X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע מתנהלת מלחמת חירוף-נפש נגד תוכנית ויסוקנסין ומי עומד מאחוריה, (השערה)?
▪  ▪  ▪

אחד הנושאים הפופולריים ביותר בתקופה האחרונה, בכל הקשור לשירותים הציבוריים החברתיים, הוא המלחמה הבלתי מתפשרת ב"תוכנית ויסקונסין", והניסיון הברור של גורמים שונים לגרום לסילוקה מן הנוף הישראלי.
לא עוברים יותר מכמה ימים מבלי שעיתונאי זה או אחר מציג תחקיר המצביע על מחדלי התוכנית. תכיפות "תחקירים" אלו מובילה למסקנה, לפחות שלי, שמתנהלת כאן מלחמה מתוכננת היטב לחיסול התוכנית.
בימים האחרונים גם התבשרנו, כי הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא (ב"דיון סוער") וכי, על-פי "גלובס" מבקר המדינה עומד לקיים ביקורת מקיפה על התוכנית.
שנים רבות עוסקת הממשלה בכלל ומשרד הרווחה בפרט, ברעיון של "יבוא" התוכנית לישראל. כל מי שיחטט בארכיוני העיתונות או בתיקי החשבוניות של חשב משרד הרווחה ימצא, הפלא ופלא, שכמה משלחות יצאו כבר לארה"ב ללמוד את הנושא.
שרי הרווחה מטעם ש"ס, וגם גורמים נוספים, יצאו פעם אחר פעם לארה"ב במשלחות גדולות, וכל נפשם יוצאת להביא מזור לבעיית האבטלה במדינת ישראל באמצעות תוכנית זו.
את הפתרונות לבעיית האבטלה במדינת ישראל היה אמור לפתור, בין השאר, שירות התעסוקה. אך כיום, כאשר גורמים רבים שואפים לחסל את התוכנית יש נטייה לשכוח את מה שמתרחש בשירות התעסוקה.
גם בעניין זה כדאי שהציבור ירענן את זכרונו באשר לחשיפות העיתונאיות הרבות ודוחות מבקר המדינה שהצביעו על שירות התעסוקה כאחת המערכות המושחתות והבלתי יעילות ביותר בשירות הציבורי.
השירות בנוי מ"שכבות" של עובדים שהגיעו לשם אך ורק בגלל קשריהם הפוליטיים, או היותם מקורבים של המפלגה ש"שלטה" במשרד הרווחה.
שנים רבות לא יכולת לבוא בשערי השירות אם לא היית מקורב לש"ס (ושכבה "קודמת" מיוחסת לליכוד). במשך שנים לא הצליח משרד הרווחה לייצב מנכ"ל בעל שיעור קומה בשירות, היו אפילו תקופות ארוכות שבהן לא היה כלל מנכ"ל בשירות התעסוקה, ואלו שהיו הסתבכו בבעיות שחיתות וחוסר יעילות.
מי לא זוכר את תמונות הזוועה של "תחנות" שירות התעסוקה שהציגו לציבור הזנחה של תשתיות השירות ויחס מזלזל כלפי הפונים.
אולם יותר מכל, שירות התעסוקה הוא הגוף הציבורי האגרסיבי ביותר בתחום יחסי העבודה. זהו שירות שנפל קורבן להשבתות אכזריות ותכופות של ועד עובדים מיליטנטי וחסר אחריות, שעובדי השירות היו חשובים לו יותר מאשר המובטלים.
אנו יודעים גם על "שיטות משוכללות", כיצד העובדים היו מקבלים תוספות שכר על-ידי "טלטול" המובטלים מתחנה לתחנה ומסטטוס לסטטוס.
כל אלו הביאו את האוצר ומשרד התמ"ת (כאחראי על התעסוקה) לנסות ולבנות אלטרנטיבה אסטרטגית ומעשית לשירות התעסוקה בדמות תוכנית וויסקונסין.
אולם אז החלה "המלחמה" לחיסולה של התוכנית מבלי שניתן לה אפילו זמן התאקלמות. מאחורי המלחמה עומדים, להערכתי, שני גורמים: האחד, גורמים רדיקלים חברתיים שכל ביטוי של העברת שירותים ציבוריים (ובעיקר שירותי רווחה) לידיים פרטיות מעלה בהם חלחלה; והשני, עובדי שירות התעסוקה המפעילים גורמים פוליטיים (שבמשך שנים בחשו בשירות ואף נהנו מ"טובות הנאה" שונות מהשירות).
זוהי "מלחמת חורמה" אכזרית וחסרת פשרות, ולצערי נראה לי כי "כוחות החושך" ינצחו, בסופו של דבר.
אין כל ספק, כי יש לבדוק את התוכנית, הן בדיקה של הכנסת והן בדיקה של הממשלה, ולא לחסוך את שבט הביקורת אם הדברים מתנהלים שם באופן לא תקין.
אולם, אני מוכן להצהיר שבכל מקרה אלטרנטיבה זו טובה יותר מאשר חזרה לשירות התעסוקה "המסורתי" (אף על-פי שהוא נמצא בידיה של מנכלי"ת מוכשרת ורצינית).
מקרה זה הוא בבואה של העדפת שיקולים אינטרסנטיים צרים ושימוש בכלים פוליטיים לצורך מתן הטבות לעובדים בסקטור הציבורי ושולחיהם הפוליטיים, על פני טובת המסכנים שהשירות הציבורי צריך לפתור את בעיותיהם.

תאריך:  19/01/2006   |   עודכן:  19/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
תובנה בולטת של הכשל בנושא העירקי היא הפנמת העיקרון שחובת המודיעין היא גם "לדעת את אשר אין הוא יודע" ; היכולת למקד את פערי המידע תיחשב אף היא לתשומה בעלת חשיבות, העשויה להשפיע על הערכת המודיעין הכוללת
ד"ר אברהם בן-עזרא
יש מומחים, ולצערי עלי לקבוע, שאינם מיעוט מבוטל, המצמצמים בכוונה את הביטוי למומחיותם, ברגע שהם מקבלים מינוי כמומחים מטעם בית המשפט
טל רבינוביץ'
התובעת לא הצליחה להוכיח את טענתה להפרת הבטחת הנישואין, כי הבחור הנתבע (אשר נאלץ בסופו של דיון משפטי להחזיר כספים לתובעת), הצליח לשכנע את בית המשפט, כי לא היתה "גמירות דעת" להצעת הנישואין וכן לא הייתה "מסוימות"
נסים גבאי
אני יותר משלם עם עצמי לא לבחור א.מ.ת בבחירות הכלליות ב-28.03.06, וגם אם טרם התבשלה במוחי ההחלטה איזו מפלגה להעדיף, אינני מוציא מכלל אפשרות "לבחור" ב...יום של ים רווי חול ומים לצלילי המטקות המתקתקות ליד האוזן
עו"ד אברהם פכטר
בכל פעם שמתקרבים לבחירות, ונאלצים להתמודד בפריימריז נשמעת הסיסמה השחוקה: "חגיגה דמוקרטית". כשמגיע שלב התרומות נשמעת הטענה השחוקה, הכל תקין וחוקי, פעלתי עפ"י חוות דעת משפטית. חבל שפרץ עדיין לא הפנים את המעבר מיו"ר ההסתדרות למנהיג מפלגה עם יומרות לרשות ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il