X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעידן חוסר המחוייבות שאליו נקלענו, של נהירה תקשורתית לא מוסברת אחרי קדימה, יש משמעות לשמירת הייחוד של הבית הקיבוצי. איש לא ישמור על הבית שלנו אם לא נשמור עליו
▪  ▪  ▪

בשנת 2001, בערב הבחירות לכנסת, פנה אהוד ברק לפעילי ה"עבודה", שהיו מאוכזבים ממנהיגותו, לשלב ידיים ביחד ולפעול למען המפלגה, כדי להבטיח את הנצחון בבחירות.
בהתייחסו לביקורת המושמעת נגדו הוא קרא קריאה נרגשת: "בואו נתלכד יחד, נאחד שורות במאבקנו נגד הליכוד - תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש".
הקריאה היתה נכונה ב-2001 והיא נכונה היום. תכונתה המולדת של מפלגת ה"עבודה", שתמיד היו בתוכה גורמים שהטילו דופי בהנהגתה. להזכירכם, לפני הבחירות לכנסת ה-13 ב-1992, כשמועמד המפלגה לראשות הממשלה היה יצחק רבין נאמר: "ניקח כדור נגד בחילה ונצביע למפלגת העבודה".
כמה געגועים יש לנו היום לתקופת שלטונו של רבין בין השנים 1995-1992. היום אנחנו בסיטואציה של גישוש באפלה. יש אי ודאות בכל שטחי חיינו. נראה שיש לנו הסכמה רק על דבר אחד: למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה או שר אוצר.
אני מתקשה להאמין שמישהו רואה באולמרט ראש ממשלה אולטימטיבי. נכון, הוא שימש בתפקיד שר בהרבה משרדים, יקום אחד ויאמר שהוא הטביע חותם אישי, משמעותי באחד המשרדים. יקום זה שיאמר שהייתה לו החלטה משמעותית בנושא המדיני והביטחוני.
אולמרט משרת את ממשלת ישראל כ-20 שנה, להוציא את תקופתם של רבין וברק, תגידו אתם איזה מעשים טובים וראויים היו באותן השנים?
נכון, לעמיר פרץ אין ניסיון ממלכתי, אך האם עדיף ניסיון כושל על חוסר ניסיון? תבחנו אחד לאחד את הפוטנציאל הגלום בנבחרת של העבודה מול קדימה, בכל אחת משאלות הקיום, ותיבחנו מי נותן את המענה הטוב ביותר. אתם טוענים ואולי בצדק. שגם היום השאלה המדינית ביטחונית היא הנושא המרכזי בחיינו.
תבחנו את נציגי ה"עבודה": עמי אילון, פואד בן-אליעזר, מתן וילנאי, אפריים סנה, דני יתום. כולם נציגים בטוחים לכנסת, לעומת שאול מופז ואבי דיכטר. על מי אתם סומכים יותר?
שלא לדבר בשאלות חברה וכלכלה, חינוך והשכלה. עמיר פרץ, בוז'י הרצוג, אופיר פינס, אבישי ברוורמן, יולי תמיר. תמצאו בקדימה מקבילות אליהם. או אם נתיחס לנושא ההתיישבות והחקלאות, שלום שמחון ואורית נוקד לעומת שי חרמש שנזרק למקום ה-30 וריפמן במקום ה-46.
בעידן חוסר המחוייבות שאליו נקלענו, של נהירה תקשורתית לא מוסברת אחרי קדימה, יש משמעות לשמירת הייחוד של הבית הקיבוצי. איש לא ישמור על הבית שלנו אם לא נשמור עליו. קיבוץ בלי רעיון של אחריות משותפת, ערבות הדדית, כבוד לאדם, לא יתקיים.
תבחנו כמה שותפי דרך יש לנו בקדימה וכמה יש לנו בעבודה. מי באמת יהיה לצדך כשתצטרך ומי ישיב פניך ריקם. אחרי מענה לשאלות אלה יהיה קל יותר לעשות את הבחירה הנכונה.

הכותב הוא תושב קיבוץ רביבים שבנגב ומנהל המרכז לחינוך ומחקר של קרן ברל כצנלסון.
תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  03/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אולמרט גילה שלהכות מתנחלים, זה סטארט-אפ אלקטוראלי. התקשורת אוהבת את זה. התמורה ברורה: סיקור אוהד לכל אורך המסלול, בואכה יום הבחירות. אם לא תהיה הפתעה, כך בטוחים בסביבתו של אולמרט - הניצחון מובטח
נסים ישעיהו
זה בדיוק היה המצב במצרים של פרעה    הוא התנתק לחלוטין מעמו, והסבל שסבלו במכות שחטפו, לא העלה אצלו מחשבה לשנות את דרכו לטובת עמו, וגם לטובתו בסופו של חשבון    במצרים היתה זהות בין פרעה לבין הממסד; רצונו היה החוק    אצלנו מדובר בקבוצה של אנשים המאיישים את הממסד ורצונם הוא החוק, אבל זה רק הבדל טכני - המהות היא אותה מהות
עו"ד משה גולדבלט
מרצ לא הייתה מעולם תנועה של מצב רוח, למפלגה היו תכנים ממשיים ואם תיפול, היא צפויה ליפול על-רקע שבר רעיוני
אודי אלוני
אתמול צפיתי שעות באירועים בעמונה ולא יכולתי שלא לשתף אתכם ברגשות שהציפו אותי. זכרו תמיד: חייבים לשמור על אחדות העם, בזה כוחנו!
פרופ' אינגבר
פסוריאזיס הינה מחלה תורשתית המופיעה בכ- 1.5% מהאוכלוסיה בכל העולם    ישנם טיפולים על-ידי הקרנות, טיפולים על-ידי משחות ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il