X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"יצר" מגרש לבנית מגדל בן 30 קומות במרכז אשדוד, על-ידי עיסקה בת ארבעה מהלכים: קניית 3 מגרשים ב-9.7 מיליון דולר והעברת זכויות ממקום למקום
▪  ▪  ▪

Nfc מדווח היום על התוכנית לבנית פרויקט המגורים היוקרתי באשדוד, מגדל בן 30 קומות, 108 דירות יוקרה, כולל פנטהאוזים, במרכז העיר, תוך ניצול ההתעוררות הנוכחית בשוק הדירות.
הפרויקט, של חברת מנופים פיננסיים, בשליטת אברהם נניקשוילי וג'קי בן זקן, על מגרש שלא היה מיועד לבניית מגדל כזה, הוא תוצאה של עיסקה מבריקה בת ארבעה מהלכים, שזה זמן ניכר לא נעשתה כמוה בשוק הנדל"ן.
בשלב ראשון רכשה מנופים פיננסיים מחברת פרץ בונה הנגב ומהשותף הפרטי שלה, יצחק מימון, מגרש קטן, בן 680 מ"ר, ב- 3.65 מיליון דולר. רבים תמהו על המחיר הגבוה יחסית ששילמה החברה בעד המגרש. עתה מתברר, כי על המגרש מותר לבנות 80 דירות, וכי העיריה הסכימה עקרונית להעברת זכויות הבניה ממגרש זה למגרש אחר.
בשלב שני, התמודדה החברה לפני כחודשיים במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, וזכתה בשני מגרשים בשטח כולל של 9 דונם, המיועדים לבניית מרכז מסחרי. מנופים פיננסיים שילמה למינהל מחיר גבוה יחסית, 5.5 מיליון דולר, כולל הוצאות פיתוח. היה ברור שהיא מאוד רוצה לזכות במכרזים, מאחר שהציעה מחירים גבוהים בהרבה מארבעת המתחרים האחרים.
מדוע שילמה מחיר כה גבוה? היום התגלה הסוד: היזמים אכן יבנו על המגרש 3,000 מ"ר מסחרי, ויצרפו אותם לקניון הסיטי הסמוך, שאת הבעלות עליו קנו לפני מספר חודשים. אבל, המגרש גדול מדי בשביל מרכז מסחרי קטן יחסית. מה יעשו בשטח הנותר?
התשובה לכך ניתנה אתמול, בשלב השלישי של העיסקה: מנופים פיננסיים קנתה מיורשי אזוגי זכויות בניה ל- 28 דירות. היורשים קיבלו בעבר זכויות לבניית מספר ניכר של דירות ברחבי אשדוד, כפיצוי על קרקע. הם ניצלו חלק מהזכויות, נשארו להם זכויות ל- 28 דירות, ואתמול מכרו אותן למנופים פיננסים, ב- 550 אלף דולר.
עתה מגיע תור השלב הרביעי והאחרון: מנופים פיננסיים תעביר את זכויות הבניה של שני המגרשים, ל- 80 ול- 28 דירות, למגרש שקנתה מהמינהל. יחד, יהיו לה זכויות ל- 108 דירות, שיבנו במגדל בן 30 קומות, אחד היוקרתיים, ואולי היוקרתי ביותר בעיר.
לשם השלמת העיסקה היה דרוש, כמובן, לא רק תיכנון מיבצעי, אלא גם הסכמה עקרונית, לפחות, מראש של עיריית אשדוד. יש להניח שבידי היזמים יש הסכמה כזו, שהרי לולא כן, לא היו רוכשים 3 מגרשים, ב- 9.7 מיליון דולר, כדי להפוך אותם למגדל אחד.

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדי מלכא
בידו האחת מעכב מזוז התקדמות בדיוני וועדת סל התרופות ובידו האחרת הוא נמנע מלקיים שבועתו וחובתו ולדרוש מהכנסת הסרת חסינותו של אהוד אולמרט ופתיחת חקירה פלילית כנגדו
מיכל גולן
נצחון קדימה - תחילת הסוף של דמוקרטיה מהותית
עו"ד אברהם פכטר
מותו של "עד המדינה", יוני אלזם, בתאו, הוא חיסול קלאסי בנוסח המאפיה. המשטרה, השב"ס והפרקליטות חטפו מרס קלאסי במשחק השש-בש שבינן לבין הפשע המאורגן. ההיתממות של גורמי אכיפת החוק מגוחכת, הנימוקים מצחיקים. כל האלמנטים לסרט מתח כבר נמצאים בפרשה, נותר רק לצלם
אריק באך
התנאי היסודי לעיתונות ביקורתית וחופשית הוא ניתוק התלות של התקשורת מהרצון הטוב של הממונים על תקציבי הפרסום. יואב יצחק נמצא בגן העדן של העיתונות, אבל מי שמתיישר עם תנאי הסף של הממונים על הון הפרסום השלטוני, יצחק כל הדרך אל הבנק
מאיר גז
תרבות המארז השיווקי, הסטריאוטיפים וההכללות הגורפות כבשו את מחוזותינו כבר מזמן, וכך מי שאומר מילים לא נעימות לאוזן, אף שלרוב מתגלה שזו האמת האובייקטיבית, מצטייר כקיצוני, מתלהם ומוקצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il