X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשעה טובה, שישה ימים לפני המועד הקבוע בחוק, מפלגת הסופר-מרקט המתהדרת בשם 'קדימה' חשפה את מרכולתה. אם החוק לא היה מחייב זאת, סביר להניח שקדימה הייתה מעדכנת את הציבור באשר לרשימתה רק לאחר הבחירות. אבל למה לעסוק בזוטות, הרי "יש להם מדינה לנהל".
הצלחתה של קדימה בסקרים הינה תופעה מעניינת שלבטח תיבחן על-ידי סוציולוגים ואנטרופולוגים רבים. אותם אנשי מקצוע לבטח יסבירו את הקושי של הציבור, שתמך בשרון, לנטוש את מפלגתו החדשה בזמן אשפוזו, ולחזור ולתמוך במי שנתפס כיריבו של שרון.
אולי זה המקום להזכיר, שלמרות היריבות, שרון ראה בנתניהו את יורשו הטבעי בליכוד, וזאת ניתן להסיק בבירור לאור הצעתו של שרון לשריין עבור נתניהו את המקום השני ברישמתו ערב פרישתו מהליכוד (ידיעות אחרונות, דצמבר 2005). אבל הדברים לא צלחו, שרון חשש מהפסד בפרימריז כפי שהפסיד במשאל ההינתקות, ומספר 33 ברשימת הליכוד יחד עם חיים רמון (שלהם לא היה סיכוי להיכנס לכנסת במסגרת מפלגתם), הפצירו בפני ראש ההמשלה לנטוש את מפלגתו.
כפי שנאמר לאחרונה בכנס הרצליה, הדבר היסודי ביותר שעומד על הפרק בבחירות אלה הוא קביעת גבולות בטוחים וברי הגנה למדינת ישראל. איש אינו חושב שמספר 33 ברשימת הליכוד, עד לפני חודשיים, באמת מתאים או ראוי להיות ראש הממשלה שיקבע את גבולות הקבע של ישראל. גם שרון חש אי נחת בהעברת סמכויותיו למר אולמרט, ואף ראה לנכון לומר זאת בגלוי בפני אהוד אולמרט ומצלמות הטלוויזיה, ביום שבו לקה בשבץ השני. הרי אולמרט הינו פוליטיקאי קטן שעסוק בתרגילי בחירות בסגנון פינוי עמונה במקום לדאוג לאינטרסים האמיתיים של מדינת ישראל, לדוגמה לחימה בחמאס.
הסימן הראשון למחדלי אולמרט בלוחמה בחמאס התקבל עם סיום ספירת הקולות בבחירות הפלשתיניות. אולמרט הבהיר את עמדתו באמצעות, סגנו החדש, מר שמעון פרס באומרו: "ישראל תנהל מו"מ עם ממשלה בראשות החמאס אם יתחייב להפסיק את הטרור"(nfc 27.01.2006‏) . בסרט הזה כבר הינו, וחבל שהבוחר הישראלי יאפשר לאולמרט ופרס שידור חוזר.
מעיון בדברים, מתברר שלמפלגת אולמרט אין מצע שונה ממפלגת העבודה, אין בחירות פנימיות, אין מסורת או מוסדות. היא מתנהלת באמצעות קפריזות של אדם אחד, ושועה לדבריהם של יועצי תקשורת שהסתירו מעיני הציבור את מצב בריאותו האמיתי של ראש הממשלה וסיכנו את חייו תמורת כמה מנדטים נוספים בסקרים. אותם אנשי פרופוגנדה יעצו בעבר למפלגת המרכז, לעבריין מין, ולמכחיש שואה שהתמודד לראשות ממשלה במדינה מזרח אירופאית.
סופה של קדימה יהיה כמו כל מפלגות הסקרים לפניה. היא תעלם כפי שד"ש, צומת, מפלגת המרכז ושינוי הפכו לאפיזודה חולפת. השאלה שנותרה פתוחה היא מתי זה יתרחש. אזרחים אחראים יפילו את קדימה ב-28 למרס. אזרחים תמימים יעשו זאת לאחר מכן.

תאריך:  03/02/2006   |   עודכן:  03/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל גורדון
לפצח את הקוד האופרטיבי של הנוער הלאומני
אסתר שניאורסון גרי
הפוגרום הזוועתי שהתרחש בעמונה מחייב כל אדם שמעט הגינות בו להציג שאלות לקדימה ולאולמרט בראשה    בעוד נערים נפצעים על-ידי גיבורי המשטרה מעביר אולמרט את המסר: ציפורן ידי, כבדה ממשקלו של אריאל שרון!
גורי גרוסמן
אביב ירון
פרשת הסוס הטרויאני, החוקרים הפרטיים שעיר לעזאזל, מזמיני החקירות ממשיכים בחייהם והחוקרים הפרטיים במעצר בית ובדרך לכלא.
חנה בית הלחמי
היפותזת ספיר-וורף (Sapir-Whorf hypothesis - SWH) קובעת, כי יש יחס ישיר בין הקטגוריות הלשוניות של שפה שאדם מדבר בה, לבין איך שאותו אדם מבין את העולם ומתנהג בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il