X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם טבלת הערבויות, המגדירה באופן מדויק את חלקו של כל ערב וערב להלוואה, הינה ריקה מתוכן וזאת לאור יתר סעיפי הסכם ההלוואה המבטלים את קיומה לחלוטין?
▪  ▪  ▪

כאשר אדם חותם על הסכם הלוואה, בדר"כ דורש הבנק מאת הלווה להעמיד ערבים אשר יערבו לחובו במקרה שאותו לווה יקלע לקשיים ולא יוכל לפרוע את חובו. כאשר אדם מסכים לחתום כערב, פקיד הבנק מסביר לו, (בדר"כ), את מהות המסמך שעליו הוא חותם ומבהיר לו את מהות ההתחייבות שהוא מקבל על עצמו.
מטבע הדברים, כדרכם של מסמכים בנקאיים המלאים בתנאים ע"ג תנאים וכתובים באותיות צפופות ובלתי ניתנות לקריאה בעליל, מסתתרות לעיתים הוראות שונות ומשונות, שאילו היו מוסברות לערב, טרם חתימתו, בוודאי שלא היה מעלה על דעתו לחתום על אותה ההתחייבות כערב.
לצורך הבהירות ומטעמי נוחות והבנת הנקרא, מציין הבנק את פירוט הערבים וגובה חבותם בטבלה המצורפת להסכם הערבות ונקראת 'טבלת הערבויות'. יתרה מכך, הבנק אף מגדיל ומציין בתחתית הטבלה, כי השיעור המספרי האמור בטבלה, מציין את שיעור החבות בהתאם להתחייבותו של הערב אל מול הבנק המלווה.
ואולם, בדיעבד מתברר שלעיתים, לטענת הבנק המלווה, טבלת הערבויות איננה קובעת כלל את שיעור הערבויות של הערבים להלוואה. ויודגש כי הבנקים מגדילים לעשות ומשלבים סעיפים שונים ומשונים שבהתקיים התנאים האמורים בהם, משתנה אוטומטית חבותו של הערב, מהשיעור המספרי הנקוב בטבלת הערבויות והופכת לחבות מלאה, בדומה לחבותו של החייב המקורי. מדובר כמובן בצעד שאינו הוגן, חסר תום לב בצורה קיצונית, אשר חוקיותו מוטלת בספק.
במקרה שנדון לאחרונה בביהמ"ש השלום בחיפה, (ת.א. 5572/99), אולץ בנק הפועלים, לחייב ערבה בהתאם לשיעור המספרי בלבד אשר היה נקוב בטבלת הערבויות שעליה חתמה. הערבה, טענה באמצעותי כי סעיף המחייב אותה במלוא גובה החוב, המתעלם לחלוטין מחבותה עפ"י טבלת הערבויות אשר היתה מצורפת להסכם ההלוואה הינו בטל, מכוח היותו התנהלות חסרת תום לב לחלוטין, הפרה של כללי הבנקאות הבסיסיים וסעיף מקפח בחוזה אחיד אשר הוכן מבעוד מועד ע"י הבנק המלווה.
יתרה מכך, אף טענתי כי באותו הסכם קיימים 2 סעיפים בעלי משמעות סותרת, האחד קובע חבות בגובה מסוים מסך כל ההלוואה עפ"י טבלת הערבויות ואילו האחר קובע חבות מוחלטת. לבסוף טענתי כי התנהלות שכזו אינה ראויה, סותרת, מטעה, אינה חוקית ונגועה בחוסר תום לב. ביהמ"ש כאמור קיבל את הטענות ופסק כי על הערבה לשלם בגובה חבותה כאמור בטבלת הערבויות בלבד.

המאמר פורסם באתר לשכת עורכי הדין.
תאריך:  27/04/2006   |   עודכן:  27/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון נתיב
הקרקע העומדת לרשותנו היא מוגבלת ויש להניח שהיא אף תצטמצם בעקבות הסדרים מדיניים עם הפלשתינים. אסור למדינת ישראל לאבד את המשאב היקר ביותר שלה לצורך מקומות קבורה
נרי אבנרי
אני כותב לך, לא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את מכבי ת"א, אלא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את קדימה. ואהדתך את קדימה מוכיחה, שסלידתך משחיתות איננה עקרונית, אלא סלקטיבית. מפני שאת מקימי קדימה, ניתן להגדיר בקלות כ"כנופיית שודדי המנדטים"
ליאורה לבנשטיין
כששואלים עורכי דין שעובדים במסגרת שותפות לגבי הסכם השותפים, הרבה הם אלה המעלים חיוך של מבוכה ואומרים: "את רואה, הסנדלר הולך יחף". מהן הסיבות להיעדר הסכם שותפים אצל בעלי מקצוע שמומחיותם בניסוח הסכמים עבור לקוחותיהם?
ראובן שפירא
מי שקרא את ידיעות אחרונות והקשיב לגלי צה"ל היה משוכנע שקרתה פאשלה נוראית ושחמש מכוניות של משפחות מטיילים אזרחים כבר היו ממש בדרכן לתוך שטח לבנון והמטיילים ניצלו בעור שיניהם. לא דובים ולא יער
חנה בית הלחמי
הלובי הפמיניסטי פוגש את הכנסת החדשה: בקדנציה הבאה נגיע לכל משרד ממשלה, לכל חבר וחברת כנסת, לכל שרה ושר במדינת ישראל עם אג'נדה מגובשת, מנומקת ומנוסחת היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il