X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

בחודשים האחרונים עקבנו בדאגה רבה אחר ההתרחשויות הפוליטיות-מדיניות בגזרת המתנתקים. היו בינינו שטענו בלהט כי "יהודי אינו מגרש יהודי" וכי חציית קו אדום זה היא בבחינת מעשה גורלי שהשלכותיו יהיו הרות אסון לקיומנו הביטחוני והמוסרי, כאן בארץ ישראל.
יתכן שהצדק עמם.
יתכן שלא.
ימים יגידו.
לטענה כי "יהודי לא מגרש יהודי" היו שני מישורי התייחסות:
האחד - יחסינו עם האויב המעוניין בסילוקנו מהאזור. כלומר: יחסי חוץ. והשני - יחסינו בינינו לבין עצמנו, דהיינו יחסינו המשפחתיים עם המתנתקים (או ה-מיתנותקים ליתר דיוק) לבין המנתקים. כלומר: יחסי פנים בתוך המשפחה.
דעתי הפוליטית באשר למהלכים מדיניים אלה אינה מעניינו של מאמר זה, ובמאמר מוסגר אציין כי כמו כולם עקבתי בדאגה רבה אחר שהתרחש, ועודני.
בכל אופן, מסתבר כי יהודי כן מגרש יהודי!. כך המדינה החליטה, כך המדינה ביצעה, וכך המדינה יכולה כשהיא רוצה. דבר זה הוא בבחינת עובדה שלא ניתן להתווכח עימה או לפרשה בדרכים שונות. ניתן אך לדון בהיבטים שונים של מעשה זה, ואף להכביר במילים כפי שרבים עושים. על זכות זו אני מוותרת בשלב זה.
אולם, ברצוני להתייחס לַזווית האחרת של פרשיית "הגירוש", זווית נשית, של אישה אזרחית המדינה, אשר נוכחה לדעת שלגרש יהודי במדינת ישראל - ניתן גם ניתן. עובדה - כבר אמרנו.
אם כך, הרי שמתחייבת השאלה הבאה: אם יהודי מצליח לגרש יהודי על אף שאינו רוצה להתגרש - מדוע כה קשה לגרש יהודייה מיהודי שכן רוצה להתגרש?
הרי מדינת ישראל אשר קמה למען היהודים כולם (נשים וגברים), מדינה אשר הוכרזה כ"מדינה יהודית בארץ ישראל" - "...לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם... אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל" - הכריז בן-גוריון בשנת 1948 - הצליחה לגרש יהודי, ולא רק אחד: הרבה יהודים! בניגוד לרצונם!.
שמא באפליה מדובר?
שמא בחקיקה סלקטיבית מדובר?
שמא יש כאן איפה ואיפה?
וודאי תטענו: מה הקשר? הרי המוסד הרבני (של הדתיים האלה, השחורים האלה, המגלגלי עיניים לשמיים והלולבים המתנדנדים) הוא זה שמפלה לרעה נשים, הוא האחראי לכך שאישה הרוצה להתגרש במדינה היהודית צריכה להיסחט עלידי הבעל, או לבזבז את מיטב שנותיה הפוריות בתחנונים לרבנים הגברים כדי שייאותו לאלץ גבר המתעמר באשתו לתת לה גט... אליהם שאי תלונותייך... זה עניין דתי גרידא!
טעות בידיכם:
ראשית, הרבנות שואבת את כוחה מהממסד החילוני, מהחוק שהוא תוצר חקיקת הכנסת - שהיא מוסד חילוני!. שנית, החוק החילוני קבע שנושא הגירושין והנישואין יטופל על-ידי המוסד הרבני (על-פי ההלכה היהודית) - החוק החילוני יכול להחליט אחרת.
שהרי כפי שחוקק "חוק ההינתקות", אפשר לחוקק חוק אחר שיפתור את בעיית הנשים מסורבות הגט, את בעיית העגונות ואת בעייתן של נשים רבות העוברות השפלה ומסכת ייסורים ארוכה בבתי הדין הרבניים - "חוק ההתגרשות" ובא לציון גואל!.
אעלה השערה כי הממסד הרבני, מתוך רצון ונטייה מופרזים להיצמד להלכה הקיצונית ביותר, נמנע מליצור תקדימים נאורים המתאימים לתקופה. כנראה שאף רב לא רוצה להיות מסומן כמי שפסק-ההלכה שלו הוא חדשני ובכך אולי לא מעיד על קיום מצוות לפי השיטה המחמירה ביותר. כנראה שאף רב לא מעוניין להופיע כנחשון בפני המחנה מפאת הסיכונים שבדרך.
יש לציין כי שיקולים אלה הם בבחינת שיקולים זרים שכן אנו מצפים מהמנהיגות הדתית לקחת דוגמא מנחשון בן-עמינדב שהלך לפני המחנה ומדמויות אחרות הפורצות דרך כאשר צריך.
לפיכך, אבקש מהרבנים הנכבדים, אוהבי השם ויראי שמיים: אתם האמונים על עניין הגירושין (על-פי החוק החילוני שהסמיך אתכם לכך), אל נא תחששו לשנות, לחדש, לפסוק הלכה, להתאים את פסיקתכם לנסיבות הזמן – כפי שנעשה בכל דור ודור.
אל תפחדו.
(הערה: פנייתי זו אל הממסד הרבני, לא פותרת את הממסד החילוני השלט במדינה מלבצע את תפקידו כאמור לעיל).

לאתר: [קישור]
טל רבינוביץ" כתבה את הספרים: "עורך הדין לשירותך", "כלה ונחרצה", ועוד ספרי ילדים.
תאריך:  16/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
כל הצבועים מתנאים בפסה"ד של השופטת בקנשטיין בעניין עמרי כ"תפנית הסטורית", כ"נצחון שלטון החוק על יחסי הון-שלטון" ועוד כהנה וכהנה זמירות "מה יפית" באזני כנופיית שלטון החוק ה"נאורה" מרחביה
אביב ירון
350 פדופילים מרצים את עונשם בבתי הכלא בישראל, ללא טיפול מתאים הם חוזרים לסורם לאחר שחרורם וחוזר חלילה
רוני אלוני סדובניק
-סיפור חייה הקצרים של תינוקת אחת
אפרי הלפרין
כאן באתר, כותב מנחם ברוד על הויכוח בין נערות דתיות מיו"ש ובין שר החינוך, ויכוח שבו מיוחסים לשר כמה דברי איוולת, אך לא בזה העיקר
גורי גרוסמן
רק מעטים יודעים שנעמי בלומנטל ועמרי שרון נולדו במרוקו. אין פלא אפוא שנגזרו עליהם עונשים כה חמורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il