X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לידיעת החברות הישראליות הנסחרות בנסדא"ק: הליכי ההטמעה של מערכות ה-SOX בארה"ב כיום מלמדים, כי הצפי הוא שעלויות הליכים אלו רק יעלו עם השנים, ולא ירדו כפי שנהוג היה לחשוב
▪  ▪  ▪

החברות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק עסוקות כיום בהערכות לקראת החלתן של תקנות הסרבנס אוקסלי, החל ממחצית שנת 2006. אולם רובן אינן מודעות לכך שהניסיון בארה"ב, שם כבר חלות התקנות, מלמד כי עלויות יישומן רק ילכו ויגדלו, וכי ההשקעה הראשונית, שרבים חשבו כי תלך ותפחת עם השנים, רק הולכת וגדלה בינתיים.
מדובר בשינוי מהותי בדפוסי החשיבה של מנהלי הארגונים בארץ ובעולם, שטענו לאורך כל הדרך, כי שלב ההטמעה הוא השלב היקר ביותר, לאחריו ירדו העלויות.
התהליכים שעוברים על החברות בארה"ב, מלמדים כי תהליכי ההטמעה של המערכות ליישום החוק אינן כה פשוטות ודורשות מהארגונים משאבים נוספים מעבר לאלו הקיימים כיום.
המערכות המוטמעות כיום בארגונים בארה"ב, ואשר בקרוב יוטמעו גם בקרב החברות הישראליות, מצריכות תחזוקה קבועה ורציפה שמקשה על העוסקים בדבר לצפות, כי עלויות הליכים אלו ירדו בשנים הקרובות.
בארה"ב נמצא הדיון הציבורי סביב נושא העלויות בשיאו, כאשר את רוב ההתמרמרות מושך סעיף 404 - הסעיף היקר ביותר בחוק - המחייב חברות לשדרג את מערך הבקרה שלהם בכדי להמשיך ולהיסחר בבורסה האמריקנית.
סעיף זה עומד בראש סדר העדיפויות של החברות הדורשות את שינוי החוק, ואף זכה להתבטאות נדירה מצד ויליאם מקדונו, יו"ר מועצת הפיקוח החשבונאי של רשות ני"ע, שאמר לפני מספר חודשים, כי המועצה צריכה לשקול דרכים להנחות חברות לגבי מילוי סעיף 404 בזמן הקרוב.
הבעייתיות בסעיף זה נוגעת לא רק לעלותו, כי אם לזמן שהוא מצריך ליישומו, הן מצד החברה והן מצד רואי החשבון, שבמסגרת עבודתם דורשים גם את גילויים של פרטים חסרי חשיבות במערך הבקרה, וזאת בכדי להימנע מתביעות בעתיד.
גם חברות ישראליות, שעליהן עדיין לא יושם החוק, מתחילות להפנים את העובדה, כי עלויות הטמעת מערכת ה-SOX לא ירדו בזמן הקרוב.
בישראל הבעיה חמורה אף יותר, שכן אחוז גדול מהחברות עדיין לא החל בהיערכות לחוק, שצפוי להיכנס לתוקפו בעוד חצי שנה. ההיערכות המאוחרת, שתיעשה מן הסתם גם בעלות גבוהה יותר, תהיה בעוכריהן של החברות הישראליות, שיאלצו להוציא יותר כסף בפחות זמן, אם ירצו להמשיך ולהיסחר בבורסה האמריקנית.
זו גם אולי הסיבה מדוע חברות רבות עדיין יושבות על הגדר וממתינות בציפייה דרוכה להתפתחויות בארה"ב, שעשויות להפחית מהן את הנטל הנדרש בכדי להיערך לתקנות החוק.
אז נכון שהורדת עלויות יישום החוק יועילו לחברות הישראליות, אולם מהדיון בנושא ועד הסקת מסקנות ויישומן בפועל, הדרך עוד ארוכה. ויכוח זה משרת בינתיים את האינטרסים של החברות הישראליות, אולם סביר להניח ששמחה לגבי הוזלת עלויות הסרבנס אוקסלי תהיה מוקדמת מדי.
גם אם הנחות ביישום החוק יינתנו, הן יינתנו רק לאחר שמעגל המצטרפים לחוק יושלם, ולאחר שיוצגו ההוכחות החד-משמעיות לכך שקיים קשר בין נטישת הבורסה האמריקנית לבין החוק.
המרחק מהחלטות אלו עדיין רב ועל כן, טוב יעשו החברות הישראליות, אם לא יסמכו ידיהן על החלטה כזו וימשיכו בהיערכות לחוק כמתוכנן.

דיוויד דונין הוא מנכ"ל חברת בייקוניקס (Biconix) ונחשב כמומחה לתהליכי העבודה בתחום סרבנס אוקסלי
תאריך:  18/01/2006   |   עודכן:  18/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
אחד הסיפורים המופלאים המוצגים ב"מוזיאון מורשת הציבור במשפט", מתייחס לסוסה האצילה שהפכה לנשיאת בית המשפט העליון, וברבות הימים אף התמנתה למבקרת המדינה. מרשים! מדהים! מפעים! רוצו למופע!
אביב ירון
מעלימי מס כבדים יוצאים מהענין בד"כ בתשלום כספי בלבד, אלו שאין להם יושבים בכלא
רון בריימן
אפרי הלפרין
בית המשפט העליון, האקטיביסט, שובר המוסכמות והחוקים, נעלם כלא היה כאשר מדובר באי שיוויון ובאפליה של ילדים חרדים
אפרי הלפרין
Very touching, very very touching
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il