל שופטים ורשמים בבתי המשפט ולשכות ההוצל"פ בכל הארץ
בועז מושקוביץ
אישיותו של יהונתן פולארד גדולה מכדי שהפקידים הקטנים והשופטים הפחדנים יהיו מסוגלים לכבד אותו. משימת שיחרורו אינה בעיה של יהודי שבוי אחד, אלא אחת השאלות הבסיסיות של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il