X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איזה שיעור מעניק רייכמן לאנשים צעירים עם כשרון ויכולת שמוכנים לשקול קריירה פוליטית? את השיעור הבא: כאשר אתה לא מקבל את מה שאתה רוצה, אתה מפקיר את הזירה לאנשים שמסוגלים לשרוד בסביבה שבה מילה אינה מילה והבטחה נולדת כדי להפר אותה
▪  ▪  ▪
רייכמן, אין מקום לטירונים

מי שרוצה להשפיע ולחוקק, אינו יכול לסגת מפני אלה שהתרבות הפוליטית שלהם בנויה על כחש או מצגי שווא

אוריאל רייכמן רצה להיות שר החינוך. רצה מאד. כשלא קיבל את התיק הזה שהובטח לו - הוא הולך הביתה למבצר האקדמי שהקים. לא רק מן הממשלה, גם מן הכנסת.
איזה שיעור בחינוך אזרחי מעניק רייכמן לאנשים צעירים עם כשרון ויכולת שמוכנים לשקול קריירה פוליטית? את השיעור הבא: כאשר אתה לא מקבל את מה שאתה רוצה, אתה מפקיר את הזירה לאנשים שמסוגלים לשרוד בסביבה שבה מילה אינה מילה והבטחה נולדת כדי להפר אותה.
יש לי תחושה קשה של אכזבה מתסמונת רייכמן. האם לא היה ברור לאיש המעולה הזה, כי מי שלא יכול לעמוד בחום של המטבח הפוליטי - ואין מטבח פוליטי צונן - אינו צריך לנסות להגיע אליו מלכתחילה?
מי שרוצה להשפיע ולחוקק, אינו יכול לסגת מפני אלה שהתרבות הפוליטית שלהם בנויה על כחש או מצגי שווא. ובכל תרבות פוליטית, גם בדמוקרטיות ותיקות ומגובשות יותר, יש מידה של תימרון, הטעייה, ערפל קרב, שימוש ציני באנשים לצרכי צבירת כוח ושיכתוב הבטחות.
רייכמן המחנך העניק, איפוא, שיעור גרוע מאד לאלה שמאמינים כי האיש הזה קורץ מן החומר שצריך להיות במרכז העשייה הלאומית, אלה שרוצים לראות יותר רייכמנים בכנסת.
במשך 17 שנים עקבתי מקרוב מאד, לעיתים יותר מדי קרוב, אחרי כנסות ישראל והאנשים שהילכו, חלקם בהבעת חשיבות עצומה, בין חדרי הישיבות והמליאה במשכן הכנסת. בכנסת האחרונה שסיקרתי כעיתונאי, הכנסת ה- 16, היו בהם גם כאלה שהיו סימני שאלה מהלכים: איך הגיע האיש הזה שלא הייתי קונה ממנו שואב אבק - או אפילו לוקח אותו ממנו במבצע חינם - אל כהונת מחוקק ישראלי כשר.
הכנסת הנוכחית, החדשה והמבטיחה, הכנסת ה- 17, אמורה להביא בשורה חדשה ומרעננת יותר של איכות אנושית. אנשים שלא נולדו לעסקנות ולא עשו את מיטב שנותיהם בין סניפים לחתונות-בר-מצוות של מפלגת שלטון - הגיעו אל המקום שבו קובעים את חוקי המשחק. רייכמן היה אחד מהם. המרכז הבינתחומי שהוא בנה ומינף הוא הוכחה למצויינות.
אני זוכר ראיון מגזיני שלי עימו מלפני שנים. ניסיתי לחפש אז את מינון הארס הדרוש לעורך כדי שהסיפור יכנס למגזין סוף השבוע. אך הראיון שנכנס בסופו של דבר היה חיובי להחריד. אי אפשר היה למצוא ברייכמן "סיפור" מן הסוג שמצאתי למכביר בחלק מאלה שחבשו את ספסלי הכנסת היוצאת. החזון החינוכי שלו היה מרשים. הביצוע מרשים לא פחות.
אם האיש הזה הולך הביתה בתחושת גועל נפש מפני שהפרו לו הבטחה - הוא אינו מלמד רק על כך שהבטחות צריך לקיים. הוא מלמד שאין מקום לטירונים תמימים בפוליטיקה של סכינאות. הוא מלמד שצריך יותר אנשים מסוגו בפוליטיקה, אך עם תוספת של מרכיב אחד בתמהיל - כאלה שאינם נרתעים, נעלבים כשעולבים בהם אך אינם מובילים עם סנטר של אגו מזכוכית. בעיקר - כאלה שאינם מעניקים למפירי הבטחות את התענוג של פרישתם. כאלה שאם נכנסו אל הזירה - אינם מפקירים אותה.

הכותב הוא עיתונאי.
תאריך:  26/04/2006   |   עודכן:  27/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
הקברניט של המטוס שבו אתם יושבים ברגע זה אין לו כרגע הכישורים להטיס מטוס, אבל נא לא להיכנס לפאניקה, הוא ילמד להטיס את המטוס בעוד שנה ושנתיים, ובינתיים נא להדק את החגורות ולנתק את הטלפונים הסלולריים
מנחם ברוד
כשהקב"ה נותן ליהודים הזדמנות לשוב אחרי אלפיים שנים לארץ-ישראל ולכונן בה ממשלה עצמאית - מוטלת עליהם אחריות עצומה, כלפי כל הדורות
נעם אורבך
בחירת שמות של חברות ומוצרים, כמעט בכל תחום, והדבר נכון לאין שיעור יותר בתחום הוורבלי כל כך של האינטרנט, היא לא נושא של מה בכך עבור חברות זרות
טל רבינוביץ
האם העובדה שרה"מ ניסה לאנוס את אחת הפקידות בלשכתו מצדיקה את ההחמרה בדין בעניינו, דווקא משום תפקידו הרם, בעוד אהוד המסגר, אשר ניסה לאנוס את שולה שכנתו - יוצא מאותה העבירה "בזול"?
עו"ד יראון פסטינגר
במקום לשמור על ביהמ"ש העליון כ"מועדון" חברתי סגור, תוך הקפדה כי ימונו אליו רק שופטים המקובלים על חברי ה"מועדון" האחרים, ראוי היה לשקול בכובד ראש את הצעתו של פרופ' פרידמן להגדיל את מספר שופטי העליון באופן ניכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il