X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יום האישה הבינלאומי חל ב- 8 במרס. ביום זה ראוי לבחון האם יש לנשות ישראל סיבה לחגוג, לפחות מההיבט הבריאותי. עיון בסקר בינלאומי, שבדק את המצב הבריאותי של תושבי 23 מדינות אירופאיות והתפרסם בשנתון הסטטיסטי לישראל 2004, מעמיד בפנינו כמה שאלות לגבי בריאות הנשים הישראליות, המתבטא בתוחלת החיים שלהן, שלכאורה גבוהה מתוחלת החיים של הגברים.
תוחלת החיים של נשות ישראל גבוהה בארבע שנים לעומת תוחלת החיים של הגברים בארץ, אלא שהנשים הישראליות נמצאות במקום השמיני בעולם בתוחלת החיים (81.3 שנים בממוצע), אחרי נשות: ספרד, איסלנד, שוויץ, איטליה, צרפת, שוודיה ופינלנד ואילו גברי ישראל נמצאים במקום השלישי (77.6 שנים) אחרי האיסלנדים והשוודים.
האם הסיבה נעוצה בגנטיקה שלנו, הגורמת לתמותה גבוהה יותר של תינוקות - בנים או אולי בחוסר ההתייחסות לבעיות הבריאות הספציפיות לנשים בישראל?
חוסר ההתייחסות הרצינית לבעיות הבריאות של נשות ישראל הביא אותן למקום ה 20 המכובד(!!) מתוך 23 מדינות מערביות במספר הנשים החולות בסרטן השד ונפטרות לצערנו ממחלה זו? האם גם כאן הגנטיקה אחראית?
ומה הביא את הנשים הישראליות למקום ה- 14 בין מדינות הסקר בתמותה משאתות (גידולים) ממאירות לעומת המקום השני של הגברים הישראלים?
גם במוות כתוצאה ממחלות כלי דם מפגרות נשות ישראל אחרי הגברים (מקום חמישי לעומת שלישי), במחלות לב (מקום 11 לעומת מקום 9 של הגברים), מחלות נשימה גברים נמצאים במקום ה- 8 לעומת המקום ה- 16 של הנשים.
האם המימצאים הללו אינם מעלים שאלות עקרוניות לגבי הטיפול הרפואי, שמקבלות או לא מקבלות נשות ישראל?
ועוד מימצא מעניין: אחוז הנשים הערביות הישראליות הנפטרות ממחלות לב עלה בעשור האחרון והוא פי 2.5 מאחוז הנשים היהודיות!
הדבר ניכר גם במחלות כלי דם במוח ואפילו במחלות כמו שפעת ונשימה.
מה אומרים מימצאים אלו על הרפואה המיגדרית והעדתית ? האם נוכל להמשיך להתעלם מהקיפוח עליו מדברות נשות ישראל? ומי ייצג בנושא זה את הנשים הערביות?
אולי רצוי להוציא שישית מאוכלוסיית הנשים בישראל מהמדגם ולהשוות רק את הנשים היהודיות כדי לקבל תמונה נעימה יותר לעין?
ישנם אומנם כמה תחומים בהם כל אוכלוסיית ישראל הגיע לאותה רמת תמותה. תחומים כמו: מחלות כלי דם במוח (מקום שלישי), מחלות מערכת העיכול (מקום שישי). ישנם גם תחומים בהם טובים הגברים מהנשים: בפציעות, מוות מתאונות דרכים, התאבדויות, רצח ופגיעה מכוונת. אלא שהצלחת הגברים בתחומים אלו אינה נובעת מהחלטות מערכת הבריאות.
ההחלטה במה להשקיע ואיך לטפל בחולים היא החלטה אתית וכלכלית לא קלה. החלטה זו אינה החלטה בלעדית של הרופא הניצב מול החולה אלא החלטה של המערכת הפוליטית כולה. החלטה שאינה תלויה במספר הרופאים הגבוה בארץ (367 לכל 100,000 נפש), לא במספר הגדל והולך של הרופאות במערכת, וגם לא בהוצאה הלאומית לבריאות, אלא רק בסדרי העדיפויות של המדינה.

הכותבת מנהלת את "דפי בריאות"
תאריך:  10/03/2006   |   עודכן:  10/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היזם מן הצפון קנה בשקט עוד ועוד מרכזים מסחריים, וכיום הוא חולש על כ-100 אלף מ"ר    השבוע קנה את "המשביר לצרכן" ו"זארה" בדיזנגוף סנטר במחיר מציאה - 18.7 מיליון דולר
עו"ד משה גולדלבט
נסים ישעיהו
תצוה סו    כאשר המנהיגים מתחפשים לדורשי טובתנו בעוד רק טובתם שלהם מעניינת אותם, זהו ההסבר למצבנו כיום, מצב בו נראה כי כל שנותר הוא להתפלל שהקב"ה יעשה לנו נס, כי לנו נראה שאין שום דרך להיפטר מהם ולזכות למנהיגים מסוגו של אהרון הכהן.
אורי נטע
משרד החוץ לדורותיו, מעולם לא ידע לטפל ולהגיב תגובה הולמת, בביום השקרים המוסלמי. וזה לא רק עניין של כסף ויחסי ציבור, אלא שליטה בחומר ואמונה בצדקת הדרך, כפי שנראה להלן
גורי גרוסמן
מכה קשה הונחתה על המחזר הנמרץ עמיר פרץ. משאת נפשו, יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, איתו הסתחבק רק לפני מספר ימים, התעלם מחיזוריו הנמרצים, והודיע בראש חוצות כי בחיר ליבו הוא אהוד אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il