X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסתר הבתולה, המוכיחה עם הזמן כישורים של אישה אשר חכמתה ועורמתה אף עולים על יופייה, מצליחה, תוך שימוש בגופה ובחסדיה, להתחבב על המלך ולתמרן אותו למען יאות להציל את העם היהודי ממזימותיו של המן הרשע
▪  ▪  ▪

הימים הם ימי חודש אדר ואנו מצווים לשמוח. בעוד מספר ימים תילבשנה מאות (ואולי אלפים) מבנות-ישראל, תחפושות מהודרות של אסתר המלכה - מתוך הזדהות עם יופיה (בעיקר), מעמדה (לא פחות חשוב), חוכמתה וגבורתה (החשובים ביותר - כמצילת היהודים מהשמדה).
מעולם לא התחפשתי ל"אסתר המלכה" (העדפתי להיות אינדיאנית - תוצר מובהק של חוברות טרזן - גיבור ילדותי, ואחר כך "קאובוית", ואחר כך... "מכשפה"), אך השנה אני שוקלת להפתיע עם שמלה מפוארת וכתר על הראש... ואם לאו אז אתרצה לבקשות שלושת בני, ואתחפש לשחקן ירוק במכבי חיפה... (more likely) - כי זה נוח יותר.
בכל אופן, עיינתי במגילת אסתר כדי להיוועד מקרוב עם דמותה המרתקת של הגברת הראשונה של המלך אחשוורוש: הדסה-אסתר המלכה!הסיפור מעורר מספר שאלות בנוגע לתולדותיה של הדסה-אסתר המלכה וברשימה זו אתמקד ב"זנותה" של המלכה והשתדלותה בפני המלך - זנות אשר מוצגת כמעשה גבורה בספר התנ"ך ואולי אף ממסדת את המקצוע ומתווה דרך לבנות ישראל כולן.
ראשית נשאל: מדוע בעצם נכנס הספר לתנ"ך? הרי שמו של בורא עולם לא מוזכר בו ולו פעם אחת - דבר אשר אינו מאפיין את ספרי התנ"ך? האם רצו ללמדנו את כושר שרידותו של העם היהודי? ייתכן מאוד. האם רצו להסדיר את מעמד האישה? ייתכן מאוד.
בכל אופן, תהא המטרה אשר תהא, אין לי ספק כי המסרים הטמונים בין דפי המגילה הם בני השפעה על כולנו - איש איש כהבנתו, איש איש כהוויתו, אישה אישה כהבנתה וכהוויתה. ובאשר לתפקידה ולמעשיה של אסתר המלכה - ראוי להתעכב.
אנו למדים, כי מדובר בילדה יתומה שגדלה אצל דודה, מרדכי היהודי, שאהבה עד מאוד וטיפל בה במסירות. עם התבגרותה, הדוד מרדכי מציע ל"בתו המאומצת", אסתר, להשתתף בתחרות שהיא אף נועזת יותר מ"תחרות מלכת היופי" - תחרות שמטרתה היא לא רק להיות "הכי יפה", אלא להתחרות על מציאת חן בעיניו של מלך אחשוורוש (הטיפש) מלך פרס (גוי מוחלט). הפרס המובטח הוא להילקח אליו לארמון כבשר בתולות טרי.
אסתר הבתולה, המוכיחה עם הזמן כישורים של אישה אשר חכמתה ועורמתה אף עולים על יופייה, מצליחה, תוך שימוש בגופה ובחסדיה, להתחבב על המלך ולתמרן אותו למען יאות להציל את העם היהודי ממזימותיו של המן הרשע.
בקווי מתאר בלבד נסכם את תולדותיה כמי שבכישוריה הרבים, פרצה מתוך הגטו היהודי, השתלבה בחצר המלך, תוך שהיא אט אט משתלטת ומשפרת את מעמדה, עד כדי הצלחה חסרת תקדים וחסרת עוררין. מצד אחד נאמר: היא ניצלה את כישוריה הנשיים מתוך חוסר ברירה, בהיותה אישה חלשה במעמדה. מצד שני נאמר: היא ניצלה את חולשתו של המלך המתקשה לכבוש את יצרו. ואפשר שנאמר: היא הקריבה את עצמה למען העם היהודי כולו - כל הכבוד!
ונאמר גם: היא הוקרבה על-ידי דודה מרדכי שהשתמש בה כדי להציל את עצמו ואת עמו - בוז? ושמא נאמר: נאנסה אסתר המלכה? האם זו ברית בין חלשים? האם זו דרכו של עולם? האם אלה הם חוקי ההישרדות?
האם לפנינו סיפור הבא להסדיר את הזנות בחברה היהודית ולתת לגיטימציה לנשים להשתמש בגופן כדי לשפר את מעמדן? האם לפנינו חינוך בנות ישראל והתווית דרכן בדרכיה של אסתר המלכה? להתחפש לאסתר המלכה, להידמות לה, או לא- זו השאלה!

תאריך:  09/03/2006   |   עודכן:  09/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה אבקסיס
במבחן המציאות מתבצע תהליך סינון אשר מתיר רק לטענות "הנכונות" לעבור את השלב הראשון במסלול המכשולים    "גזענים, נמאסתם"!
עו"ד אברהם פכטר
יומני עמרי שרון הם חומר קריאה מרתק, בקרוב הסרט. השמועות על עמרי "המסדר והקובע" אינן חדשות. החידוש בגילוי היומנים הוא לא התוכן אלא "התיעוד" הביורוקרטי המשרדי. מכאן ניתן ללמוד, שעמרי הוא או אמיץ או טיפש, הכל לפי העניין
נרי אבנרי
אין מחלוקת על העובדות: קדימה היא מפלגה של גנבי מנדטים. מאחר שכך, לעולם לא תהיה לגיטימית. לעולם. גם אם תנצח בבחירות. מפני שהיא עולה לזירה עם אלקטורט שנגנב מאזרחים שהצביעו "מחל"
שוש מיימון
שרון סטון היא בת בלי גיל, למרות שחגגה את יום הולדתה הארבעים ושמונה. כבת מזל דגים היא מיסטית ורוחנית וחמה ואלטרואיסטית. ואכן, היא נחתה כאן כדי לקרב את הלבבות במזרח התיכון המדמם
מירב לוי
המדריך השלם לפעילות בפורים ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il