X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאן באתר, כותב מנחם ברוד על הויכוח בין נערות דתיות מיו"ש ובין שר החינוך, ויכוח שבו מיוחסים לשר כמה דברי איוולת, אך לא בזה העיקר
▪  ▪  ▪

לא הייתי בפגישה של שר החינוך עם תלמידות מיו"ש, אני לא יודע מה נאמר שם, אך שום דבר כבר לא יפתיע אותי בדבריהם של פוליטיקאים.
מנחם, בוא נדבר עלי ועליך, איך אנחנו יכולים לחיות כאן כאחים, כי אם לא נוכל לחיות כאחים, נחזור שנינו למכור כעכים בשווקים של ורשה או מקנז.
התורה ניתנה משמיים, אך מפרשיה ורבניה הם בני אדם. פירושים שונים ורבים לה לתורה, אין פירוש אחיד, אין פוסק יחיד, אין בית משפט עליון.
ספר החוקים האזרחי נכתב בידי אדם, ומפורש בידי אדם, אך יש סמכות אחת שאליה מתנקזת, בסופו של דבר ההחלטה - השלטון על 3 זרועותיו.
אני מסכים עמך שאם היה קם השלטון ומחייב אותך לאכול חזיר ביום כיפור, לא לכבד הוריך ולהשתחוות לאל זר, זכותך ואף חובתך לסרב למלא אחר ההוראה השלטונית, אפילו נדרשת על-פי חוק, אפילו יאשר אותה בית המשפט העליון בהרכב 13, או אפילו בהרכב של 313.
זו תהיה הוראה שלטונית הנוגדת את דבר התורה על כל מפרשיה ועל כל רבניה, לא תמצא פירוש אחד של התורה ולא תמצא רב אחד שיאמר כזה ראה וקדש - כל רב ורב יגיד שזוהי בדיוק הנקודה שבה אם צריך, אז מתים על קידוש השם.
הוראה כזו תהיה גם נוגדת את עקרונות המצפון והחופש על-פי כל קריטריון אזרחי, היא תהיה מנוגדת קיצונית לחוקי המדינה, להלכות בית המשפט העליון, לחוק הבין לאומי, ולכן חובה על כל אחד לסרב לכזו הוראה.
אך לא שם אנו נמצאים, אף על-פי שאתה ואחרים מנסים ליצור תמונה שקרית מיסודה ומאד מאד מסוכנת, כאילו עולם התורה מאוים על-ידי השלטון.
המדינה חיה לה כ-50 שנה במידה רבה של איזון ושל ויתורים הדדים, שום צד לא לחץ יתר על המידה - והעסק זרם וצרם, צרם וזרם.
בעיות שבת, בעיות נישואין וגירושין, בעיות ממכר חזיר, ניתוחי מתים, בתי קברות ועתיקות - אך איפה אין בעיות?
והנה האיזון הזה הופר - ובאופן מאד מאד קיצוני.
ודאי שיש אשם בשני הצדדים (ואינני רוצה לומר עדיין צידי המתרס), אך כעת אנו עומדים בנקודה שקבוצת רבנים, די מצומצמת (בהיבט של כלל הרבנות בארץ ובעולם) החליטה, כי התורה מצווה את צאן מרעיתם לפעול בכל צורה נגד מדיניות הממשלה והכנסת, המגובה בהחלטות של בית המשפט - ומשתמשת לשווא בשם האלוהים ובאלוהות לשם כך.
רוב הקהל החרדי במדינה, המונהג בידי אדוקי האדוקים, אינו סובר שנסיגה משטחים נוגדת את התורה, קהל גדול של רבנים כאן בישראל, רואה את החלטות הרשויות בנושאים אלה כהחלטות לגיטימיות של השלטון.
חלק ניכר מהרבנות, ובכללה חלק ניכר מהרבנות האורתודוקסית בעולם, מגבה את הממשלה ולא רואה כל ניגוד בין מצוות התורה ובין קיום מדיניות פשרנית של ממשלה.
יש לנו עניין עם קבוצה של רבנים, אשר מפרשת את התורה באופן שאין כל הכרח לפרשה, ואשר מטרתה היא לקדם אינטרסים שאין בינם ובין התורה דבר וחצי דבר.
שטיפת המוח של הילדים ביהודה ושומרון, כאילו הנסיגה משטחים נוגדת את התורה, ואשר עליה אחראים ההורים של כל אחד ואחת מהם והרבנים הקיצונים, והמביאה את הנערים האלה לאסוף ערמות של בלוקים על-מנת להשליכם על כוחות הביטחון - זהו השבר, זוהי הסכנה - והמחלה הקשה לא נולדה אצל הנוער, אלא אצל מי שמרעיל את נפשו ואת מוחו של אותו נוער.
הפשע הענק הוא הניסיון השקרי לקשור בין מצוות התורה לבין קדושתה של אדמה. כך הביא העם הפלשתיני את מיליוני נתיניו להיות רוצחים מתאבדים, רעבים ומדוכאים, ובדיוק לשם, ותחת אותו מעטה של פונדמנטליזם דתי אלוהי, עם בלוקים בידיים ועם גרביים על הפנים, אתה ושותפיך לדעות הסהרוריות האלה מובילים את ילדיכם ביחד עם כולנו לאבדון.
אנא זכור שגם הפלשתינים זרקו כמה שנים אבנים עד שעברו לשיטת לבנות החבלה הניידות. אם לא תעצרו את הנוער שלכם, אם לא תנתקו את הפוליטיקה והויכוח הלגיטימי על נסיגה או אי נסיגה מקשר סהרורי ושקרי למצוות התורה - כולנו יכולים לארוז.
העימות בעמונה לא היה עימות בין שומרי תורה ובין מחלליה, הנערים ומי שחינך אותם, ליידות בלוקים בכוחות הביטחון הבאים להרוס מבנים בלתי חוקיים - הם גדולי מחללי התורה, הם גדולי הכופרים בעיקר.
אנחנו יכולים לעצור רגע לפני התהום, כי אני מאמין לילדים האלה, הם לא יעברו על מצוות התורה - אך מהי מצוות התורה ומה אינן מצוות התורה - זה תפקידכם להגדיר להם - ואני מאד מאד מקווה שתתחילו סוף סוף למלא אותו.

למאמרו של מנחם ברוד
תאריך:  15/02/2006   |   עודכן:  15/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
רק מעטים יודעים שנעמי בלומנטל ועמרי שרון נולדו במרוקו. אין פלא אפוא שנגזרו עליהם עונשים כה חמורים
דודו אלהרר
אריאל שרון, גם אם לא ידע דבר וחצי דבר על פעילותו העבריינית של בנו, הגיע לכס ראשות הממשלה על מצע פלילי, לא חוקי, שלא כדין. לפיכך עבריינות פלילית לשמה עומדת בבסיס כל פעולותיו
נרי אבנרי
הנושא רציני. מי שמחפש שורות כחולות או צהובות, מתבקש לא לקרוא, מפני שמדובר בבעיה מאוד קשה, שמחייבת פיתרון. ויש לי הצעה לפיתרון
טל רבינוביץ'
יהודית מליק-שירן
אמא שלי חושבת רק על עצמה. ומה איתי? איפה אני משתלבת בסיפור? אני צריכה לדכא אותה. שתהיה אומללה. שתזדקק לבתה הקטנה והמפונקת. אני לא רוצה שהיא תסע. אני רוצה אותה לידי. הדמעות המעושות זלגו על לחיי. "את תסעי לשוויץ ואני אשאר פה לבד. מיכל בלוס אנג'לס ועכשיו את תסעי. איך אוכל להיות לבד אמא?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il