X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפסבדו-משבר הנוכחי בקשרי ישראל-ירדן בעקבות השימוש האסקלטיבי של כלי התקשורת, במובאות מדברי האלוף נווה, מייצג אינדיקציה נוספת למרקם העדין שעליו מושתתים יחסי ישראל עם העולם הערבי
▪  ▪  ▪

באפריל 1989 שודרה בקול ישראל ידיעה אינפורמטיבית אודות הפרות סדר נרחבות בעיר זרקא שבירדן, ביוזמת ה"אחים המוסלמים". בעקבות הדיווח העבירו הירדנים, בערוצים עקיפים, מחאה נוקבת בטענה כי ישראל פוגעת באיתנות משטרו של המלך חוסיין.
הפסבדו-משבר הנוכחי בקשרי ישראל-ירדן, בעקבות השימוש האסקלטיבי של כלי התקשורת, במובאות מדברי האלוף נווה, מייצג אינדיקציה נוספת למרקם העדין שעליו מושתתים יחסי ישראל עם העולם הערבי.
הפולמוס הציבורי בהקשר לדברי נווה, נגע בעיקר בשני מימדים; האחד, עצם התבונה בהצגה פומבית של הערכות בעלות אופי מודיעיני בסוגיות הנגועות ברגישות יתר, והאחר, בעניין גבולות חירות הביטוי של קצינים בכירים בנושאים המשיקים לסוגיות מדיניות. מוטיב דומה ננקט כזכור גם בהתייחס לדברים שאמר סגן הרמטכ"ל באשר לסימנים המעידים על מגמת אי-יציבות של המשטר במצרים.
מבלי לחלוק על ה"שורות התחתונות" המשתמעות מהדברים שייוחסו ל-אלופים, דומה כי הללו לקו במידה של היסחפות פופוליסטית, שיצא שכרה בהפסדנו. בסוגיות מן הסוג הנדון, נבדל הדיפלומט מהגנרל, גם אם לעיתים מבטל הראשון דעתו מפני כבוד הדרגה.
נהיר כי הערובה לשימור יחסינו, המוגבלים עד כה, עם העולם הערבי, מותנית לעיתים בהשלמתנו עם הצורך "לרקוד לצלילי החליל" של שכנינו. משמעות הדבר בפועל היא הסתגלות לפרופיל נמוך, נקיטת זהירות ובררנות בהתבטאויות ואף עצימת עין לנוכח מהלכים העלולים להתפרש כעוינים, בזירה הבינ"ל.
גם אם הדברים מייצגים סממנים ניכרים של חוסר איזון ביחסים הבילטראליים, הפנימה ישראל זה מכבר את התובנה לפיה הסכמי השלום הם בעלי חשיבות אסטרטגית, ושומה על כן שיהיה לה עניין מובהק בגיבוי המשטרים בקהיר ובעמאן. מושכל זה אף התעצם לנוכח המהלכים הכושלים של ממשל בוש להשתתת דמוקרטיה בעולם הערבי.
במימד האזורי ניכר כי הן מצרים והן ירדן לא הסתירו את שאיפתן למלא תפקיד דינאמי יותר בזירה הפלשתינית טרם ניצחון החמאס. ישראל משום מה ביכרה להפגין "כתף קרה" בהקשר זה, עובדה שהיתה ככל הנראה בעוכרינו בשנות האנתיפאדה השנייה. היוצא מן הכלל היחיד, וגם הוא "חולץ" בדי-עמל ותוך התמודדות עם קיתונות של רותחין וחשדנות כלפי המצרים, הוא "הסכם פילדלפי".
בהכירנו את מכלול הגורמים המשפיעים על האינטרסים הלאומיים של ישראל, ובפרט את הקשיים שעמם מתמודדים משטרים פרגמאטיים במזה"ת אל מול גל ההתעוררות האיסלאמי והאיום של הג'יהאד העולמי, חיוני שמהלכים שהם בשליטתנו יינקטו מתוך הקפדה על העיקרון של "סוף מעשה במחשבה תחילה".
גם בהערכות מודיעין, שהן מטבען ממודרות, קיים דירוג של רגישות בעניין של קטלוג הסיכונים והסיכויים לישראל; אשר על כן, שימוש פומבי בנגזרות הנובעות מבית היוצר של גורמי ההערכה מחייב שיקול דעת ותכנון מוקדמים.

הכותב הוא אל"מ (במיל.)
תאריך:  07/03/2006   |   עודכן:  08/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אנחנו לא יכולים להם! הם הצליחו לנצח בגיזרה הכי חשובה: בצִדְקָת-הדר. אמונתם חזקה מאמונתנו, רוחם משליכה לכל הרוחות את רוחנו ועוד מעט-קט נפוּץ לכל רוח
אליקים העצני
לשם מה, למען השם, מתכנן אולמרט לגרש מגב ההר עוד כ-100,000 יהודים? את השאלה הזאת ישאלו לאחר מעשה ויתחרטו מרה
פרופ' משה שטרנפלד
תחושות של כעס, מרירות, חוש צדק מוגזם, הססנות, אבל וצער לאורך זמן עלולים לגרום להאצת התפתחות של סרטן המעי הגס
עו"ד משה גולדבלט
מאז פסק הבורר של שופט בית המשפט העליון, שברו חברת הביטוח כלל וגורמים אחרים את כל כללי המותר והאסור. אין אנו עוסקים בהליך שיפוטי, המנסה כדין להביא לביטול פסק בורר, אלא עניין לנו במסע שיסוי והפחדה נגד מערכת המשפט, שכמותו לא זכור לי
נרי אבנרי
מעולם לא היתה תופעה כזו בישראל. ח"כ, בן של ראש ממשלה, מקבל מאבא שלו מדינה, ועושה בה ובאנשיה, כרצונו. כלבי השמירה רואים, משמיעים נביחות עידוד, ומכשכשים בזנבם. תודו, זה צריך להיות סוטול אדיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il