X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעביד, מבוטח בביטוח חובה, שלח עובד שלו לנהוג במשאיתו במסגרת העבודה. העובד היה בתקופת פסילה. המשאית פגעה בהולך רגל וקרנית פיצתה אותו. האם יש לקרנית זכות לדרוש מן המעביד את סכומי הפיצויים ששולמו להולך הרגל?
▪  ▪  ▪

ראמי עזבה עבד אצל יצחק כחלון. באחד הימים, ביקש כחלון מעזבה כי ייסע עם משאית העסק, משאית שהייתה בבעלותו של כחלון, ויביא סחורה ממחסן עצים. במהלך הנסיעה פגעה המשאית בהולך רגל.
כחלון דאג מבעוד מועד לבטח את המשאית בביטוח חובה, אולם עזבה נהג במשאית בעת שהיה בשלילת רישיון. בנסיבות שכאלה אין לביטוח החובה תוקף.
הולך הרגל, הנפגע, פנה לפיכך אל קרנית, היא הקרן הסטטוטורית שהוקמה על-פי חוק הפיצויים. קרנית הוקמה, בין השאר, כדי לפצות נפגע תאונת דרכים, שאין בידו לתבוע פיצויים מחברת ביטוח. למשל במצב כמו זה, בו ביטוח החובה אינו תקף, כאשר נוהגים ברכב בזמן פסילה. קרנית פיצתה אם כן את הולך הרגל.
לאחר התשלום הגישה קרנית תביעה נגד המעביד - כחלון. התביעה הוגשה מכוח סעיף 9 לחוק הפיצויים הקובע, כי קרנית זכאית להשיב לעצמה את הפיצויים ששילמה לנפגע "מבעל הרכב... שהתיר לאחר לנהוג ברכב... כשהביטוח שיש לו אינו מכסה את החבות הנדונה".
השופט ד"ר אחיקם סטולר, מבית משפט השלום בתל אביב, הסתמך על עדותו של כחלון במשטרה. בעדותו אמר כחלון, כי עזבה החל לעבוד אצלו ימים ספורים לפני התאונה, וכי לא בדק את רישיון הנהיגה שלו ביום התאונה. מתוך עדות זו הסיק השופט סטולר, כי כחלון התיר לעזבה לנהוג במשאית, "כשהוא יודע שאין לו רישיון נהיגה, או למצער כשהוא עוצם עיניו ואינו בודק אם לעזבה יש רישיון נהיגה בר תוקף אם לאו".
חובתו של בעל רכב, לבדוק אם הוא מתיר נהיגה בכלי הרכב לאדם בעל רישיון נהיגה תקף. זו חובה של בעל הרכב כלפי המשתמשים בדרך - הולכי רגל או נוסעים ברכב כאחד.
מטבעם של דברים, כשאדם מתיר למאן דהוא לנהוג ברכבו יש ביניהם יחסי היכרות, או קרבה, ובעל הרכב יודע אם לנהג יש רישיון בר תוקף אם לאו.
כשמדובר במעביד אשר קיבל עובד זה מקרוב, באותם המקרים שאין היכרות מוקדמת בין הבעלים לעובד, חלה חובה מוגברת לוודא שיש לעובד רישיון נהיגה ואין להסתפק במקרה זה בדברי העובד.
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי "חובתו של מעסיק לבדוק האם לנהג העובד אצלו, והנוהג על משאיתו יש רישיון נהיגה, היא חובה מוחלטת, עד כדי שהיא מקימה אחריות פלילית לאדם שאינו עומד בה". גם בית המשפט העליון קבע כי המעסיק, כמעביד סביר, חייב לנקוט בצעדים המתבקשים כדי לברר אם לנהג המשאית שלו יש רישיון מתאים.
לסיכום, קבע השופט סטולר, כחלון התיר את הנהיגה לעזבה בידיעה שזה האחרון אינו בעל רישיון נהיגה תקף. למצער כחלון עצם עיניו ובחר שלא לבדוק אם לנהגו יש רישיון נהיגה תקף.
השופט חייב את כחלון לשפות את קרנית עבור הפיצויים ששילמה להולך הרגל שנפגע.

תאריך:  16/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
פרשת סיטי טאוור יצאה מכלל פרופורציות. אם ח"כ בלומנטל היתה לוקחת אחריות מלאה על האירוע וטוענת לטעות בשיקול דעת - לא היתה עומדת לדין או שהיתה יוצאת זכאית
יצחק שפי
במסגרת הויכוח על משמעות הצלחת החמאס, בבחירות ובכלל, אסור לשכוח שבעצם לא יכולה להתרחש התפתחות חיובית בגיזרה הזאת ללא חזרתה של ירדן לתמונה
טל רבינוביץ'
ספי סגל
כל הצבועים מתנאים בפסה"ד של השופטת בקנשטיין בעניין עמרי כ"תפנית הסטורית", כ"נצחון שלטון החוק על יחסי הון-שלטון" ועוד כהנה וכהנה זמירות "מה יפית" באזני כנופיית שלטון החוק ה"נאורה" מרחביה
אביב ירון
350 פדופילים מרצים את עונשם בבתי הכלא בישראל, ללא טיפול מתאים הם חוזרים לסורם לאחר שחרורם וחוזר חלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il