X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בסמוך לכניסתו לתפקידו, אמר היועמ"ש החדש, מני מזוז, לעיתונאים בשיחה סגורה, כי ישים קץ לתופעה הפסולה של "תפירת התיקים" ליריבים פוליטיים, אמיתיים או מדומים, שהיתה מקובלת בפרקליטות המדינה בתקופות קודמות.
עתה התבשרנו כי המשטרה ביקשה את תיק החקירה של חבר הכנסת אביגדור ליברמן, המתנהל כבר למעלה משבע שנים (לא פחות!) לצורך ביצוע השלמת חקירה... דומה כי דבר לא השתנה מאז נתפרו בתפרים גסים לפני כעשר שנים כתבי אישום חסרי שחר לשורה ארוכה של אישים שנתפסו כמאיימים על גורמים מסויימים בקרב צמרת אכיפת החוק בישראל.
כך סולק פרופ' יעקב נאמן ממשרד המשפטים בגין כתב אישום חסר ידיים ורגליים. כך נמנעה כהונתו של רפאל איתן ז"ל כשר לביטחון פנים בגין כתב אישום חסר שחר. כך סולק מראשות לשכת עורכי הדין ראש הלשכה דאז, עו"ד דרור חטר ישי, שהוגשו נגדו לא פחות משלושה כתבי אישום חסרי יסוד מכולם זוכה. כך סוכל מינויו של ראובן רבלין, לתפקיד שר המשפטים בשל האשמות הזויות וחסרות שחר, כפי שפירט בסופו של דבר מני מזוז, בדוח בו סגר את התיק. במר ליבו, כינה אז חבר הכנסת ריבלין את הגורמים שהיו אחראים לעוול הנורא שנעשה לו "כנופיות שלטון החוק".
הפעם דומה כי התופעה חוזרת על עצמה וביתר חומרה.
שנים ארוכות המשטרה מנהלת חקירה כנגד מר ליברמן, בשל מעשים שנעשו בתחום העסקי בחו"ל. לאחרונה, לפני הבחירות, הודלף ממשרד המשפטים כי התיק עמד להיסגר בשל העדר ראיות. לא למותר לציין כי על-פי דוח היועמ"ש הקודם, השופט העליון דהיום, רובינשטיין, בנושא האזנות הסתר, היה מר ליברמן נתון במשך תקופה ארוכה להאזנות סתר בלתי חוקיות, על-ידי המשטרה ולרמיסת פרטיות בלתי חוקית שעוד לא היה להם אח ורע.
עתה, מן הסתם, בשל הצלחתו הגדולה בבחירות, ורצונו המוצהר לשמש כשר לביטחון פנים, נושא אותו הדגיש במערכת הבחירות חזור והדגש, נמצא מי שהתעורר על-מנת לסכל כל אפשרות למינוי כזה, באמצעות "חידוש החקירה" מיד אחרי הבחירות ולקראת הרכבת הממשלה, כאילו לא למדנו שום דבר ולא שכחנו שום דבר.
לא צריך להיות תומך או חסיד של מר ליברמן או להזדהות באופן כלשהו עם עמדותיו כדי להבחין כי השתלשלות האירועים בעניינו צריכה להדליק נורה אדומה.
קודם כל, כיצד ניתן להחזיק מעל ראשו של איש אזרח כלשהו, לא כל שכן איש ציבור, תיק חקירה משטרתית במשך למעלה משבע שנים, תוך פרסומים מתמידים בתקשורת, על היותו "יעד משטרתי" ועל קשריו, רחמנא ליצלן, עם "המאפיה הרוסית".
שנית, העיתוי ל"חידוש החקירה" איננו מקרי, ומעלה פעם נוספת חשש חמור לפוליטיזציה של מערך התביעה והחקירה ממנה כנראה לא השתחררנו.
אין צורך לומר כי השימוש במנגנוני החקירה והתביעה באופן פוליטי כפי שידענו בעבר, בתקופת "תפירת התיקים" הינו פסול ומושחת ומסכן את אושיות הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינה יותר מעמדות פוליטיות כאלו או אחרות. מן הראוי שהיועמ"ש וכן שר המשפטים החדש, לכשיתמנה, יפתחו בבדיקה יסודית של השתלשלות העניינים העניינים בפרשה זו המזכירה כל כך פרשות קודמות.

הכותב הינו חבר הועד המרכזי של לשכת עורכי הדין
תאריך:  10/04/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שטרנפלד
מדוע ילדים נוטים לחום גבוה וכיצד ניתן לאזן נטייה זו באמצעות תזונה נכונה במיוחד בעונת הקיץ החמה
רו"ח תמיר סולומון
השימוש הלא נאות של מע"מ בסמכויות התפיסה מוביל לכך שהליך התפיסה מבוצע בתחילת החקירה, בטרם ניתן לחשוד לנסות ולהוכיח צדקתו. בכך יש משום הפיכתה של הפירמידה השיפוטית, לפיה העונש מוטל בעקבות הדין ולא לפניו
טל רבינוביץ
הגיע הזמן לשנות את השיטה. התחשבות בנאשם ובנסיבותיו, כגון אופיו הנפלא, תרומתו לקהילה, עברו המזהיר, מצבו המשפחתי או עתידו המבטיח - יש לבצע מתוך הכלא! לאחר הענישה! במסגרת הענישה!
אריק באך
מצד אחד היועץ קובע שאין כל ראיות לפלילים במעשיו של מצגר. אבל מצד שני... הוא קובע שעל מצגר להרשיע את עצמו במה שאפילו היועץ לא מצא שבית המשפט יכול להרשיע, ולא רק להרשיע את עצמו הוא נדרש אלא גם להעניש את עצמו הוא מתבקש
אלכס לוין
המבצע של בזק הוא די יקר בסופו של התהליך. גם אחרי שתסיימו לשלם עבור הציוד שהיה כאילו במבצע תמשיכו לשלם עבור תמיכה שאין לכם כל צורך בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il