X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרישות של המפלגה להעלאת קצבאות הזקנה הינה מן המוצדקות ביותר ואכן דרישה זו תתמלא לפחות בחלקה. המצב הקיים ישתנה, והשאלה הנשאלת, כיצד יחולק הכסף שיופנה להגדלת הקצבאות והאם ניתן לבצע חלוקה הוגנת יותר
▪  ▪  ▪

קצבאות הזקנה הינן, כידוע, קצבאות אוניברסליות, כך שכל מי שזכאי לקצבה מקבל את אותו הסכום. בישראל יש כיום כ- 700 אלף קשישים שמתוכם 30 אחוז מקבלים תוספת לקצבת הזקנה, תוספת זו נקראת השלמת הכנסה.
דהיינו, בישראל יש כיום יותר מ- 200 אלף קשישים החיים מסכום כסף זעום למדי וחייהם לעת זקנה הופכים קשים מנשוא. העתיד, עם יישום חוק פנסיה חובה לכל עובד, יצמצם עד מאוד אוכלוסיה זו, אך מדובר על עוד לפחות כ- 20 שנה עד שהחוק יתן את אותותיו, ומה יהיה עליהם בתקופה הקרובה?
הדרישות של המפלגה להעלאת קצבאות הזקנה הינה מן המוצדקות ביותר ואכן דרישה זו תתמלא לפחות בחלקה. המצב הקיים ישתנה, והשאלה הנשאלת, כיצד יחולק הכסף שיופנה להגדלת הקצבאות והאם ניתן לבצע חלוקה הוגנת יותר.
היות וע"פ החוק, הקצבאות הינן אוניברסליות, מגיע לכולם קצבת זקנה. אך אם ברצוננו לעזור באמת לחלשים, רצוי שנשנה את השיטה ונספק טיפול ספציפי לכל אוכלוסיה - כי הגיע הזמן.
ראשית יש לטפל באוכלוסיה החלשה ביותר, שמהווה כ- 30 אחוז מאוכלוסיית הקשישים, ומתקיימת בעיקר, אם לא רק, מתשלומי העברה של הביטוח הלאומי, קרי צבת הזקנה והשלמת הכנסה. על-מנת לבצע טיפול נקודתי יש להעלות את הסכום של השלמת ההכנסה באופן משמעותי למגזר זה, כאשר הסכום שיתווסף יהיה לפחות 1,000 ש"ח. פעולה זו תשפר את איכות חייהם של החלשים ביותר באוכלוסיית הקשישים.
שנית יש לטפל באוכלוסיית הקשישים המשלמת מיסים עקב שכר עבודה, פנסיה וכו'. אוכלוסיה זו לא אמורה לקבל תוספת השלמת הכנסה והיא נהנית מקצבת זקנה בלבד. היות והקצבה הינה סכום קבוע לכולם ושאר ההכנסות משתנות בהתאם להכנסתו האישית של כל אחד ואחד, השפעת הקצבה על ההכנסה שונה. העלאת קצבאות הזקנה, עקב החוק הקיים, תתווסף לכולם באופן זהה, אך האם קשיש, לדוגמא ח"כ, המקבל שכר של יותר מ- 30,000 זקוק לתוספת זו כמו קשיש שהכנסתו מסתכמת ב- 5-7 אלף? לפיכך, על-מנת לבצע חלוקה הוגנת יותר, נדרש להכפיף את הקצבה למס. ניתן לממש זאת בדרך פשוטה כדלקמן:
סכום הקצבה יקבע בהתאם לאחוז המס השולי הממוצע לשנה החולפת של הקשיש (נתון שמס הכנסה יספק כל שנה). קשיש שאחוז המס השולי הממוצע שלו גבוה מ- 25 או ממספר אחר שיוחלט, יקבל קצבה (לאחר העלאת הקצבאות) בניכוי המס, לדוגמא: קצבת זקנה = 2,000 ש"ח, אחוז מס השולי הממוצע = 30 אחוז, הקצבה שיקבל = 1,400 ש"ח, וכל זאת בתנאי שסכום הקצבה העתידי לא יהיה נמוך מהקצבה המתקבלת היום. כמו כן, יש להגדיר תקרת הכנסה שמעבר לה אין זכאות לקצבה, או לחילופין ה"מס" שיוטל על הקצבה יהיה גבוה במיוחד.
