X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש המועצה לביטחון לאומי, גיורא איילנד, הפתיע בכנס הרצליה בהצגת תמונת מצב אסטרטגית קודרת, שבה נתונה מדינת ישראל גם לאחר יישום תוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪

כנס הרצליה השישי שנערך השבוע סיפק כותרות רבות על מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל. דווקא קברניטי המדינה, אשר היו אמורים להתהדר בפירות המדיניים של תוכנית ההינתקות, הפתיעו בהצגת קו פסימי על מצב האומה עד כדי הטלת ספק בפומבי ביכולת של ישראל להתקיים בדור הבא כמדינה יהודית, או במילים אחרות להתקיים בכלל.
ראש המועצה לביטחון לאומי, גיורא איילנד, האמון על התכנון האסטרטגי ארוך הטווח, התקשה "להיות אופטימי" נוכח מה שהגדיר כ"תמונת המצב הקשה" שבה נתונה ישראל, העשויה להוביל אותה לחזרה לגבולות 67 עם תיקונים קלים.
איילנד הדגיש בדבריו את הסוגיה הדמוגרפית בתחומי ארץ ישראל. לדבריו, האוכלוסיה בגבולות ארץ ישראל תגיע ל-30 מיליון בשנת 2050 (וזאת מבלי לקחת בחשבון שיבת מיליוני הפליטים!), ותיצור בהכרח מציאות חיים קשה ביותר, ולא רק במישור הביטחוני. מדבריו השתמע, כי גם אם תושג פשרה טריטוריאלית בין ישראל לרשות הפלשתינית, תהיה הארץ, כבר בדור הנוכחי, צרה מלהכיל בדו קיום בשלום את שני הלאומים היריבים.
תפיסתו זו של איילנד אינה שונה מחזונה של תנועת החמאס, ולצידה ה'פתח' וארגוני טרור פלשתינים אחרים, באשר לניתוח היסודות המאיימים על יישוב בשלום של הסכסוך הישראלי פלשתיני. אלה חוזרים ומדגישים לפני הציבור הפלשתיני את חשיבות העמידה האיתנה ("סומוד") והסבלנות ("סבר"), שכן הניצחון ההיסטורי על הציונות קרוב, לדעתם, כמטחווי קשת. בדומה לאיילנד, גם מנהיגי החמאס סימנו את שנות הדור הנוכחי כשנות ההכרעה של הסכסוך, ומנקודת מבטם, את קריסתה הטוטלית של הציונות ומדינת הלאום היהודית.
בנאומו הציב איילנד סימני שאלה על מספר הנחות יסוד מדיניות, שהיו במשך שנים מעין רשת הביטחון הישראלית מול האיומים על קיומה של מדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי. הנחות היסוד אשר ראוי לבחון את תקפותן, אליבא דאיילנד, הן: "גבולות הפתרון לשתי מדינות מצוי בין הירדן לים", ו"נקודת המוצא של הגבול הוא קו 67".
סימני השאלה האלה, הנשמעים מפי ראש המועצה לביטחון לאומי, מלמדים כי בראיית הדרג המדיני מהלכיה המדיניים של ישראל לא הביאו מאז שנות התשעים לשיפור מצבה האסטרטגי, אלא נהפוך הוא, מדינת ישראל נקלעה למיצר מדיני וביטחוני המאיים על עצם קיומה. אף ההינתקות לא שיפרה, לדידם של מעצבי המדיניות בישראל, את חוסנה האסטרטגי של המדינה, שנותר תלוי בשעון החול הדמוגרפי הפלשתיני, בשטחי פלשתין ומדינת ישראל.

תאריך:  25/01/2006   |   עודכן:  25/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר MD
אולמרט לא יודע כיצד להתמודד עם הטרור הערבי. נוח לו יותר לכסח את היהודים. מ"מ ראש הממשלה הוא דוגמא נפלאה לכוחות הביטחון
אהוד אולמרט
דברי ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בכנס הרצליה    24/01/2006 - יום שלישי כ"ד טבת תשס"ו
גורי גרוסמן
כך יעשה לאיש שהתקשורת חפצה ביקרו. לא זכור מקרה שבו עבריין שהורשע, זוכה לגל כזה של תשדירי שירות חינם, כתובים ואלקטרוניים כאחד, המציגים אותו כאחד מל"ו הצדיקים
יורם הורוביץ
שמתנגדת למעשה ליוזמה הפרטית
דני רשף
יתכן שמדיניות כלכלית אחרת יכולה לסייע פה ושם בצמצום התופעה. אבל סיבות העוני לרוב נעוצות בתרבות ובפוליטיקה ולא במדיניות רווחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il