X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך מימן את קנית הדירה בטלביה ב-1998? מדוע קיבל מיקדמה כה גדולה על המכירה? איך חושבו דמי השכירות?
▪  ▪  ▪

עתה, כאשר העובדות על עיסקת הדירה של מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט ידועות ברבים, פחות או יותר, הגיעה העת להעלות כמה שאלות ותמיהות לגבי פרטי העיסקה. הדברים נכתבים מנקודת מבט מקצועית גרידא, כניתוח של עיסקת נדל"ן.
שאלה מספר 1: איך מימן אולמרט את קנית הדירה?
אהוד אולמרט, אז חבר כנסת וממילא איש ציבור, קנה את הדירה ברחוב כ"ט בנובמבר בשנת 1998, מהקבלן מתתיהו ליפשיץ. נניח שהדירה אז היתה שוה שליש (33%) מערכה כיום, כלומר 900 אלף דולר.גם אז, וגם היום, זהו מחיר גבוה מאוד לדירת מגורים, בעיקר עבור אדם שרוב שנותיו היה שכיר. איך מימנו אולמרט ואשתו עליזה את קנית הדירה?
אולמרט היה רוב שנותיו איש ציבור, חבר כנסת עם משכורת כמקובל אצל ח"כים. הוא גם עבד כעורך דין כמה שנים, אולי גם אשתו עבדה. סביר, שכמו כל עם ישראל, לקחו משכנתא, אבל הלוואה צריך, כידוע, לפרוע, והיא רק מייקרת את הדירה, ולא מוזילה אותה. אולי קיבלו הוא או אשתו ירושה? אולי זכו בפרס הגדול בהגרלה?
שאלה מספר 2: מדוע קיבל אולמרט מקדמה גדולה על מכירת הדירה לאברמס?
מ"מ ראש הממשלה אומר, כי מכר את הדירה למיליארדר דניאל אברמס בינואר 2004, ונקבע כי יוכל להתגורר בה 4 שנים נוספות כשוכר, עד סוף 2007. בנוסף, סיפר אולמרט כי חילק את תמורת המכירה של הדירה בין ילדיו. יפה. פירוש הדבר, שאברמס שילם לו, 4 שנים מראש, את 2.7 מיליון הדולר, או חלק גדול מהם. זוהי מקדמה גדולה. בעסקי נדל"ן מקובל, שמי שקונה נכס, משלם את עיקר התמורה בעת קבלת החזקה על הנכס, במקרה שלנו בסוף 2007.
שאלה מספר 3: מדוע לא הוצג החוזה?
מבקר המדינה הקודם, השופט אליעזר גולדברג, ביקש כבר אשתקד מאולמרט את פרטי העיסקה. הוא קיבל פרטים, אך לא את החוזה עצמו. מר אולמרט העביר את החוזה למבקר הנוכחי רק לאחר שהתבקש שוב. מר אולמרט הוא ח"כ, המכיר יפה את החוק, ויתר על כן, הוא גם עורך-דין. מדוע לא העביר למבקר המדינה, עם הפניה הראשונה, את החוזה עצמו?
שאלה מספר 4: איך נקבעו דמי השכירות?
בעיסקי נדל"ן מקובל שהבעלים והשוכר מתמקחים על גובה שכר הדירה, ומגיעים לפשרה. מי שרוצה לנתח את העיסקה מכפיל את שכר הדירה החודשי ב-12, מחלק אותו במחיר הדירה, ומחשב לפי זה את התשואה. במקרה של עיסקת אולמרט-אברמס, נראה שהתהליך היה הפוך: קודם הסכימו שהתשואה תהיה 1%, אחר כך חילקו את הסכום ל-12, וכך הגיעו לדמי שכירות של 2,250 דולר לחודש. מדוע הלכו בדרך שונה והפוכה מהמקובל?
שאלה מספר 5: מדוע שכר הדירה כה נמוך?
תשואה של 1% נחשבת לנמוכה מאוד בעיסקי נדל"ן. הממוצע בישראל הוא 3.5% עד 3.6%. נכון, שככל שהדירה גדולה ויקרה יותר, כך יורדים דמי השכירות כאחוז מערכה. נכון, שאברמס לא היה צריך לחפש שוכר, כי אולמרט כבר יושב בדירה. נכון, שמדובר במשפחה תרבותית והגונה, שתשמור על הדירה כיאות. נכון, שלגבי אברמס מדובר בכסף קטן. ובכל זאת, אחרי כל ההסברים, עדיין מדובר בדמי שכירות שהם פחות משליש מן המקובל.

תאריך:  27/02/2006   |   עודכן:  27/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
מזוז, התלמיד מן השורה הראשונה בשנה א' של השופט חשין, מייתר את דבר בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ בפרשת צחי הנגבי ומתעלם ממנו לחלוטין
נרי אבנרי
מדינה נורמלית לא מטעינה את האויב באנרגיות רצחניות, אלא נלחמת בו עד להכרעתו. מה שחסר לנו ביחסים עם הפלשתינים כדי להגיע לשלום, הוא ניצחון מוחץ
עו"ד חיים קליר
המבוטח עבד כמגדל פרחים. במהלך עבודתו ביצע אלפי פעולות פיזיות חוזרות ונשנות ביום. כאשר החל לסבול מנזקים בגב ובצוואר, ביקש כי המוסד לביטוח לאומי יכיר בו כנפגע עבודה. השופט יגאל פליטמן, מבית הדין הארצי לעבודה, דן בסוגייה
שאול אריאלי
במקום לפזר הצהרות על בקעת הירדן לנצח נצחים, דרוש קו גבול המצרף שטח מינימלי מהגדה, ואורכו מחצית מאורך הגדר
דודו אלהרר
אולי מדינת-ישראל "חזקה" בהציבה חברי כנסת ערביים בפרלמנט שלה, שיורקים עליה בבוז מעל דוכן הכנסת, ומשתינים עליה בקשת במדינות אויב ואין פוצה פה ומצפצף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il