שלישית יש להמציא מנגנון שיתייחס להון, לנכסים ולהכנסה המשותפת של שני בני הזוג.
אם תנהג הממשלה בצורה דומה לכתוב לעיל, ניתן יהיה לשפר את איכות חייהם של אוכלוסיית הקשישים שבאמת זקוקים לכך באופן ניכר, לשפר שיפור יחסי למי שמצבו טוב יותר, ושיפור קטן עד אפסי למי שלא זקוק לעזרה זו, וכל זאת לא בעלות גבוהה. מדובר בשינויים שניתנים לביצוע יחסית במהירות.
שינוי זה יכול להתרחש בימים אלו יותר מתמיד וזאת רק משום נוכוחותה של מפלגת הגמלאים, והתקווה היא שנבחרי המפלגה יאמצו את הקו המוצג לעיל או דומה לו, ועד שהמנגנון יגובש, יציגו דוגמא אישית ויקראו לכל הגמלאים שמצבם איתן והקצבה מהווה אחוז קטן ושולי מהכנסתם הכוללת, לוותר על קצבת הזקנה ואו להעביר את הקצבה לקרן חדשה שתפעל לשיפור חייהם של הקשישים ובמיוחד לאלו שזקוקים לכך. ללא דוגמא אישית דבר לא ישתנה.
הערה, אם הקצבאות ישתנו לקצבאות דיפרנצאליות ניתן להחיל זאת על קצבאות נוספות.

תאריך:  21/04/2006   |   עודכן:  21/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
את מקומו של "ההמנון הלאומי", הנשתק בפי תושביה הלא-יהודיים של ישראל, אמור למלא "ההמנון הישראלי", שאותו יוכלו לשיר, גם אם לא בפה מלא וגם אם לא בלב שלם, בני כל הלאומים החיים במדינת ישראל
עו"ד אברהם פכטר
על פניו, אין כל קשר בין שתי הדמויות ולכן ההצעה של שחרור פולארד תמורת ברגותי נשמעת הזויה. הבעיה היא שהצעות תמוהות ולא הגיוניות הופכות למסוכנות ככל ש"מגלגלים" אותן יותר. יש הבדל מהותי בין מרגל לרוצח. במקום דמוקרטיה "מתגוננת" אצלנו יש דמוקרטיה "משוגעת"
נרי אבנרי
הומניזם וערכים מהווים עשרים אחוז (פלוס-מינוס), בשיקולי המנהיגים במערב, והאינטרס הכלכלי-פוליטי משקלו פי ארבעה    ואם ניקח דוגמא מטפורית מעולם הרכב, אז את גלגלי העולם מניעים ארבעה גלגלים של אינטרסים כלכליים, וההומניזם שוכב בבגאז' כגלגל רזרבי
יוסי אחימאיר
אולמרט, שטורח על הקמת קואליציה רחבה שתתמוך במהלכיו המתוכננים, הולך לנסיגה החד-צדדית הרחבה שתזעזע את כל אמות הסיפים, בידיעה ששניים מאבותיו הרוחניים - שמיר ושרון, קרי הרוח ועתירי המעש, אינם יכולים להזדקף לרגע ולהרעים קולם באוזני האיש שטיפחו וקידמו: הרף!
אלעזר לוין
"זאב בודד" מול החברות הציבוריות    משקיע, כאדם פרטי, 45 מיליון שקל בבנית עוד 10,000 מ"ר ב"חוצות כרמיאל"    מו"מ להשכיר 2,000 מ"ר למשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il