X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתוך האדישות המנומנמת של מערכת הבחירות הרדומה ביותר שהיתה אי-פעם בישראל, עלול להינתן אישור לגזרת החורבן הנוראה ביותר שאפשר להעלות על הדעת
▪  ▪  ▪

ב"ה.
מערכת בחירות איננה משאל-עם על סוגיה מוגדרת. גם אם במרכז מערכת הבחירות עומדת שאלה עקרונית, שיקולי הבוחרים אינם נקבעים על-פי דעתם בשאלה זו כשהיא לעצמה. בני-אדם בוחרים רשימה בקלפי בגלל מערך רחב של שיקולים, ובכלל זה העדפות הקשורות באישים ובמפלגות, ולאו-דווקא על-פי עמדתם העקרונית בשאלה אחת.
ובכל-זאת, כאשר מפלגת שלטון מצהירה ערב הבחירות על תוכניותיה ועל מדיניותה, וזוכה בבחירות לאמון הציבור, קשה יהיה לטעון כנגדה שלא קיבלה מנדט מהעם לביצוע מדיניות זו. אילו היתה המפלגה הזאת שומרת על עמימות ואיננה מדברת במפורש על תוכניותיה, אפשר היה לטעון שהיתה כאן הטעיה של הציבור; אבל ברגע שראשיה הציגו בבירור את מדיניותם, התמיכה ברשימה הזאת היא גם תמיכה בדרכה ובמדיניותה.
גירוש כפול שמונה
קשה אפוא להבין את האדישות שפוקדת חלקים נרחבים בציבור במערכת הבחירות הנוכחית. על הפרק עומדת עכשיו תוכנית מסוכנת ונוראה פי כמה וכמה מגירוש תושבי חבל עזה. בעוד אלה מלקקים את פצעיהם, וזרוקים בקרוונים ובבתי-מלון, בלי פרנסה ובלי כבוד, מרחפת בחלל האוויר גזֵרה חמורה לאין-ערוך.
מאחורי מילים מכובסות כמו 'הינתקות נוספת', 'התכנסות לגושי יישובים', 'קביעת גבולות-הקבע', עומדת כוונה לגרש מבתיהם כשמונים אלף יהודים, להרוס את בתיהם ולהחריב את יישוביהם. אתם זוכרים את המראות המצמררים של חורבן גוש קטיף? עדיין טריים בליבכם רגשות הזעזוע נוכח חילול בתי-הכנסת? עכשיו הכפילו זאת פי עשרה.
זאת התוכנית שעליה הצהירו ממלא-מקום ראש-הממשלה וראשי מפלגתו. אם חלילה יקבלו מהעם את הכוח, הם עלולים לבצעה. וכך, בתוך האדישות המנומנמת של מערכת הבחירות הרדומה ביותר שהיתה אי-פעם בישראל, עלול להינתן אישור לגזרת החורבן הנוראה ביותר שאפשר להעלות על הדעת.
כמובן, הדאגה איננה רק לגורלם של שמונים אלף התושבים שעלולים להיזרק מבתיהם. מהלכים אלה מהווים סכנה חמורה ביותר לכל העם בישראל. הבריחה מחבל עזה הפכה את חיי הנגב המערבי כולו לגיהינום, ופוטנציאל האיום יגבר וילך עם התגברות יכולות השיגור והירי של המחבלים. הכל מודים שנסיגה זו היתה בין הגורמים העיקריים לעלייתו של החמאס. עכשיו שוו בנפשכם את גודל הסכנה אם יוענקו למרצחים שטחים אסטרטגיים ביהודה ובשומרון.
לפעול ולהפעיל
סקרי דעת-הקהל מורים שרוב הציבור מתנגד לתוכנית זו, כי הוא מבין את סכנותיה. ובכל-זאת, הציבור עלול להצביע למפלגה שזו מדיניותה, בגלל שיקולים אחרים. זה הזמן להתעורר, להתריע, להזהיר ולהזעיק. מי שתומך בדרך זו, יהי לו אשר לו, אבל מי שמתנגד למהלכים כאלה - חייב לצאת משאננותו.
אם ליבכם התפלץ לנוכח חורבן גוש קטיף - אל תשבו עכשיו בבית בשקט. אם אינכם רוצה לראות בעתיד הקרוב עוד מראות נוראים כאלה - אל תהיו אדישים. אם הלכתם להפגנות ולעצרות-מחאה - צאו עכשיו ופעלו. דברו עם כל שכניכם, קרוביכם, מכריכם (ואפילו טרמפיסטים שתיקחו במכוניתכם) על ההכרח להצביע לרשימות המתנגדות לגירוש נוסף. דחפו כל מי שמתנגד לגירוש כזה לבוא לקלפי ביום הבחירות ולהצביע.
עם כל הסלידה מפוליטיקה, כאן מדובר בחיי-אדם, בגורלם של שמונים אלף יהודים, בביטחון כולנו. השיקול הזה צריך לגבור מעל כל שיקול אישי, ואפילו מעל אכזבה אמיתית מאישים פוליטיים כאלה ואחרים. הציווי "לא תעמוד על דם רעך" מחייב כל אחד ואחת מאיתנו לפעול בכל כוחם, בימים שנותרו עד הבחירות, כדי להדוף את הסכנה הנוראה. וה' יהיה בעזרנו.

המאמר מתפרסם; בגיליון 1003 של 'שיחת השבוע'.
תאריך:  21/03/2006   |   עודכן:  21/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ
ההחלטה לקיים או לא לקיים יחסי מין צריכה לבוא כנדבך נוסף לתהליך בניית האישיות המוסרית והיא יכולה להיות תהליך נטול חשש מ"פנקסאות" שמנהל אלוהים איתנו, בני האנוש
עו"ד משה גולדבלט
למרות ההצהרות מפי נציגי לשכת עורכי הדין, הסדר ביטוח האחריות המקצועית של הלשכה לא הבטיח רציפות ביטוחית ומי שייפגעו עקב כך יהיו עורכי הדין המבוטחים בהסדר זה
עו"ד ליאת בכר-סגל
זכויותיו של מי גוברות? האם זכויותיה של המנוחה בדירה גוברות על זכויות הנושים שעיקולים נרשמו לטובתם, או שמא ידם של הנושים תהיה על העליונה?
עו"ד אברהם פכטר
מאז כניסתו לתפקיד מלוות את היועץ מזוז הצהרות והחלטות לא מאוזנות ולא מבוססות משפטית, המעוררות מחלוקות משפטיות וציבוריות. ההחלטה לדחות את קביעת סל התרופות בשל כלכלת בחירות היא שגויה ואין זה מתפקידו לעסוק בתקציבים רפואיים - מדובר בכלכלת חיים
עו"ד מעין נוה
כמה שבועות לאחר צאתו לאור כבר צוטט הספר "משפטים של אהבה" בפסקי דין של בית המשפט העליון    ד"ר ארנה בן נפתלי, עורכת הספר, מדברת על מנגנוני הכוח, משטר הכיבוש, בית המשפט העליון והרומן המתמשך בין משפטים לאהבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il