X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה נורמלית לא מטעינה את האויב באנרגיות רצחניות, אלא נלחמת בו עד להכרעתו. מה שחסר לנו ביחסים עם הפלשתינים כדי להגיע לשלום, הוא ניצחון מוחץ
▪  ▪  ▪

בסה"כ 12 שנה חלפו מאז קיבלו כל אזרחי ישראל, את אותן קופסאות סגורות. התמונה והכיתוב שעיטרו את האריזה רמזו על תכולתה: שמיים כחולים, יונה משייטת לה באוויר עם עלי זית בפיה, ומתחת היה כתוב "דבש מתוצרת אוסלו". את משימת השיווק וההפצה, לקחו על עצמם "תותחים אידיאולוגיים": רבין, פרס, ועראפת. השיווק היה, מה שמכונה בעגת הפרסומאים- אגרסיבי.
לפי הסקרים מאותם ימים- הם הצליחו. התפעלות העולם מהשלושה, זיכתה אותם בפרס הכי יוקרתי עלי-אדמות. רק בבית, כשפתחו אזרחי ישראל, ושכניהם הפלשתינים את הקופסאות, התבררה התרמית. הן הכילו דם. הרבה דם. ממש עד המכסה. עסקת אוסלו הסתיימה בפיאסקו. הטרוריסט הנוכל, שיקר את שני מנהיגינו התמימים, ששיקרו את עצמם ואותנו.
12 שנים אחרי, מתרגשת על אזרחי ישראל התרחשות מדינית חדשה. הנווט הוא אותו נווט: שמעון פרס. בימי אוסלו העליזים הוא כיוון את רבין, בשנים האחרונות את שרון, עכשיו הוא מבצבץ ממסך ה-gps, מעל ראשו של הנהג החדש. "רוצים עתיד בהיר"? הם שואלים, "תנו לנו שלטון". זה כמובן כרוך בעקירות נוספות. לא, זאת לא מנוסה מפני הטרור, כמו שמזהיר הרמטכ"ל הקודם בוגי יעלון, זוהי "לקיחת גורלנו בידינו". רוצה לומר: המנוולים לא יקבעו לנו עד לאן לברוח, אנחנו אדונים למנוסתנו.
לפי הסקרים- האזרחים נוטים להאמין. פסיכולוגים יכנו זאת "תרבות העדר". למרות המחיר הכבד, שכחו אזרחי ישראל את התרמית הקודמת. ואם בפעם הראשונה אפשר לומר שהיתה כאן נאיביות, הרי שהפעם זה נראה ונשמע כמו טמטום. או בלשונו של יעלון, "סגידה המונית לעגל הזהב".
לא צריך להיות אסטרטג גדול כדי להעריך שזה ייגמר רע. מדינה נורמלית, לא מטעינה את האויב באנרגיות רצחניות, אלא נלחמת בו- עד להכרעתו. מה שחסר לנו ביחסים עם הפלשתינים כדי להגיע לשלום, זהו ניצחון מוחץ. רק אם ייכנעו, חלומם לרשת אותנו, יתפוגג.
וגם אם יתרחש נס, ותיווצר סיטואציה מדינית שתאפשר חתימה על הסכם עם אבו-מאזן, אין לזה ערך. כל עוד ארגוני הטרור פעילים, הם יפוצצו (תרתי משמע) כל הסכם. בעניין הזה אינני נביא, אלא אחד הצופים שזוכר את הסרט הקודם.
"יש על מה ועל מי לסמוך", אומרים לנו דוברי "כנופיית שודדי המנדטים". למרות ניצחון החמאס, ולמרות האמנה הקוראת לחיסול מדינת ישראל, ולמרות הגעגועים המוצהרים לחזור ולהתפלל במסגד סדנא-עלי בהרצליה - אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להסתכן.
ופרשנים מנדבים הסברים: "יש לנו טנקים, מטוסים, טילים ו...אטום, ולהם לא. במקרה הכי גרוע, אם יתברר שהם מתכוונים למה שהם אומרים, דהיינו חיסול ישראל- יש לנו תשובות". ואני שואל: מי ימנע בעדם, הבנים המשתמטים של אולמרט?
