X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים וירדן סוגרות בעד החמאס. בכך הן מנציחות את בעיית הפליטים. אז מה הרווחנו מהסכמי השלום?
▪  ▪  ▪

שנים רבות נהגנו לומר כי ממשלות מדינות ערב משתמשות בפליטים הפלשתינים באורח ציני כדי לתחזק את מלחמתן בישראל. הצדק, אמרנו, דורש הדדיות. מדינת ישראל ספגה אל קרבה קרוב למיליון פליטים יהודים שגורשו מארצות האיסלאם, וסביר לדרוש כי מדינות אלו יאמצו את אחיהם הערבים פליטי מלחמת העצמאות.
אבל הגיון לחוד ועובדות לחוד. הפליטים הערביים הושארו בנוולותם, מחנות הפליטים היו למתקני יילוד, טיפוח, ואימון פדאיון, והטרור חגג. לו הושקע בשיקומם קמצוץ מן הממון שהושקע במלחמה בישראל הרי שכל משפחה פלשתינית היתה מיליונרית בטקסס.
מאז שהתפכחנו מחלום ההדדיות קרו שלושה אירועים חשובים. הסכם השלום עם מצרים, הסכם השלום עם ירדן, והנסיגה הישראלית מרצועת עזה. כל אחד מן האירועים הללו יכול היה לכלול גם פתרון לאזרחותם וליישובם של הפליטים של העבר, והפליטים של העתיד. למצרים יש את סיני, שטח שהוא פי שלושה גדול יותר ממדינת ישראל. ירדן היא מכל הבחינות, דמוגרפית גיאוגרפית וחוקית פלשתין מזרח. ובאשר לרצועת עזה, הנה נתח ארץ ששטחו כמו המרכז הישראלי (ראשון עד נתניה) מכיל כמחצית האוכלוסיה של המרכז הישראלי, וכיום ריבוני לכל דבר. הונג-קונג של המזרח התיכון. בשלושת אלו יוכלו הפליטים למצא פתרון.
ושוב טופחת המציאות על פנינו. לאחרונה התבשרנו כי מצרים וירדן סוגרות את שעריהן בפני מדינת החמאס. זאת אומרת: לא ממש. נשק תחמושת וחמרי חבלה יכולים לזרום לרצועת עזה יהודה ושומרון כמעט באין מפריע. אך באשר לקבלת הפליטים ושיקומם, לאו מוחלט. החמאס הוא דבר מסוכן ועדיף שימשיך לפגע בישראל ולא יסכן את המשטר, ההאשמי בירדן והרודני במצרים.
הוי אומר, חזרנו למשבצת הראשונה. אין חדש בחזית המערבית, או המזרחית. שתי החזיתות נחושות לשמר את הפליטים כפליטים, להשתמש בהם כבשר תותחים, קסאמים קטיושות ושהידים, במלחמה הנמשכת למוטט את מדינת ישראל. ואם לא די בכך הרי שתחת האיצטלא של הסכם השלום בנתה מצרים את הצבא הגדול, המצויד, והמאומן ביותר במזרח התיכון. כל ההסכמים היו לנו לרועץ שכן הבעיה העיקרית, המורסה המוגלתית, עדיין מבעבעת ותופחת, ואין פותח.
יש לנו בן ברית אחד בשתי החזיתות הללו, והוא החמאס. יש סיכוי שהחמאס יפיל את משטר האימים של המשפחה ההאשמית, ויקים בירדן מדינה פלשתינית, מדינה איסלאמית למהדרין. אבירי השלום יזדעזעו. מדינה איסלאמית לצידינו? נורא ואיום. אבל גם כיום יש מדינה איסלאמית לצידינו, או יותר נכון בתוכנו. כל הריכוזים הערביים בארץ, תורעאן ואום אל פאחם, ג'נין ושכם, ירושלים וחברון ויאטא ורהט, הם כולם חמאס, או שמות אחרים לאיסלאם הכובש. האיסלאם המאמין בכל מאודו כי רק לו הזכות לשלוט, וכי היהודים ראוי להם להיות דהימי. בפעם הבאה שחמאס ואל-קעידה ינסו לקעקע את שלטונו של המלך ההאשמי, על ישראל לשבת בצד ולהמתין. והיה כאשר תקום ממלכה איסלאמית ממזרח, בסופו של דבר תיאלץ זו לקבל אל קרבה את אזרחיה השוכנים זמנית מערבית לירדן ויבוא הפתרון לבעיית הפליטים הערבים.
ובאשר לחזית המערב, גם כיום ברור כי החמאס לא ישאיר ברירה לממשלת ישראל אלא לפתוח במבצע "ענבי זעם" שתיים, אשר יגרום לנטישה המונית של צפון הרצועה לעבר דרומה. ומדרומה אל מרחבי סיני. משם הדרך קצרה אל ביתם הטבעי, פלשתין, מזרחית לירדן. עם ממשלת חמאס פלשתין שמושבה בעמאן אפשר כבר לדבר דברי שלום.
ויש עוד פתרון. השלמת הכיבוש הערבי של ארץ ישראל ויצירת בעיה של חמישה מיליון פליטים יהודים. אם בזאת חפצנו אין לנו אלא להמשיך בדרך אולמרט-פרץ-מרץ ולהתחיל בפינוי ארץ ישראל מיהודיה כבר עכשיו. כל השוגה בדמיונות כי הפינוי יעצר בקו דמיוני כלשהו, ירוק או סגול, כדאי לו שיתרגל לקו עצירה אחר, הקו הכחול, שבו נושק הים התיכון לחוף ימה של תל אביב.
חג עצמאות שמח.

תושב הנגב הצפוני, בין רהט ללקיה
תאריך:  27/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארנון סביון
האם טבלת הערבויות, המגדירה באופן מדויק את חלקו של כל ערב וערב להלוואה, הינה ריקה מתוכן וזאת לאור יתר סעיפי הסכם ההלוואה המבטלים את קיומה לחלוטין?
אלון נתיב
הקרקע העומדת לרשותנו היא מוגבלת ויש להניח שהיא אף תצטמצם בעקבות הסדרים מדיניים עם הפלשתינים. אסור למדינת ישראל לאבד את המשאב היקר ביותר שלה לצורך מקומות קבורה
נרי אבנרי
אני כותב לך, לא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את מכבי ת"א, אלא בגלל שאתה שונא שחיתות, שאוהד את קדימה. ואהדתך את קדימה מוכיחה, שסלידתך משחיתות איננה עקרונית, אלא סלקטיבית. מפני שאת מקימי קדימה, ניתן להגדיר בקלות כ"כנופיית שודדי המנדטים"
ליאורה לבנשטיין
כששואלים עורכי דין שעובדים במסגרת שותפות לגבי הסכם השותפים, הרבה הם אלה המעלים חיוך של מבוכה ואומרים: "את רואה, הסנדלר הולך יחף". מהן הסיבות להיעדר הסכם שותפים אצל בעלי מקצוע שמומחיותם בניסוח הסכמים עבור לקוחותיהם?
ראובן שפירא
מי שקרא את ידיעות אחרונות והקשיב לגלי צה"ל היה משוכנע שקרתה פאשלה נוראית ושחמש מכוניות של משפחות מטיילים אזרחים כבר היו ממש בדרכן לתוך שטח לבנון והמטיילים ניצלו בעור שיניהם. לא דובים ולא יער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il