X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלפו כמה שעות וגילינו פתאום שיש לנו מדינה שלא מתפרקת לחתיכות כאשר נעלם לו לפתע 'ראש הממשלה', ובסך הכול היא ממשיכה לתפקד לא רע גם 'בלי ראש הממשלה' ועם מעט מאד שרי ממשלה
▪  ▪  ▪

ביום רביעי בערב הבהילו את ראש הממשלה לבית החולים, עצרנו נשימתינו ונחרדנו נוראות. מה יהיה? חרב העולם! מה כבר לא יהיה יותר 'ראש הממשלה'?
למחרת השכם בבוקר התניע נהג האוטובוס הצהוב מבארי את רכבו אסף את ילדי קיבוץ נירים, עין-השלושה, ניר-עוז כינסם והובילם בבטחה אל בית הספר האזורי בחבל "אשכול".
התלמידים הגיעו בשעה היעודה והשיעור הראשון נפתח כהרגלו. אביהו, חקלאי ותיק מיסוד המעלה (מטעי נשירים בעיקר) שקם ממשכבו בשעה זו, וביקש ליטול מקלחת של בוקר גילה להפתעתו שהמים בברז זורמים כהרגלם, ולמרבה ההפתעה גם עיתון הבוקר הונח בתיבת הדואר כשורה, למרות שהמצב בירושלים היה עגמומי ולא היה ברור בכלל אם יש לנו 'ראש הממשלה'.
לקראת עשר בבוקר ניגשה זיוה משעלי מהמושבה עקרון למכולת השכונתית כדי להצטייד בלחמניות טריות, גבינה צהובה וקרטון חלב. להפתעתה המרובה היא גילתה שכל המוצרים עומדים טריים על המדפים כאילו 'ראש הממשלה' לא אושפז אמש בבית החולים במצב קשה. מוזר.
מוזר היה לה גם לגלות שחיים הירקן ממשיך כהרגלו ללטף בחיוכו העוגב את פניה, ומצביע על אשכוליות הזהב שלו הראויות להיטרף, להעלם, וזאת למרות, ואף על-פי ש'ראש הממשלה' נעלם אמש אל תוך בית החולים.
חלפו כמה שעות וגילינו פתאום שיש לנו מדינה שלא מתפרקת לחתיכות כאשר נעלם לו לפתע 'ראש הממשלה', ובסך הכול היא ממשיכה לתפקד לא רע גם 'בלי ראש הממשלה' ועם מעט מאד שרי ממשלה - הלו, מה זה, יש פה קסם!
לא, לא ממש. גילינו בעצם שמדינה לא בנויה על 'ראש הממשלה' אחד שהכול נעשה בדברו ובמצוותו, ולכן היא גם לא ממש מתפרקת כשהוא נעלם.
פתאום הבנו שמדינה בסך-הכל מורכבת מהרבה אנשים, שכל אחד מהם הוא... נכון, 'ראש ממשלה' בזעיר אנפין, בסביבתו, בתחום שעליו הוא מופקד: אם זה הסעת תלמידים לבית-ספר, אם זה אספקת מוצרי חלב למכולת, גננות, חייטות, שוטרות, פנצ'ראות, ספרות, נגרות, מסגרות, צפרות, נהגות, גראפיקאות, זמרות, עקרות בית, וכל שאר עיסוקים ומגזרי פעילות ואחריות.
לא להאמין, המון המון ראשי ממשלה קטנים וגדולים מסתובבים לנו בארץ הזאת וכל אחד מנהל ומפקד וממונה וקברניט של משהו אחד לפחות. וכך גם ראוי שנביט אל עצמנו, נתייחס אל תפקידנו באשר נלך.
ולכן דווקא כאשר 'ראש הממשלה' מאושפז, מגלים שלאורכה ולרוחבה של המדינה פזורים למעשה מיליוני 'ראשי הממשלה', שמניעים יחדיו עולם חיים, הוויה שלמה, שקיומה אינו עומד ותלוי ב'אחד' נישא ומורם, אלא בנו כולנו. 'ראשי ממשלה' לפחות לעצמם, למשפחתם, לעיתים גם למקום מושבם, ולא פעם הרחק ואפילו מעבר.

תאריך:  30/01/2006   |   עודכן:  30/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
האומנם ניצחון החמאס בא עלינו כהפתעה? צה"ל, השב"כ וגורמי מודיעין בודקים את עצמם. שוב אנו שומעים את המושג "סבירות נמוכה", שהדביקו המומחים שלנו והסוקרים הפלשתינים לאפשרות של ניצחון החמאס. כפי שכתבתי כאן, לפני הבחירות, לא להיבהל מניצחון החמאס. "מזרח תיכון חדש" כבר כאן
פרופ' שאול קרקובר
מול האידיאולוגיה החמאסית הבלתי מתפשרת, הגיע הזמן לחזור ולבנות לעצמנו עמוד שדרה אידיאולוגי, שיציב חסמים ברורים נגד סחטנות ואיומים
רוני אלוני-סדובניק
על סמך בדיקותינו השוטפות בתחום אנו יכולים להעיד, כי אין שינוי במחירון. המחירים נותרו כשהיו, הביקוש נותר כשהיה ומישהו פה מספק את הסחורה. שוק שמגלגל למעלה ממיליארד שקל בשנה לא מתנדף כל כך בקלות
בעז העצני
נתניהו לא ניצל את ההזדמנות לעצור את ההינתקות, למרות שהבין היטב את מלוא חומרת משמעויותיה הביטחוניות והכלכליות. היתה נקודת זמן שבה אם היה מתפטר, היתה ההינתקות נבלמת ללא פגיעה משמעותית בכלכלה
אברהם שרון
האם גופת ההרוג אינה ראיה מספיקה לעובדת הירצחו? האם לא ברור קשר סיבתי ישיר, ברור ונחרץ למעלה מכל ספק סביר, כי פגיעת חוד הסכין שאותו נעץ ה"קטין" היא שגרמה את מותו? אם זה אינו רצח - רצח מהו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il