X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שרון והומו שניגשים לכותל חנוכיה מאחורי המועמד טומי לפיד בדמות האלוהים האלטרנטיבי אלו הם רק חלק מביטויי האמונה של ליל התעמולה הראשון בטלוויזיה
▪  ▪  ▪
[התפריט של יהדות התורה]

[טב. תשדיר לא צנוע?]

[ישי. שלושה דגלים מאחורה]

ליל תעמולת הבחירות הראשון עבר בהצלחה. עם כיפה או בלי כיפה על הראש, היהדות כיכבה בסגנונות שונים. ניתוח של מינון היהדות במגמה לפנות אל קהל המצביעים הדתי או לחלופין, לזה האנטי-דתי מגלה את התמונה הבאה:
המפתיעה ביותר היתה דווקא רשימת מרצ לכנסת, שבחרה להשתמש דווקא באחד הסמלים הכי יהודיים - הכותל המערבי, שבמשך השנה מקפידים הממונים עליו, כי לא תיעשה בו פעילות פוליטית מכל סוג שהוא. הרעיון המבריק להפוך את הכותל לקלפי משאלות שלכולן תיענה מי אם לא מרצ, ללא ספק יחלחל לתודעה. אם אין אלוהים, לפחות יש את מרצ.
מי שכן היה לו אלוהים היה דווקא אברהם פורז מחץ, שבמהלך התשדיר הביט בערגה על אלוהיו הפוליטי הפורש - טומי לפיד, כשהכל נעשה בחדר המזכיר את האולפן של יאיר לפיד. ספק אם הניצוץ הבורק בעיניים יצליח להחזיר אליו או לשינוי את קהל המצביעים האובד, לאחר התרסקות המפלגה בשל הסכסוכים הפנימיים.
צעירי מרצ הפליאו לעשות כשיושב-ראש צעיריה, אורי זכי, פנה ליושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית ביניש, בדרישה לפסול את תשדירי התעמולה של מפלגת חץ, שבהם מופיעה דמות תיש מפלסטלינה המייצגת את החרדים. בפנייתו טען, כי "הדמות מעוצבת בסממנים המאפיינים את הדמויות בתעמולה האנטישמית לדורותיה: אף גדול, קרניים ורדיפת בצע מוחצנת".
פנייתו נפלה על אזניים ערלות והתייש החרדי של חץ המשיך לנגוח במבטא אידי כבד בחילוני הבור. תשדיר רך יחסית לתשדיר של שינוי, שהציג את החרדים כאנשים מכוערים, שעם כניסת שינוי לממשלה, מתנפצים כולם.
באורח פלא, גם המפלגות החילוניות הגדולות גילו את יהדותן, ומאחורי כל ראש ממשלה עתידי יכולת לראות חנוכיה בולטת, שתזכיר את מורשת ישראל, ואם למישהו יש ספק - אין תשדיר שלם בלי ירושלים מאוחדת, כאשר השאלה היחידה שנותרה היא באיזה שטח יתבצע האיחוד. את צחי הנגבי ראו בחטף מאחור ורק בחצי גוף, אך העיקר שרואים את שרון ניגש קדימה אל הכותל.
הדתיות - גוון חדש
במפלגות הדתיות היתה התמונה קצת שונה. האיחוד הלאומי-מפד"ל בחרו לפתוח בתשדיר כתום הנוטה לצבע צהוב ופונה בעיקר לחילונים. הדמות המככבת היתה דווקא זו של גלוי ראש, בתשדירים המזכירים את הליכוד של פעם. גם המראה הלא כל כך צנוע מבחינה הלכתית של בעל נושק לביטנה של אשתו ההרה לא הפריע לאיש.
ביהדות התורה והשבת, בניגוד לקודמתם חסרת האלוהים, החליטו בתשדיר מיושן וארכאי שלישראל יש סדר יום חדש של ערכים: שבת, חינוך ועזרה לזולת.
הכי ביזארית היתה שס, שבניגוד לשנים עברו חיפשה אויבים חדשים וכשטומי לפיד עוקר הדת המצוי לא רלוונטי, יש את נתניהו שפוגע בחלשים. בתשדיר חברתי נגטיבי מפרטת המפלגה את תחלואי החברה, כאשר הסממן היהודי היחידי שנשאר הוא התפילה. "הגענו למצב בו מתפללים לבורא עולם ללחם וחלב", אומר ישי בטון סמכותי בתשדיר, אך כרגיל אינו מפרט מה עשתה, אם עשתה בכלל, מפלגתו למענם של אותם רעבים.

תאריך:  08/03/2006   |   עודכן:  08/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסתר הרצוג
המסקנה העגומה היא שאם אתם עניים וחלשים אל תתקרבו לרווחה, כי ילדיכם עלולים להילקח מכם    סיפורם של חיים וויולט חביבי כמשל
רפאל בוכניק
הפסבדו-משבר הנוכחי בקשרי ישראל-ירדן בעקבות השימוש האסקלטיבי של כלי התקשורת, במובאות מדברי האלוף נווה, מייצג אינדיקציה נוספת למרקם העדין שעליו מושתתים יחסי ישראל עם העולם הערבי
דודו אלהרר
אנחנו לא יכולים להם! הם הצליחו לנצח בגיזרה הכי חשובה: בצִדְקָת-הדר. אמונתם חזקה מאמונתנו, רוחם משליכה לכל הרוחות את רוחנו ועוד מעט-קט נפוּץ לכל רוח
אליקים העצני
לשם מה, למען השם, מתכנן אולמרט לגרש מגב ההר עוד כ-100,000 יהודים? את השאלה הזאת ישאלו לאחר מעשה ויתחרטו מרה
פרופ' משה שטרנפלד
תחושות של כעס, מרירות, חוש צדק מוגזם, הססנות, אבל וצער לאורך זמן עלולים לגרום להאצת התפתחות של סרטן המעי הגס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il