X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

החמאס אומנם זכה ברוב מכריע של המושבים בפרלמנט הפלשתיני, אבל רק רוב זעום של הבוחרים תמך בו. על-פי מעמד הדברים הרשמי הצד העומד מולנו כגוף שוב אינו "ישות פלשתינית", אלא השאיפה האיסלאמית להשמיד את ישראל. מלחמות דת אינן יכולות להסתיים בשלום, לכן, אם רצוננו בשלום עלינו להפוך את המלחמה האידיאולוגית לסכסוך בין שכנים. אין זה מעשה של זבנג וגמרנו, אבל אנו יכולים - מעל לראשיהם של המנהיגים - לפעול בכיוון שיוביל אותנו להשפעה ישירה על הפלשתינים, ולשינוי הכיוון הנוכחי שנקלעו אליו.
הדרך היא להוכיח לתושבי הרשות שמעבר לגדר ההפרדה, שישראל היא מדינה שכל אזרח בה, יהודי או לא יהודי, יכול לחיות בה בכבוד וליהנות מכל זכויות האזרח כשווה בין שווים. במדינה כזאת נעים גם למוסלמי לחיות, כי כל אזרח זוכה בה לכבוד ולשוויון. עם מדינה שכנה כזאת כדאי לחיות בשלום.
כדי להגיע לכך לא די לנופף בסיסמות של "אי אפליה", אלא לפעול לשילוב מלא ומהיר בחברה הישראלית של כל התושבים הלא יהודים, לארגן מחדש את התקציב כדי שצורכי כל התושבים יבוטאו בו באופן שווה, ולחוקק מחדש את החוקים שניכרת בהם אפליה לטובה של כל יהודי ואפליה לרעה של כל מי שאיננו יהודי. יש גם למצוא דרך ממלכתית להתעלות מעל השתייכות-חובה של כל אזרח ל"עדה דתית", ולהטיל חובת שירות ללאום גם על הערבים.
תמיד הובעה בישראל הנכונות "לוותר הרבה למען השלום". אבל הוויתור היחיד שיכול להפוך כעת את המלחמה הדתית ל"סכסוך בין שכנים" הוא ויתור על זכויות היתר של היהודים. זה יהיה איתות ברור גם לשכנים שמעבר לגבול שישראל מסוגלת ורוצה לחיות בשלום עם שכניה. כך יגדל ויתעצם קולם של אלה מן הצד השני המוכנים להסתכל על המלחמה בינינו כעל סכסוך בין שכנים. לא זו בלבד, האיסלאם הקיצוני מאיים על אורח החיים המודרני שרבים מבין הערבים במדינות השונות מקיימים ומעוניינים להוסיף ולקיים אותו.
ישראל שוויונית בעצם קיומה עשויה להשפיע ולתמוך במאבק הפנימי שציבור ערבי נרחב מנהל כדי להסתייג מן האיסלאם הקיצוני ולהשקיט אותו, ציבור המצוי לא רק בישראל אלא גם במדינות רבות בסביבתנו, מדינות שהאיסלאם הלוחמני מאיים גם עליהן.

תאריך:  06/03/2006   |   עודכן:  06/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן שפירא
טוב יעשה בוקי אם יירגע ויחזור לפסים הרגילים של דיווח, כתיבה ופרשנות אמינים ומקצועיים ואת המלחמה עם המשטרה ינהל בדרכים אחרות ולא על גב הקוראים התמימים
יוסי ריבלין
כאשר בכיר בעיריה מואשם בקידום פרויקטים על-פי אינטרסים אישיים, הסיפור הופך לסקסי, אבל חייהם של אלו שבתמימותם ניסו ללכת בדרך הישר ולא הבינו למה הכל תקוע, אפרוריים לחלוטין
עו"ד ליאת בכר-סגל
בעקבות הכוונה להסגיר את רוזנשטיין לארה"ב, הגיש ארגון יהודי עתירה לבג"צ נגד הסגרה של יהודים לארה"ב, להלן עיקרי פסק הדין
ראובן שיל"ת
נכתב כתגובה למאמרו של דני רשף "בלי תשובה, עם תשובה"
אורית נוקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il