X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נציב שב"ס רב גונדר יעקב גנות וקציניו הבכירים אחראים למחדל הרעלתו בציאניד ומותו בכלא של עד המדינה יוני אלזם הם נכשלו באופן בוטה במילוי משימתם ובנסיבות מוזרות וחמורות ביותר!
▪  ▪  ▪

אחת השערוריות החמורות ביותר בתולדות שרות בתי הסוהר (שב"ס) התרחשה לפני כשלושה חודשים בכלא אשמורת. תחת עיניהם, ה(אמורות להיות) פקוחות של סוהרי וקציני הכלא, נכנסו כמבקרים, באישור שלטונות הכלא, שני אנשים, אחד מהם עבריין מוכר ממשפחת פשע מהמובילות בארץ - יעקב אברג'יל, לתאו של עד מדינה חיוני - יוני אלזם - שהיה צריך להיות שמור מכל משמר מאחר שעמד להעיד באותו יום באחד ממשפטי הרצח שהסעירו את המדינה, שבו עומד לדין העבריין שמעון זריהן באשמת רצח העבריין חנניה אוחנה.
שעות אחדות לאחר הביקור של שני "האורחים" הנכבדים, נפח עד המדינה את נשמתו. הממצאים שהותרו עתה לפרסום מעידים כי עד המדינה אלזם הורעל בציאניד. לא צריך להיות חוקר דגול כדי לנחש שיש קשר בין ההרעלה בציאניד ובין הביקור של העבריין הבכיר אברג'יל אצל עד המדינה אלזם, שנחשב לאסיר טעון הגנה שיש חשש שיתנקשו בו כדי שלא יעיד במשפט. אברג'יל אכן נעצר עתה כמעורב בהרעלה.
צריך להיות סוהר עיוור וקשה מוח או קצין שב"ס רפה שכל ורשלן כדי לאפשר לעבריין מסוגו של אברג'יל להיכנס לתאו השמור בכלא של עד מדינה שאמור להיות מוגן ביותר. ובכל זאת, התירו שלטונות הכלא והממונים עליהם את הביקור המוזר והחשוד הזה - שכל פעמוני האזהרה צלצלו בו - בעיתוי הרגיש הזה.
כדי שלא אחטא בלשוני, אומר רק שמהנסיבות התמוהות של המחדל המשווע הזה עולים חששות קשים ושאלות כבדות משקל, המעוררים חשדות לפחות לרשלנות פושעת, אם לא למעלה מזה, מצד קציני שב"ס ברמות בכירות בכלא ובדרגים הממונים עליהם, המגיעים עד כדי נציבות שב"ס והעומד בראשה.
קשה מאוד להאמין שזו הייתה רק טעות בשיקול דעת. כל סוהר זוטר יודע ששלטונות שב"ס מערימים קשיים על כל ביקור בכלא של אדם בעל עבר פלילי, לא כל שכן עבריין בכיר מסוגו של אברג'יל. ביקור כזה אינו מאושר בהליך שגרתי ועל כל מי שנכנס לכלא ובכליו נערך חיפוש יסודי. מי, למה וכיצד אישר את כניסתו של אברג'יל לכלא בנסיבות האלה וכיצד הופיע בדיוק אז בקבוק הציאניד בתאו של עד המדינה אלזם - זה נושא לחקירה פלילית בלתי תלויה, שחייבת להיערך לאלתר.
המחדל נוגע בצמרת שב"ס
אין, ולא יכול להיות, כל הסבר למחדל ושערורייה כאלה. האחראים לחידלון האישים הזה אינם יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם. הם חייבים לתת את הדין ולא משנה מה דרגתם הבכירה. אי אפשר ואסור להסתפק בוועדת חקירה פנימית של שב"ס שתוקיע לעמוד הקלון רק בעלי תפקידים זוטרים.
המחדל במקרה הזה נוגע בצמרת וחושף שורה ארוכה של מחדלים לא רק בדרגי השטח אלא בעיקר ברמות הממונות והמפקחות עליהם. אתמול מיהרה נציבות שב"ס לפרסם הודעה מרגיעה לעיתונות שבה נכתב כי "נמצא שלאיש מאנשי שב"ס אין חלק במותו של אלזם. הבוקר הוסרה עננת החשדות אותה הפיצו גורמים אינטרנסטים על סגל השירות", נאמר בהודעה. נו באמת?!
האמנם אפשר לזלזל כך באינטליגנציה של הציבור; האמנם באמת דובר שב"ס ונציב שב"ס מאמינים שנקנה את השטות הזאת כאילו "נמצא שלאיש מאנשי שב"ס אין חלק במותו של אלזם". להפך, יש לומר לנציב שב"ס, רב גונדר יעקב גנות - טול קורה מבין עיניך! אתה ואנשיך אחראים, גם אחראים, למחדל הרעלתו של האסיר השמור מאד. נכשלתם באופן בוטה במילוי משימתכם ובנסיבות מוזרות וחמורות ביותר!

תאריך:  13/03/2006   |   עודכן:  13/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
בסופו של דבר כידוע, המגילה הפכה להיות חלק מן התנ"ך וגם חוגגים את פורים    ולא זו בלבד, אלא שכל המועדים בטלים לעתיד לבא וחג הפורים לא יתבטל לעולם    דוקא משום שמדובר בנס המלובש בגדרי הטבע, בדיוק כמו אלה שקורים לנו יום יום
מוטי שפירא
הגיעה השעה שהמפלגות לא רק "יעלו על נס" את עניין השחיתות, אלא יחתמו על "אמנה למניעת השחיתות" - הנה הצעה אפשרית אחת
דודו אלהרר
לו היתה איזושהי מפלגה מבטיחה לנו ולילדינו - חיים, בסעיף הראשון של מצעה, הייתי מצביע עבורה. מי יכול להבטיח את זה?
נרי אבנרי
חוזק השרשרת הוא כחוזק החוליה החלשה. החצר האחורית, היא החוליה החלשה בחברה הישראלית, וכל מי שרותם את עצמו כדי לעזור בחיזוקה, עושה מעשה נאצל
ד"ר אשר בלס
סקרי הבחירות "מפספסים" בגדול: שואלים למי הציבור מתכוון להצביע ולא אם יודע בוודאות כיצד יצביע ביום הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il