X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני כותב לך, לא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את מכבי ת"א, אלא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את קדימה. ואהדתך את קדימה מוכיחה, שסלידתך משחיתות איננה עקרונית, אלא סלקטיבית. מפני שאת מקימי קדימה, ניתן להגדיר בקלות כ"כנופיית שודדי המנדטים"
▪  ▪  ▪

מכובדי,
ראשית, מגיע למעריב, העיתון שבו אתה מככב, שאפו ענק. חשיפת מעלליו של הפושע פיליפ סולומון, שהתכוון להשקיע כספים בקבוצה האהודה עליך, מכבי ת"א, היא שירות חשוב לציבור. כולם חייבים להפנים: כסף שהושג בעבריינות, אסור שיולבן באמצעות השקעה בעסקים לגיטימיים.
ולמרות שהכספים של סולומון הושגו בדרכים מפוקפקות, לרבים מאוהדי מכבי, אין בעיה עם זה. תקרא טוקבקיסטים, ותיווכח לדעת שמה שמעניין את רובם, זה "הקבוצה". היא, יש לה ייעוד: לספק ריגושים. והלא זה מה שכולנו מחפשים בחיים: "ריגושים". בתוך זה יש "שערים", "תארים", "ניצחונות", ו"משחק שובה עין".
וכדי לשפר את היכולת של הקבוצה לספק ריגושים - צריך כסף. הרבה כסף. כמה שיותר. במיוחד כשמאחורי היריבות המסורתיות (מכבי חיפה, הפועל ת"א, ובית"ר ירושלים) עומדים "ספונסרים" עתירי ממון.
והנה מגיע פושע עשיר, שהשיג את כספו באמצעים ובשיטות פסולות, ומצהיר שהוא רוצה לשפוך טונות של כסף על הקבוצה שלך. מבלי לשאול אותך, אני בטוח, שאינך מעוניין. כמו שאני בטוח, שלא תשב לשתות "הפוך" בבית קפה שהוקם בכסף שהושג באמצעות עסקות סמים, או שוד. מפני שבעיני עצמך, אתה אדם ישר. ומי שמקפיד לקרוא אותך (כמוני), מתרשם שלקחת על עצמך שליחות חשובה: מלחמה בשחיתות.
אני כותב לך, לא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את מכבי ת"א, אלא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את קדימה. ואהדתך את קדימה מוכיחה, שסלידתך משחיתות איננה עקרונית, אלא סלקטיבית. מפני שאת מקימי קדימה, ניתן להגדיר בקלות כ"כנופיית שודדי המנדטים". מאחר שאתה אחד ממעצבי דעת הקהל הנחשבים, על העניין הזה, אני מתכוון להציק לך.
במאמרך האחרון, "ביניש, ראויה לנשיאות", אתה מסביר את תמיכתך בבחירתה של כבוד השופטת דורית ביניש לכהונת נשיאת ביהמ"ש העליון, בקשיחותה מול פושעים. "היא קוראת לפשע - פשע, לעבריין - עבריין, ואינה מצטעצעת במילים במקום בו אין לה ספק". סוף ציטוט (מעריב / 26.4.06).
גם אני רוצה לזכות בהערכתך, דן. אז הנה: בלי להצטעצע במילים, אני קובע שחברך הטוב אהוד אולמרט, עומד בראש "כנופיית שודדי מנדטים". ואל תגיד לי שזה חוקי, מפני שיש גם פן מוסרי. ואם החוק אוסר על נטילת חמישית מהמנדטים של מפלגת האם, הרי שעל שליש צריך לומר "קל וחומר". במיוחד שהשודדים מימשו בטרם שדדו את המנדטים, אידיאולוגיה של היריבים. אני בטוח, שלמרות היכולת הוירטואוזית שלך, לא תצליח למצוא ניסוח שסותר את העובדות שציינתי.
