X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו מנהלים דיאלוג עם עצמנו
▪  ▪  ▪

מי זוכר את הבדיחה של שייקה אופיר? מזה זה מונולוג, בן אדם שמדבר אל עצמו. ומה זה דיאלוג, שני בני אדם שמדברים אל עצמם. אח, כמה שהבדיחה הזאת מבריקה. אנחנו והפלשתינים לא מצליחים לשבת יחד אל שולחן הדיונים ולכן כל עם נאלץ לדבר עם עצמו.
שנים רבות התחמקנו מהדיאלוג הפנימי הזה. למען היושר, הוא לא התחיל בגלל ההתנחלויות. גולדה מאיר טענה שאין דבר כזה פלשתינים ובעצם גם היא פלשתינית.
מי שמבקר במוזיאון הפלמ"ח באפעל לא מוצא זכר לערבים בהיסטוריה. הערבים כמעט ולא מוזכרים בתרבות שלנו, אפילו לא בספרות העברית הישנה והחדשה. א.ב. יהושוע מביא דמות של ערבי המטפל בזקנה ערירית, אבל זה ערבי שבעצם הוא עוזר של מוסכניק. ערבים בספרות העברית היו והינם רק פלאחים, בדואים ורוכלים. בקריקטורות, עד היום מצוייר הערבי כרוכב על חמור ולראשו כפייה. לא תמצאו ערבי עירוני, עורך דין למשל או רופא.
אבל מה לעשות, ואפילו לא הצלחנו לשבת לשולחן המשא-ומתן נלחמנו ואנחנו נלחמים בשדה הקרב. הם לא נעלמים מתודעתנו, הם נלחמים ומכים בנו.
הציונות ניסתה כל הזמן להדגיש את עליונותה התרבותית (אירופאית), והאידיאולוגית (סוציאליסטית) על-פני הערבים שהם בני מזרח החיים עדיין בימי הביניים. מזמן התברר לנו שאנחנו לא כל כך אירופאים, ובכלל גם האירופאים לא כל כך תרבותיים כמו שחשבנו. התברר לנו כי כל האידיאולוגיות אצלנו פרחו כעשן ברוח. ונותרנו במאבק עם עם קטן, עיקש ולא מנוצח.
כשהבריטים בהודו הבינו שההודים אינם מנוצחים (בזכות המהטמה גאנדי), חל אצלם השינוי. כשהבנו שהפלשתינים אינם מנוצחים, אינם מרכינים ראש, והם עומדים זקוף ומשיבים מלחמה שערה, אז התחלנו להעריך אותם. וזה הביא אותנו לדיאלוג הפנימי.
מה לעשות, רק כשאתה מקבל מכות אתה מתחיל לחשוב. מי שחזק, מכה ומנצח, חי באופוריה, מטפח אשליות ופנטזיות.
הפרקליט אהוד אולמרט ינסה בכל כוחו להביא את שני הצדדים לאיזה שהוא שולחן דיונים. לדיאלוג כלשהוא, זו דעתי. ולמה, כי זה אופיו של פרקליט. הוא יודע שמעט מאוד עניינים מוכרעים בגזר דין שכולו לטובת צד זה או אחר. רוב המקרים מוכרעים באיזו פשרה, באמצעות דיאלוג.
או שניפגש לעוד סיבוב דמים.

תאריך:  09/02/2006   |   עודכן:  10/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
[בעקבות האזהרות של ראש השב"כ, ומתוך חקירה שמעולם לא נתקיימה]
עו"ד ורו"ח רמי אריה
ביטול תקנות שווי רכב צמוד לעובדים יביא למיסוי מוגדל על עובדים שמקבלים רכב צמוד ממעבידם, המשמש רובו ככולו לשימושם הפרטי, והינו שכר לכל דבר, אך יקטין את המיסוי על עובדים שמקבלים רכב צמוד ממעבידם, כשהוא משמש בעיקר לצורכי עבודה
מוני מרדכי
גם על שעות צפיית השיא השתלטו תוכניות הבית ואיכות החיים. תוכניות מציצניות, תוכניות חודרניות, תוכניות גסות בכסות מהוגנת, תוכניות הומור קל לא סאטירי חס וחלילה, תוכניות על בגידות, על גירושין, על ילדים ותרופות. תוכניות של עם בלי בעיות בארץ בלי בעיות
ח"כ אורי אריאל
כמועמד אפרורי, מייחל אולמרט לניצחונות אינסטנט מובטחים מראש, דוגמת עמונה
מוטי שפירא
נראה שמעוזרי ויועצי נבחרי הציבור תצא הרעה. הפרשייה של עוזר ראש העיר דימונה, כפי שנחשפה בעיתון "הארץ", רק מוכיחה עד כמה אין זו הדרך לבנות מדינה, לבטח לא מדינה המתמודדת עם עוני ופערי מעמדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il