X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המפץ הפוליטי יצא לדרכו כאשר קטר ההינתקות השמיע את צליל הצופר ביציאה מהתחנה. ההפרעות מצד גורמים קיצוניים בתנועת הליכוד, הקשיים והאיומים הפוליטיים - כל אלה שימשו כתפאורה בלבד
▪  ▪  ▪

החלטתו של ראש הממשלה לפרוש מהליכוד ולהקים את המפלגה הישראלית החדשה 'קדימה' היא ביטוי טבעי ומובן בהחלט לתמורות המדיניות והפוליטיות בישראל.
תוכנית ההינתקות, שאותה יזם, הוביל ומימש אריאל שרון, הביאה לשינוי מרחיק לכת במבנה הפוליטי המסורתי של מדינת ישראל ויצרה תשתית לכינונה של מפלגה מרכזית המבטאת את ההסכמה הלאומית הרחבה בנושאים המהותיים, שעימם מתמודדת החברה הישראלית.
הארגון מחדש של הפסיפס הפוליטי היה תוצאה ישירה של תוכנית ההינתקות. בראיה אסטרטגית, היתה תוכנית ההינתקות המשך ישיר למדיניות ששברה הלכה למעשה את ההיגיון הפנימי הקלוקל של הסכמי אוסלו.
לראשונה, החליטה המנהיגות הישראלית שלא להפקיר את גורל המערכת הפוליטית בידי גחמות הצד הפלשתיני. גדר ההפרדה הקובעת גבולות ביטחון, הינתקות חד-צדדית מרצועת עזה וצפון השומרון והנהגת מדיניות אגרסיבית כנגד הטרור הפלשתיני ומשלחיו - כל אלה יצרו מדיניות ישראלית אקטיבית הנשענת על האינטרס הלאומי הרחב ואינה תלויה במסוגלותה וברצונה של ההנהגה הפלשתינית.
ישראל נדרשה להכרעות עצמאיות מעצבות זירה. עיצוב מחודש של הזירה הביא בהכרח לארגון מחדש של המערכת הפוליטית על כל היבטיה. ישראל עברה את שלב ההדחקה. היא נדרשת היום להתמודדות היסטורית לגבי הגדרתה העצמית, גבולותיה וערכיה המביאים להתגבשות מרכז כובד חדש במפה הפוליטית. נשף המסכות הגיע לסיומו.
המפץ הפוליטי יצא לדרכו כאשר קטר ההינתקות השמיע את צליל הצופר ביציאה מהתחנה. ההפרעות מצד גורמים קיצוניים בתנועת הליכוד, הקשיים והאיומים הפוליטיים - כל אלה שימשו כתפאורה בלבד.
המפץ הפוליטי היה המשך טבעי לשינוי היסודי שעברה החברה הישראלית בשנתיים האחרונות. ניתן לדמות את התהליך שעבר הליכוד לילד שבגר ועכשיו הוא חייב לעזוב את הבית ולבסס את דרכו החדשה. התובנה הציונית העמוקה, כי גורלה של המדינה והחברה בישראל תלוי בראש ובראשונה בנו, היא שצריכה לנצח.
הנכונות לויתורים נשענת לא על תפיסת המציאות של היריב, אלא על הרצון שלנו לגונן על מה שחשוב באמת, על מה שמעצב את מהותנו כישות מדינית, לאומית ודמוקרטית. גיבוש חזית הסכמה חדשה לא מהווה שבירה של חלום, אלא יצירה של מציאות שניתן וראוי לחיות בה.

המאמר פורסמם במקור באתר מפלגת קדימה
ליאור חורב הוא יועץ אסטרטגי ושותף בארד תקשורת.
תאריך:  06/02/2006   |   עודכן:  06/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ביילין
נכון להחרים את החמאס, אבל אסור שניצחונו יהפוך תירוץ להמשך הכיבוש או למהלכים חד-צדדיים. הגוף שהוכר בעולם ואיתו חתמנו על כל ההסכמים יכול עדיין להוות שותף להסדר
עמרי קלינברגר
קיימת נטייה לבלבל בין שני המושגים: "מותג" (BRAND) ולעומתו "פרסום". המותג והפרסום "מוגשים" ללקוח יחד כחלק מן המהלך השיווקי, אולם עבור בעל עסק חשוב להבין את ההבדלים בין שני הכלים השיווקיים הללו
עו"ד אברהם פכטר
הדרישה להקים ועדת חקירה לאירועי עמונה, תופסת תאוצה. אבל מי יחקור את מנהיגות יש"ע ואת אלפי הצעירים שהשתוללו בעמונה. מועצת יש"ע כשלה ומחפשת דרכי מילוט
יהודית מליק-שירן
כיכר אגם. בימים טובים יותר ידעה הנאה צרופה. היום אין מים בכיכר ואין שילוב של אורות מנצנצים המקיפים את המים. חוסכים. אנחנו מדינת חיסכון. כל היום תשמע איך אנחנו חוסכים. רק באלימות מצטברת אנחנו לא חוסכים. בעל מכה את אם ילדיו. בעל רוצח את רעייתו ההרה בחודש תשיעי. הורים מכים מורה בשדרות. רק באלימות אנחנו לא חוסכים.
פרופ' משה שטרנפלד
עיכוב בלידה היווה את אחת הסיבות המרכזיות לתמותת עוברים ויולדות, בסין העתיקה. התופעה השכיחה הזו חייבה את הרופאים הסינים למצוא מענה לבעיה כאובה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il