(יודגש, שסלידתי מקדימה, אין לה ולא כלום עם גירוש היהודים מגוש-קטיף וצפון השומרון. אלא מדובר ברמיסת כללי המשחק הדמוקרטי, תוך העדפת האינטרס האישי. בנוסף לשוד המנדטים הגדול, הכולל גם רמיסת הדמוקרטיה ע"י רודן חסר מעצורים, שבמנוסתו מכתב-אישום, ידע, ש"מתנחלים על האש", יסיחו את דעתם של כלבי השמירה).
היית כאן כשזה קרה. ואתה יודע, שאילו פרשו מהליכוד, שרון אולמרט ואחרים, כשהם משאירים את המנדטים במפלגת האם, ויוצאים לבקש את אמון הציבור מאותה נקודה שיצאו הגמלאים, הם היו מתהדרים ב"כישלון מפואר".
לא הייתי מצפה מהם להשאיר את המנדטים, אילו סיבת עזיבתם היתה האידיאולוגיה שאיתה הלכו לבוחר. אבל מנדטים שנכנסו לכנסת, בזכות הצבעתם של אזרחים מתנגדי תוכנית הפנוי החד-צדדי של מצנע, שייכים למצביעי הליכוד. והחברים שלך שדדו אותם.
תקן אותי אם אני טועה, אבל עד כמה שידיעתי מגעת, מעולם, מעולם, מעולם, לא קרה במדינה דמוקרטית, שמפלגה, שמעולם לא התמודדה בבחירות - שלטה, ומפלגה שניצחה בבחירות (הליכוד), ישבה באופוזיציה. זה מה שהיה כאן לפני הבחירות האחרונות. ומהסיבה הזו, קדימה לעולם לא תהיה לגיטימית. ואת מחיר חוסר הלגיטימיות שלה, נשלם כולנו, אם וכאשר ינסה ראש הממשלה לבצע את תוכנית ההתכנסות.
לסיום תמיהה. שמעתי אותך מספר, שמקים קדימה הפושע עומרי שרון, הטיל וטו על צירופו של דן מרידור ל"כנופיית שודדי המנדטים". הסיבה: הוא נימנה עם (ציטוט:) "כנופיית שלטון החוק". אם פושע כמו עמרי, לא רוצה בכנופייתו, "שוחרי חוק", איך אדם הגון כמוך תומך ב"כנופיה של שודדי מנדטים"? האם זה לא דומה לתמיכתם של טוקבקיסטים בכניסתו של סולומון למכבי ת"א?

תאריך:  27/04/2006   |   עודכן:  27/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאורה לבנשטיין
כששואלים עורכי דין שעובדים במסגרת שותפות לגבי הסכם השותפים, הרבה הם אלה המעלים חיוך של מבוכה ואומרים: "את רואה, הסנדלר הולך יחף". מהן הסיבות להיעדר הסכם שותפים אצל בעלי מקצוע שמומחיותם בניסוח הסכמים עבור לקוחותיהם?
ראובן שפירא
מי שקרא את ידיעות אחרונות והקשיב לגלי צה"ל היה משוכנע שקרתה פאשלה נוראית ושחמש מכוניות של משפחות מטיילים אזרחים כבר היו ממש בדרכן לתוך שטח לבנון והמטיילים ניצלו בעור שיניהם. לא דובים ולא יער
חנה בית הלחמי
הלובי הפמיניסטי פוגש את הכנסת החדשה: בקדנציה הבאה נגיע לכל משרד ממשלה, לכל חבר וחברת כנסת, לכל שרה ושר במדינת ישראל עם אג'נדה מגובשת, מנומקת ומנוסחת היטב
יוסי מטלון, אדריכל
התרחשות אסון אינה מחוייבת המציאות. אפשר וצריך להיערך לשעת מבחן, ויפה שעה אחת קודם. חובה לבנות, אך חובה עלינו לדאוג גם לבטיחות הבנוי והנמצאים בתוכו
איינאו פרדה סנבטו
לא דמוקרטיה מתגוננת צריכה להיות במדינת ישראל, אלא דמוקרטיה תקינה שתאפשר לכל אזרח לבחור את נשיא המדינה ולא תשאיר זאת בידי קבוצה שולית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il