X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאוריות השירות יישומים של מתן שירות ללקוח חשיבות המשפט "הלקוח תמיד צודק" בחברה עצמה אז תגיד לי, באמת אבל באמת ותמיד "הלקוח תמיד צודק?" מבוא מתוך הספר "שיפור השירות ללקוח"
▪  ▪  ▪

כן, הלקוח תמיד צודק. אבל גם אם הוא לא צודק בבקשה שלו או בתלונה שלו, הרי שהוא תמיד הלקוח שלך. בפרט נכון הדבר, במצבים שבהם הוא לא קיבל את התשובה לה הוא ציפה ממך. במקרים אלו אתה צריך לוודא כי הוא עדיין ייצא מרוצה מהשירות, מהאמפתיה, ומהיחס שהוא זכה לקבל ממך כנותן השירות.
שיפור השירות ללקוח - מבוא
המוצרים של היום דומים מאוד זה לזה. המחירים שלהם זהים כמעט לחלוטין. הם מיוצרים מחומרים דומים, מורכבים באמצעות קווי ייצור זהים, מנוהלים בתפ"י על-ידי מנהלים שלמדו באותן פקולטות להנדסת תעשיה וניהול, מפוקחים על-ידי מערכות מחשב זהות ומשווקים באמצעות אותן צינורות שיווק. מה שמבדיל בין החברות הוא השירות שהן נותנות ללקוחות שלהן. כאן טמון גם הפער שבין הצלחה לבין כישלון עסקי, בין רווחיות לבין הפסד.
אם אתה מוכר מוצר מסוים, הרי שבנוסף למוצר הפיזי שאתה מעביר ללקוח, אתה עוטף אותו גם במעין "מעיל" של מילים, תבלין של יחס, קורטוב של הבנה והרבה מאוד אנושיות. לעיתים אתה מוכר ללקוחות שלך שירות, ולא מוצר, כמו במקרה של תיקון מכונות כביסה, או מוסך שמוכר את השירותים שלו. במקרים אלו שירות הוא המוצר והמעטפת ללא שינוי - מילים, התייחסות אישית, הרגשת הלקוח, הבנה ואמפטיה למצבו.
במושג הבסיסי "שיפור השירות ללקוח" מתכוונים בעיקר לחלק שבו הלקוח מרגיש את המעטפת. הוא חש שאיש השירות באמת רוצה לעזור לו. ספר זה לא בא ללמד אותך איך לייצר מוצר טוב יותר. אין אני מתיימר לדעת איך עושים זאת באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שיש בידיך. ברם, לאחר שייצרת אותו והוא באמת מוצר מעולה - איך אתה מעביר מסר זה ללקוחות שלך על-ידי המגע האישי והאנושי של צוות המכירות והטכנאים שלך? כיצד צוות השירות הטלפוני שלך נותן ללקוחות את המענה המושלם בכל שיחה שהם עורכים?
כיצד מתחילים לבצע את הפעולה של השירות ללקוח? ראשית, בדיקה מקיפה של דפוסי ההתנהגות של הצרכנים בבואם לבצע רכישה או קניה של מוצר או שירות זה או אחר. לא תמיד הם קונים ללא מחשבה מוקדמת ולא תמיד הם קונים בצורה אמוציונאלית. פעמים רבות הם מתכננים כל צעד ומערבים בתהליך הקניה גורמים רבים, אנשים חיצוניים, שיש ביכולתם להשפיע על התוצאה הסופית של הרכישה.
לאחר בדיקה זאת, אני ממליץ לבצע החלטה ניהולית שתדגיש את החשיבות של השירות ללקוח ככלי מרכזי במהות החיים של הארגון. החל משלב קליטת כוח האדם וכלה ברמה של הדרכה והכשרה של העובדים המשרתים את לקוחות הארגון. זאת לא החלטה ניהולית קלה או אפילו לא זולה - אך היא שווה כל שקל (ולעיתים אף שניים...) של השקעה. בשלב זה חייב להיות מעורב המנהל הבכיר ביותר בארגון.
לאחר מכן מגיע שלב ההטמעה שהוא אולי הקשה ביותר. שלב שבו דיבורים הופכים למעשים, סיסמאות שהופרחו באוויר דורשות את הביצוע שלהן הלכה למעשה. ביצוע - שברוב המקרים יהיה כרוך בעלויות כספיות אותן על מנהל החברה יהיה להוציא.
