X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
 שמות קשורים
  בן-אליעזר+בורג+העבודה

קמפיין עם חובות

מפלגת העבודה מצויה בגרעונות כרוניים. זה אינו סוד גדול. היקף החובות מגיע לעשרות מיליוני ש"ח, רובם ככולם לבנקים. העתיד אינו ורוד. אם יתקיימו בחירות בקרוב, ונוכח התחזקות גוש הימין, עלולה העבודה לאבד כמה מושבים בכנסת - מה שעלול לגרום לירידה בהכנסות שמקורן ביחידות מימון.
ובכל זאת, מעניין לציין, כי העבודה מסובכת עתה בחובות בעייתיים. אחד מהם הוא חוב מפלגת העבודה לחברת פרומדיה, שבעליה הוא יוסי ליבוביץ.
פרומדיה ובעליה עסקו בניהול קמפיין הבחירות של מפלגת העבודה להסתדרות. האיש שהריצו הוא פיני קבלו, שהיה מועמדה של העבודה לראשות ההסתדרות. פרומדיה עסקה בנוסף גם ברכישת שירותי פרסום ושטחי פרסום עבוד מפלגת העבודה. עתה היא מבקשת לקבל סוף סוף את שכרה.
במכתב מיום 2.9.02 אל יו"ר העבודה, השר בנימין בן-אליעזר, טוענת פרומדיה, באמצעות בא-כוחה עו"ד בנימין (בני) כהן, כי בהסתמך על הסכם שנכרת בין הצדדים ביום 6.2.02, ונוכח סיכום דברים מאוחר יותר, ולאחר שחלק מהספים כן שולמו, נותרה מפלגת העבודה חייבת לפרומדיה סכום של 205 אלף ש"ח. "פניות וחזרות ונשנות של מרשתי אל ראשי המפלגה בעניין זה נותרו ללא מענה. רבים וטובים מבעלי התפקידים במפלגה חוזרים ומאשרים את המחוייבות לסילוק החוב, אך בפועל דבר לא נעשה למען זאת. אזכיר: שיחות עם ד"ר רענן כהן, שיחות עם רונן צור, עוזרו הפוליטי של יו"ר המפלגה, שיחות עם המזכ"ל המכהן - אופיר פינס. כולם הבטיחו נאמנה להביא לתשלום החוב, אך הבטחות לחוד ומעשים לחוד".
במכתב אל העבודה, שהעתקים ממנו שוגרו אל המזכ"ל החדש, אופיר פינס, יו"ר מטה הבחירות להסתדרות מיכה גולדמן, ואל ד"ר רענן כהן, המזכ"ל היוצא - העסוק, כידוע, בצרות חדשות בבנק לפיתוח התעשיה - מגלה פרומדיה, כי מפלגת העבודה נותרה חייבת גם לספקים נוספים, ובהם: חוב לבית דפוס בסכום של 150 אלף ש"ח; חוב לעיתון הארץ בסך 23 אלף ש"ח, וכן חוב לבית אגודת העיתונאים, בית סוקולוב".
פרומדיה טוענת במכתב ששוגר כאמור באמצעות בא-כוחה, כי היא נתקלת בקשיים בשימוש בשירותי אותם ספקים, "כתוצאה ממה שנראה כלפי חוץ כאי-עמידה שלה-עצמה בהתחייבויותיה".
לכאורה, מדובר בסכומי כסף קטנים יחסית למפלגה ותיקה וגדולה. מהם 200 אלף ש"ח למפלגה השניה בגודלה במדינה; למעשה, מדובר בחובות מעיקים אותם מתקשה המפלגה לשלם, וזו עובדה שינה שנויה במחלוקת. דבר זה מלמד, אולי, על הקשיים העצומים בהם עלולה להיתקל מפלגה זו, אם יוחלט על הקדמת הבחירות.
ממפלגת העבודה נמסר בתגובה, כי המפלגה מביעה צער על כך שחברת פרומדיה בחרה לפנות בעניין זה לכל אמצעי התקשורת, אך בוודאי שזו זכותה. החוב לחברה משולם לשיעורין, שכן, הועברו מרבית הכספים לחברה. הלוואי שההסתרות היתה משלמת את חובותיה כפי שעושה מפלגת העבודה, מאחר ועד היום לא התקבלו דמי מימון המפלגות מהבחירות האחרונות. במפלגה לא התקבל כל מכתב מטעם חברת פרומדיה על-ידי בא כוח כלשהו, על המכתב נודע לנו מאמצעי התקשורת בלבד. לכשיגיע מכתב כזה, הוא יקבל את ההתייחסות הגורמים הרלוונטיים במפלגה.

תאריך:  06/09/2002   |   עודכן:  06/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il