X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנס עורכי הדין, שיערך בקרוב באילת, הוא כנס סיעתי המתקיים במסווה של כנס מקצועי, וכל קשר בינו לבין הבעיות האמיתיות שמטרידות את עורכי הדין מקרי בהחלט
▪  ▪  ▪

בימים אלו נשלחות ההודעות לציבור עורכי הדין המזמינות אותו לכנס השנתי באילת. ברכתי לכל חברי הנופשים. שוב לא אהיה בכנס שלא יחסר לי ואני בוודאי לא אחסר לו. לו הייתי משתתף בכנס הייתי רואה חובה לעצמי להפגין נגד תוכנו ומארגניו, אולם לא הייתי מעוניין להשבית שמחתם של אלו מחברי שבאו ליהנות ולא להשתתף בהפגנה.
כנס עורכי הדין באילת השנה אינו, בעיקרו, כנס חברתי, אלא כנס פוליטי של אחת מסיעות הלשכה בלבוש של כנס מקצועי. עברתי מתוך סקרנות על רשימת המנחים של הפנלים השונים ונראה בברור כי "הכיבודים" ניתנו על-פי מפתח סיעתי מובהק. אין לנושא זה כל חשיבות ממשית, אך הוא מעיד כמובן על הכנס ועל מטרתם האמיתית של מארגניו.
כנס סיעתי המתקיים במסווה של כנס מקצועי פסול מעקרו, שכן יש בו ניצול משאבי הלשכה למטרות זרות. אימון ציבור עורכי הדין בנבחרי הלשכה וראשיה ספג לאחרונה מהלומה קשה מבית המשפט העליון, שדברי ביקורתו החמורים מאד על התנהלותם בכל הנוגע לניסיון לשים יד על כספי ועד מחוז תל אביב עדיין מהדהדים בחלל האוויר. המחשבה כי כנס, הממומן על-ידי תקציב הלשכה ונותני חסות, ינוצל כבמה לפעילים לצורך שיקום תדמיתם ומעמדם הינה מקוממת וממחישה לכל מי שזקוק להמחשה, מהי דמותה המוסרית של לשכת עורכי הדין.
עיינתי היטב בתוכנית הכנס, כרגיל אין בה כל עיסוק בבעיות מקצוע עריכת הדין, הצפת המקצוע, איכות השירות, היקף האחריות המקצועית, היקף התביעות נגד עורכי דין, בעיות אתיות בעידן של תחרות הרסנית ועוד נושאים שאינם ברומו של עולם המשפט, אך הם מרכז עולמם של עורכי הדין. כן נעדר מתוכנית הכנס הדיון החשוב בשאלה אם יש להמשיך ולקיים את לשכת עורכי הדין במתכונתה הנוכחית. האם יש להפוך אותה לארגון וולנטרי, האם אין מקום לשנות את אופייה, כך שתהפוך לארגון המספק שירותי ארגון לעורכי דין המבקשים לפעול באופן אוטונומי וללא שליטה מרכזית, במסגרות פעולה שונות.
הזיקה בין כנס הלשכה וזיקתו לבעיותיהם של עורכי הדין כמוה כזיקה בין כנס קיסריה לבעיות פועל הניקיון המנסה להרוויח שכר מינימום בטרם יפוטר. אם הייתי צריך דוגמא מובהקת לניכור ולאטימות של הנהגת הלשכה לציבור עורכי הדין בא הגיליון האחרון של עורך הדין והמחיש לי את הדברים באופן הטוב ביותר. הן עמוד השער והן כתבת ענק בביטאון הוקדשה לעורך הדין רם כספי, פרקליט צמרת של המליונון העליון, ידוע מצליח ומיוחס.
בכתבה יחצנית זו לא נזכרה כמובן הרשעתו של מר כספי בעבירה פלילית, שנקבע כי יש עמה קלון. הרשעה שגררה השעייתו בפועל מהלשכה [ראה בד"מ 106/91 לשכת עורכי הדין נגד עורך דין רם כספי]. בוודאי שמר כספי ריצה את עונשו ובנסיבות רגילות לא היה מקום להזכיר פרשה זו, אבל מאידך גם אין כל סיבה להפוך אותו לגיבור תרבות. הערצה חסרת הסייגים וההתבטלות בפני פרקליטי ההון היא המלמדת יותר מכל על השפל המוסרי העמוק בו נתונה הלשכה.
לעומת העדרם של הנושאים החשובים באמת מתוכנית הכנס, הפעם לא יעדרו השופטים ממנו, עקב הסכמת הלשכה לבטל בפועל את המשוב. שוב יוכלו עסקני הלשכה להשיג הזדמנויות צילום למכביר עם צמרת המשפט ואין ספק כי ביטאון הלשכה יפרסם בהרחבה תמונות מהכנס, מהמסיבה, מהארוחות החגיגיות ומשלל אותות ההוקרה שיוענקו מטעם זה או אחר לאישיות זו או אחרת - את מי זה באמת מעניין? הלשכה במתכונתה הנוכחית פשטה את הרגל ואין לה כל זכות קיום.

תאריך:  11/04/2006   |   עודכן:  11/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אנשיו ומקורביו של אולמרט כבר תופרים חליפות. אבל נראה כי השימחה מוקדמת. מי שעלול להשבית את השימחה, לפחות לכמה מהם, הוא מבקר המדינה. הדוח שהוא עומד לפרסם על מעשיהם ברשות לעסקים קטנים, עלול לטרפד חלק מהמינויים.
משה מכנס
על שדר התחנה הצבאית שלנו, המקפיד על נייטרליות גמורה כלפי האויב
עו"ד עפר טויסטר
כיצד יחושבו פיצויי הפקעה בגין הפקעתה של מחצבה שפעלה ללא היתר וללא רשיונות מתאימים? בנסיבות התיק לא הוצגו עסקות השוואה ראויות ולכן נאלץ בית המשפט לבחור בדרך אחרת - שיטת היוון ההכנסות
גורי גרוסמן
עוד לא יבשה הדיו על תוצאות הבחירות לכנסת וכבר נבחרינו, בעיקר ראשי המפלגות הגדולות, דוהרים ללא בושה, אחוזי אמוק, אל השררה ומנעמיה, כשהם צוחקים כל הדרך אל הממשלה, ושוכחים כרגיל את שהבטיחו לנו טרם בחירות
שבתאי עזריאל
במלחמת הכינויים והסטיגמות, מחנה השמאל ניצח בגדול את מחנה הימין. השמאל מכנה עצמו "המחנה השפוי", "הציבור המתון" וכיוצ"ב. כלומר, מי שלא נמנה עמם, הוא אוטומטית "בלתי שפוי"... "קיצוני"... ומי רוצה להתעסק עם אנשים כאלה? וכיצד הגיב מחנה הימין? שיחק לידיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il