עם סיום השלבים הללו - בדיקת צרכי הלקוח, החלטה ניהולית ואז שלב ההטמעה הראשונית - יש לבצע תחזוקה שנתית שוטפת להישגים אלו. כמעט כל הזמן צריך לבצע בדיקות, לוודא כי הרמה נשמרת מצד אחד ומהצד השני לבצע ניתוח מלא ומוחלט של אירועי פגיעה בשירות לקוחות או באפשרות לבצע שיפור לשירות הלכה למעשה.
גם אז, ההצלחה בשיפור השירות ללקוח היא זמנית בלבד - כי המתחרים שלך יחקו אותך לאחר חודשיים או שלושה ואז התפקיד שלך יהיה להשתפר עוד יותר ולהשיג תוצאות טובות הרבה יותר. ככל שתשקיע אתה יותר בתחום השירות ללקוח תגלה עד כמה עוד ניתן לשפר ולקדם את הנושא הזה.
אני רוצה לעדכן אותך כי התחרות בנושא השירות כל כך עזה עד כי בהחלט ייתכן שכאשר אתה קורא ספר זה, כמוך עושה גם המתחרה שלך וגם איש המכירות שלו - שניהם לומדים לתת שירות טוב יותר. מי שיהיה הראשון ליישם כמה שיותר מההיצע הרב שבספר זה - יזכה בנתח הלקוחות הגדול ביותר. הכוונה בפרקים אלו, הכוללים את נושאי השירות השונים, יחד עם התמודדות עם לקוחות קשים ותלונות של לקוחות, היא לסייע לך לעבור מצבים אלו בשלום. לסיים משברים עם לקוחות ועדיין להמשיך למכור להם. פעולות אלו ניתן לבצע לא רק ברמה התיאורטית שלהן, אלא ברמה המעשית מאוד גם למול הלקוח הזועם.
במהלך כתיבת הספר, ציינתי מספר חברות ועסקים עמם היו לי יחסי ספק לקוח. בעיקר בתור לקוח שלהם. עם חלקם המערכת הזאת הסתיימה מאוד מהר (לעיתים עוד טרם התחילה, בכלל) ועם החלק הגדול יותר, מערכת יחסים זו ממשיכה עד היום. ציינתי במהלך הספר דוגמאות שחוויתי ביחד עם משפחתי או במסגרת עבודתי, ובפעילויות שעושה כל אדם נורמלי בארץ. את הדוגמאות הטובות ציינתי עם שם הספק (ולעיתים עם שמו של נותן השירות עצמו שעשה מעל ומעבר), אבל בדוגמאות הפחות טובות של שירות גרוע במיוחד - לא אציין שם מפורש - במרבית המקרים. האם אני עושה בכך שירות טוב או שירות דוב?

המאמר פורסם באתר מיסים ועסקים.
הכותב הוא יועץ ארגוני ומנחה סדנאות.
תאריך:  09/03/2006   |   עודכן:  09/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ
אסתר הבתולה, המוכיחה עם הזמן כישורים של אישה אשר חכמתה ועורמתה אף עולים על יופייה, מצליחה, תוך שימוש בגופה ובחסדיה, להתחבב על המלך ולתמרן אותו למען יאות להציל את העם היהודי ממזימותיו של המן הרשע
משה אבקסיס
במבחן המציאות מתבצע תהליך סינון אשר מתיר רק לטענות "הנכונות" לעבור את השלב הראשון במסלול המכשולים    "גזענים, נמאסתם"!
עו"ד אברהם פכטר
יומני עמרי שרון הם חומר קריאה מרתק, בקרוב הסרט. השמועות על עמרי "המסדר והקובע" אינן חדשות. החידוש בגילוי היומנים הוא לא התוכן אלא "התיעוד" הביורוקרטי המשרדי. מכאן ניתן ללמוד, שעמרי הוא או אמיץ או טיפש, הכל לפי העניין
נרי אבנרי
אין מחלוקת על העובדות: קדימה היא מפלגה של גנבי מנדטים. מאחר שכך, לעולם לא תהיה לגיטימית. לעולם. גם אם תנצח בבחירות. מפני שהיא עולה לזירה עם אלקטורט שנגנב מאזרחים שהצביעו "מחל"
שוש מיימון
שרון סטון היא בת בלי גיל, למרות שחגגה את יום הולדתה הארבעים ושמונה. כבת מזל דגים היא מיסטית ורוחנית וחמה ואלטרואיסטית. ואכן, היא נחתה כאן כדי לקרב את הלבבות במזרח התיכון המדמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il