X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על אליהו ישי לחדול מהזלזול בכבוד השופטת וההשתלחות הפוסלת ולאמץ גישה הגונה וישרה הנגזרת מאורחותיה של תורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, שתדגיש את מה שחיובי בה ולא את מה שרע באחרים
▪  ▪  ▪

שס כמו שס, מחפשת את האויב האלטרנטיבי. פעם זה השופט ברק, פעם ביבי, שרון, טומי, שולי, יוסי ובעצם מי לא. עכשיו תורה של השופטת ביניש.
השאלה אינה צריכה להיות מדוע רק כעת נזכרו לפסול תשדיר שכזה, אלא מדוע עד עכשיו לא נפסל תשדיר זה ודומיו. טוב עשתה השופטת ביניש בפוסלה תשדיר רדיו זה. זעקות הג'יהאד של אליהו ישי כאילו ישנה כאן פגיעה בתורה ובכבודה רחוקות מן האמת.
אפילו הרב עובדיה יוסף בדרשתו השבועית לא יצא בהתקפה בוטה על ביניש כפי שעשה ישי. ישי, כמו פוליטיקאים רבים, יודע להיות מניפולטור של קולות מצביעים ולנצל החלטה נגדו לתעמולה זולה ופופוליסטית.
לו היתה זו סתם מניפולציה - ניחא, אבל החמור מכך הוא שמושא ההתקפה של ישי אינו יריביו במפלגות, אלא כלפי הגוף השיפוטי שממונה ואמון על מלאכתו, ואילולא מוראו, מפלגה את רעותה חיים בלעו.
גם ישי יודע בתוך תוכו את האמת, אבל המטרה מקדשת את האמצעים. פסילת התשדיר בו קורא הרב עובדיה יוסף להצביע לשס ומבטיח גן-עדן בתמורה אינה פגיעה בכבודו, אלא אדרבה, ייקור כבודו, מן הסיבות שאמנה:
  • תלמיד חכם, ובפרט אדם בשיעור-קומה כמו הרב עובדיה יוסף, אמור להיות מעל הפוליטיקה. אין זה אומר שאין לו דעה, אך דעתו אינה מחייבת את כולם. השאלה לאיזו מפלגה להצביע בבחירות אינה הלכה פסוקה, אלא שומה ואומדנא הלכתית, שעל-פי הלכה, אם לתלמיד יש השגות עליה, אין הוא חייב להישמע לרבו.
  • הדברים שאמר הרב יוסף נאמרו בשידורי הלווין לקהל שומעי ליקחו של הרב בשיעורו השבועי, ולא לכלל הציבור. וזאת מניין לי? משום שכל אימת שהרב יוסף מתבטא בהתבטאות יוצאת דופן("ביבי עיזה עיוורת", "שרון, ייתן לו מנה" וכיו"ב) - אוטומטית נזעקים חברי הכנסת של שס, בעיקר בניזרי וישי, אל אולפני הרדיו והטלוויזיה "לפרשן" את דברי הרב ולהסביר לנו שזה הסגנון, וכך הרב מדבר אל צאן מרעיתו.
  • מוטב לה לשס כי "ברכת" הרב עובדיה יוסף, כי מי שיצביע למפלגה תישאר בפורום המצומצם של ד' אמות בית המדרש. משום שההפך ברור מאליו - מי שלא יצביע לשס (כל שאר עשרות המנדטים) - אחת דינם לגהינם. לו היתה שולחת ברכת הרב רק את מצביעי המפלגות החילוניות לשאוֹל - ניחא, אבל מסתבר שבהגדרה זו עלולים להיכלל גם מצביעי המפלגות החרדיות והדתיות שאינן שס.
אל לה לשס לחשוב כי אצלה נמצאים כל האמת, כל היושר, כל הצדק וכל התורה. בשס, כמו בכל מפלגה יש דברים חיוביים שראויים לשבח, ודברים שליליים ופסולים שראויים לגינוי נמרץ וחסר פניות ופשרות.
על ישי לחדול מהזלזול בכבוד השופטת וההשתלחות הפוסלת ולאמץ גישה הגונה וישרה' הנגזרת מאורחותיה של תורה. גישה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, שתדגיש את מה שחיובי בה ולא את מה שרע באחרים.

תאריך:  12/03/2006   |   עודכן:  13/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
בשנים האחרונות ניכרת מגמה של החמרה בכללים הנוגעים לערבות, כשהכלל הוא שבדרך כלל, פגם בערבות נחשב לפגם מהותי בהצעה
אורי נטע
מסיפור אסתר המלכה, דרך סיפור רחל הפילגש, אל סיפורה של שרה שילה "שום גמדים לא יבואו"
עו"ד יוסי דר
יובל ברנדשטטר
שלושה ישבו על במה והוכיחו למצליפה בהם שהם קופים יהודים למהדרין
עו"ד ליאת בכר-סגל
האם קיימת חובה על ראש ממשלה להעביר שר מתפקידו עוד בטרם הגשת כתב האישום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il