X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושה מקרי אלימות נגד נשים ביום אחד; אוזלת יד של המערכת? ואיך עוזרת מערכת החינוך?
▪  ▪  ▪

יום ב', 12.8.02: דוד ניזרי מגן יבנה, חשוד כי הצית את גרושתו ופצע אותה קשה - לעיני בנותיו. באותו יום, נמצאה גופתה של הרצליה יאיר , שעל-פי החשד נותץ ראשה במכות פטיש בידי בעלה. בשעות הערב המאוחרות נעצר תושב מודיעין החשוד כי כלא את חברתו ואת אחותה בדירתו, וניסה להציתן.
מערכת אכיפת החוק אינה מספקת הרתעה מיידית, על-מנת שאכיפת החוק תהיה זרירה ויעילה. ידוע, כי עד שלא קורה משהו - פנייתה של המתלוננת היא תכליתית כקליפת השום.
כמו בכל יום של אירועי שרשרת, נזעקים שרים בממשלה וגורמים בפרקליטות המדינה, מפרסמים תגובות, מציעים הצעות, ומבטיחים הבטחות.
שרת החינוך, לימור לבנת, למשל, אמרה כי תכנס את ועדת השרים לקידום מעמד האישה, על-מנת לדון בהתגברות תופעת האלימות נגד נשים, דיון בו יהיו נוכחים גם נציגי רשויות הרווחה, המשרד לביטחון פנים והפרקליטות. נחכה ונראה, את התוצאות.
הרב הראשי לישראל, ישראל מאיר-לאו, אמר כי שיטור קהילתי יכול למנוע חלק מהמקרים, מאחר ושוטר קהילתי ערני ורגיש יותר לאיתותי האזהרה: "שוטר קהילתי עשוי, מטבע הדברים, להיות ער ורגיש יותר... כפי שהוכח בימים אלה, על-ידי המשטרה וגורמים אחרים". לא נראה, כי שוטרים קהילתיים יקבלו סמכות גבוהה יותר מאחרים, אשר תיתן בידם כלים לאכוף את החוק, ולמנוע אסון.
חברת הכנסת נעמי חזן הציעה, כי נשים אשר בעליהן הורחקו מהבית בעקבות אלימות, יקבלו לחצני מצוקה, אשר יהיו מחוברים לתחנות המשטרה הקרובות וימומנו על-ידי המדינה. הצעת החוק של ח"כ חזן נתקלה בהתנגדות מצד הממשלה, אך ראש הממשלה, אריאל שרון, הבטיח למצוא דרך לקדמה.
דיון בנושא התקיים לפני מספר שבועות במשרדו של ראש הממשלה, בהשתתפותה של היועצת למעמד האשה של ראש הממשלה, והוחלט כי יותקנו לחצני מצוקה באחד הישובים בארץ וייעשו צעדים לקידום החקיקה בנושא.
פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, מבקשת לזרז את הקמתו של גוף להערכת מסוכנות - גוף שעל הקמתו החליטה הממשלה כבר ב-1999, ועכשיו, אחרי שלושה מקרים ביום, הגיע הזמן להזיז תזוזה קלה בכיוון התקשורת.
דווקא המשטרה, שכלים לא רבים בידיה, כך נראה, עשתה מעשה, כשהציבה מארב בחצר בית הוריה של תושבת הצפון, אשר בעלה איים על חייה. הערכת המשטרה היתה, כי הבעל ישוב לבית הוריה, ואכן כך היה - ומעשה נוסף, הפעם נמנע.
והגורם אשר הוא הבסיס, לדידי, לנושא - משרד החינוך - את דבריו יכולתי לקרוא בכתבתו של רון מיברג מ'מעריב', ולהסכים - בהוצאת התקנון המתירני של משרד החינוך בדבר יכולתם של המורים להעניש פיזית את תלמידיהם - הבנתי, כי אני למרות הכל, נוטה "להרים ידיים".

תאריך:  13/08/2002   |   עודכן:  14/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המטרה: לנצל טוב יותר את מתקני מערכת המשפט
צוות כלל ביטוח
ראיון שהעניק שר האוצר לאתר האינטרנט של כלל ביטוח
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
משה לרר
במערכת התקבלה רשימת תלונות מכאן ועד להודעה חדשה, על הנעשה בחלקו של פארק הירקון המשתרע מזרחית לגשר, לאורך רחוב קוסובסקי; דוח המבקר מעלה מספר תהיות
משה לרר
משה לרר - על ההתאחדות לכדורגל (ז"ל); ועל האתלט אלכס אורבך שזכה במדליית הזהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il