X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפקידה ההיסטורי של התקשורת הוא לשמש כלב השמירה של הדמוקרטיה, אך בשנים האחרונות נראה שהתפקיד הזה מתבצע רק על-ידי מעטים, חבל
▪  ▪  ▪

המלך החדש הינו התקשורת והאיש שהתקשורת חפצה ביקרו הוא אהוד אולמרט. נראה שאם הבחירות היו נערכות בעוד חודש או חודשיים קדימה היתה כלא היתה ועכשיו לאחר הנבואות למפלגה ענקית שתייצב את השלטון, אנו זוכים למפלגה הגדולה בכנסת אך קטנה יחסית למפלגת שלטון.
בימים הקרובים תתבהר התמונה ותוקם קואליציה כזו או אחרת, זה לא כל כך חשוב משום שהכנסת חזרה להיות לעומתית, והמשימה העיקרית שלשמה נוסדה קדימה - יציבות השלטון, רחוקה ממימוש. ולפיכך אני קורא לכל המפלגות קטנות והגדולות יחסית לתמוך בשינוי שיטת המשטר - אין מנוס מכך, הנושא הנ"ל חייב להיכלל בקווי היסוד של הממשלה תהא אשר תהא.
אפשר לחשוב על שיטה של בחירה לראשות הממשלה שבה הזוכה אינו זקוק לרוב של 61 בכנסת, אלא ניתן לו המנדט ל- 4 או 5 שנים על-מנת לבצע את מצעו. מירב המינויים לשרים יהיו מקצועיים ולא מינויים מאינטרסים קואליציונים וייערכו בחירות נוספות לכנסת או בצורה דומה להיום או איזוריות. מובן שיש להקים ועדה שתבחן את היתרונות והחסרונות ותגיש את המלצותיה. מה שבטוח שזה יהיה שונה מהמצב הקיים, כולי תקווה שהפוליטיקאים שלנו ירימו את הכפפה ויוכיחו שהם עושים למען המדינה.
כמו כל דבר, לא לעולם חוסן וגם התקשורת תבקש מחילה ותבצע חשבון נפש. המדינה פשטה את הרגל משום שהתקשורת מנהלת למעשה את המדינה וברצונה כך - יהיה כך. יש להזכיר שתפקידה ההיסטורי של התקשורת הוא להיות כלבי השמירה של הדמוקרטיה ובשנים האחרונות נראה שהתפקיד הזה מתבצע רק על-ידי מעטים, חבל. ולפיכך אני פונה לתקשורת, תקדמו את הנושא של שינוי שיטת המשטר, הרי בלעדיכם זה יהיה הרבה יותר קשה.
מוזר היה לגלות סקר יום לפני הפריימריז בליכוד, שלפיו סילבן צמצם את הפער מביבי, מוזר היה לגלות סקר שיותר מ- 50 אחוז תומכים בהינתקות 2, בעוד שבסקרי עומק התוצאה הפוכה לגמרי ויותר מ- 70 אחוז נגד. נמאס כבר לחיות בעולם של ספינים שמכסים על האמת.
די, תנו לעם את המידע האובייקטיבי, עם פחות סקרים, והוא יחליט, תאמינו לי הוא יחליט נכון, אולי זה קצת פחות מעניין ותהיה לתקשורת קצת פחות עבודה, אבל אם ינותבו כל האנרגיות למקומות הנכונים, התקשורת תינשא על כפיים ואיש לא יוכל להאשים את התקשורת בהטיה כזו או אחרת, כפי שגילינו לאחרונה ביתר שאת.
אני מאחל לממשלה החדשה שתקום, ותהא אשר תהא, הצלחה רבה, כי הצלחתה היא הצלחת כולנו. ברכות למנצחים ותנחומים למפסידים, לא נורא מחר השמש תזרח ויהיה יום חדש.
לגבי הליכוד, צר לי לראות את סילבן ולבנת בהתנהגותם המחפירה, קשה להבין על מה הם בונים, הרי מדובר בשני אנשים שלא הוכיחו יכולות בתקופת כהונתם כשרים ומתיימרים להיות מנהיגים, לא ברור של מי. רצוי שתיישרו את ההדורים ולפחות היום תתרמו לשיקום הליכוד, חיכיתם כחודשיים למפלה, ספרתם את הדקות ולא עשיתם מאומה, לא ברור למה? אולי יש לכם קשרים טובים בתקשורת ואולי סונוורתם ופניתם קדימה לחבובות, אז להתראות.

תאריך:  30/03/2006   |   עודכן:  30/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוריה הוכצייט
מכת המחץ שהנחית האתרוגיזם האנטי-ביביסטי הנוכחי, על שיקול דעתו הצלול של הבוחר הישראלי, היא התופעה המדאיגה באמת בבחירות 2006
יוסף דוריאל
ידי המחוקקים באירופה לא רעדו כשקבעו עונש של 10 שנות מאסר על הכחשת השואה, אבל חברי הכנסת שלנו פחדו לדון על ענישה הולמת למי שמכחיש את זכות העם היהודי על ארצו
אפרי הלפרין
אם במישור המדיני יש חלוקה כמעט קבועה של הכוחות בין ימין לשמאל, עם משיכה די איטית אך מתמידה של ההגה שמאלה, הרי שבמישור החברתי כלכלי, המערכת לגמרי לא מרוסנת. מבחירות לבחירות יש שינוי קיצוני בגישה של הבוחר הישראלי, והשינוי הקיצוני הזה, מאד מאד לא בריא
דני רשף
תוצאות הבחירות האחרונות הן מכה קשה מאד לעם ישראל מכל זווית ומכל השקפה. הן אולי אפילו מטילות צל על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית כולה
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בשל תקלת חקיקה זוכים בני זוג העובדים יחד באותו עסק/חברה להקלות מס משמעותיות בשנת 2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il