מה שלא הבינו אז, ולא מבינים גם היום הוא, שהפלשתינים לא מתכוונים להכריע את האויב הציוני בשדה הקרב. הם מספיק ריאלים כדי להבין, שאין לזה סיכוי. כוונתם פשוטה: להמאיס את החיים על הגזלנים היהודים, עד שיברחו מכאן. והצלחה במשימה הזו, איננה חלום באספמיה. זרם היורדים מישראל, מוכיח שהם בכיוון. היהודים רוצים לכייף? חושבים הפלשתינים, בקרוב נכניס אותם לנבצרות ארוכה.
מי שפתח "מעריב" של שבת (24.4.06) בוודאי קרא את הכותרת: "עראפת הבטיח ב-94 : אהפוך את אוסלו לאסון". מהכתבה אנחנו למדים, ש(ציטוט)- "כבר בעת החתימה על הסכם אוסלו, תכנן עראפת לשגע את הישראלים ולהמיט עליהם אסון באמצעות ההסכם". את הגילוי הזה חשף העיתונאי הפלשתיני עבד אל-בארי אטואן, עורכו של היומון "אל קודס אל-ערבי", בראיון שנתן לערוץ הלבנוני anb. ועוד מאותו ראיון: "אתה תראה את הישראלים בורחים מפלשתין", התחייב ערפאת, "רק היה סבלני".
התמונות מפסטיבל אוסלו חוזרות. הפעם תורו של ראש השב"כ, יובל דיסקין, להזהיר: "החמאס הוא איום אסטרטגי על ישראל"! אולמרט, שהמיר את דתו האידיאולוגית, שומע, ומחלק סוכריות הרגעה. רוצה לומר- הכול תחת שליטה, אין סיבה להיכנס לפאניקה. משום מה אני נזכר בכינויים המעליבים שהוטחו באלה שהזהירו מהסכם אוסלו: "אנשי האתמול", "פנאטים ימניים", "קטני אמונה", וכו'.
הם, ורק הם, מכירים את הדרך לשלום. עוד טיפה מאמץ, וכולנו נכנסים בשערי "המזרח-התיכון החדש" של הבלתי נלאה. הם טעו בגדול. אסור שהטועים האלה, ינצחו שוב...

תאריך:  27/02/2006   |   עודכן:  27/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
המבוטח עבד כמגדל פרחים. במהלך עבודתו ביצע אלפי פעולות פיזיות חוזרות ונשנות ביום. כאשר החל לסבול מנזקים בגב ובצוואר, ביקש כי המוסד לביטוח לאומי יכיר בו כנפגע עבודה. השופט יגאל פליטמן, מבית הדין הארצי לעבודה, דן בסוגייה
שאול אריאלי
במקום לפזר הצהרות על בקעת הירדן לנצח נצחים, דרוש קו גבול המצרף שטח מינימלי מהגדה, ואורכו מחצית מאורך הגדר
דודו אלהרר
אולי מדינת-ישראל "חזקה" בהציבה חברי כנסת ערביים בפרלמנט שלה, שיורקים עליה בבוז מעל דוכן הכנסת, ומשתינים עליה בקשת במדינות אויב ואין פוצה פה ומצפצף?
ד"ר בועז נחמד
תיאור מרבית טקטיקות וטכניקות הגבייה שאנו מכירים    תיאור של מצבים אופטימאליים לשימוש בכל אחת מהטכניקות ותיאור של שיחות גבייה בהן שזורות טכניקות אלו    תיאור שיטות גבייה טלפוניות שנכשלו ובדיקה מקיפה של סיבות הכשלונות
עו"ד אברהם פכטר
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הצהיר כי ראוי שהשר צחי הנגבי יתפטר מיידית. הצהרות טרם זמנן הן פגיעה בשלטון החוק ובמנהל תקין. תפקידו של היועץ לפרש ולייצג את החוק, ולא את דעתו האישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il