X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקרקע העומדת לרשותנו היא מוגבלת ויש להניח שהיא אף תצטמצם בעקבות הסדרים מדיניים עם הפלשתינים. אסור למדינת ישראל לאבד את המשאב היקר ביותר שלה לצורך מקומות קבורה
▪  ▪  ▪

הקרקע היא המשאב המתכלה ביותר הקיים כיום במדינת ישראל. בעוד שכמעט כל דבר אחר, כולל מים, ניתן לייצר תמורת כסף, הקרקע העומדת לרשותנו היא מוגבלת ויש להניח שהיא אף תצטמצם בעקבות הסדרים מדיניים עם הפלשתינים.
למרות שמדובר במשאב מוגבל, מנהלת אותו המדינה באופן שאינו כלכלי. על-פי נתוני האגף לתכנון ופיתוח במינהל מקרקעי ישראל, מדי שנה אנו מאבדים כ- 500 דונם של קרקע לצורך קבורתם של 38 אלף איש הנפטרים בארץ בשנה. נתון זה כולל את השטח המוקצה לקבורה עצמה, לפי 250 קברים לדונם בקרקע מישורית, את ההקצאה לשטחים ציבוריים בבית הקברות וכן מגבלות בניה בסמוך לבית הקברות על-פי חוק התכנון והבניה. בבתי קברות הממוקמים במדרונות או בישובים קטנים צריכת הקרקע גדולה אף יותר.
בניגוד לפרויקטים נדל"ניים אחרים שניתן בעתיד לערוך בהם שינויים, שטחי הקבורה אובדים לעד, מאחר שעל-פי המסורת היהודית בית קברות נותר מקודש לתמיד. זאת בשונה מדתות אחרות, שעל-פי אמונתן שטח בית הקברות כבר אינו קדוש לאחר מספר דורות. יש לזכור שמאחר שבתי הקברות צריכים להיות ממוקמים במרחק סביר ממקום הישוב, הקרקעות שאובדות נמצאות ברוב המכריע של המקרים באזורים מבוקשים, שיהפכו למבוקשים עוד יותר בדורות הבאים.
הפתרונות השונים של קבורה רוויה (בקומות) יכולים להקל על הבעיה, אבל הקמתם כרוכה בהשקעת כספי ציבור. הקמת מבני הקבורה כרוכה בהשקעות, הנאמדות ב- 6,500 ש"ח למקום קבורה יחיד. המימון אמור לבוא מרשות הדתות, כלומר שוב מימון כספי הציבור. כתוצאה מכך, למרות החלטות העבר לעבור לקבורה רוויה, בפועל מתעכבות ההשקעות למטרה זו בכמעט כל בתי העלמין.
שריפת הגופה, אף על-פי שהיא גורמת לרתיעה בקרב חלקים מסוימים באוכלוסיה, היא פתרון נכון ויעיל מבחינת האינטרס הלאומי לטווח הארוך. השריפה נעשית בתוך מערכת סגורה בלי זיהום הסביבה. קרובי משפחתו של הנפטר מקבלים את האפר ויכולים להחליט אם לשמור אותו בבית או במקום אחר, או לפזר את האפר במקום שהיה אהוב על הנפטר.
גם במקרה שבו המשפחה מחליטה לקבור את האפר, קבורת האפר אינה תופסת מקום רב. כלומר לשריפת גופות מנקודת המבט הלאומית יש שלושה יתרונות בולטים: חיסכון עצום בקרקע, עלות השריפה לעומת הקבורה מהווה חיסכון כספי ניכר, ובנוסף זו הדרך האקולוגית הנקייה ביותר.

הכותב הוא מנכ"ל בית הלוויות "עלי שלכת", העוסק במתן שירותי קבורה, כולל קבורה על-פי ההלכה היהודית, קבורה אזרחית, שריפת גופות והנצחה.
תאריך:  27/04/2006   |   עודכן:  27/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אני כותב לך, לא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את מכבי ת"א, אלא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את קדימה. ואהדתך את קדימה מוכיחה, שסלידתך משחיתות איננה עקרונית, אלא סלקטיבית. מפני שאת מקימי קדימה, ניתן להגדיר בקלות כ"כנופיית שודדי המנדטים"
ליאורה לבנשטיין
כששואלים עורכי דין שעובדים במסגרת שותפות לגבי הסכם השותפים, הרבה הם אלה המעלים חיוך של מבוכה ואומרים: "את רואה, הסנדלר הולך יחף". מהן הסיבות להיעדר הסכם שותפים אצל בעלי מקצוע שמומחיותם בניסוח הסכמים עבור לקוחותיהם?
ראובן שפירא
מי שקרא את ידיעות אחרונות והקשיב לגלי צה"ל היה משוכנע שקרתה פאשלה נוראית ושחמש מכוניות של משפחות מטיילים אזרחים כבר היו ממש בדרכן לתוך שטח לבנון והמטיילים ניצלו בעור שיניהם. לא דובים ולא יער
חנה בית הלחמי
הלובי הפמיניסטי פוגש את הכנסת החדשה: בקדנציה הבאה נגיע לכל משרד ממשלה, לכל חבר וחברת כנסת, לכל שרה ושר במדינת ישראל עם אג'נדה מגובשת, מנומקת ומנוסחת היטב
יוסי מטלון, אדריכל
התרחשות אסון אינה מחוייבת המציאות. אפשר וצריך להיערך לשעת מבחן, ויפה שעה אחת קודם. חובה לבנות, אך חובה עלינו לדאוג גם לבטיחות הבנוי והנמצאים בתוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il