X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אביגדור קפלן הוא כהן, אבל בניגוד לכהנים בבית המקדש לא יקבל בשר ודגן, אלא 31.5 מיליון שקל, ואולי יותר גם אם כלל ביטוח תכשל, יקבל קפלן ב-5 השנים הקרובות לפחות 22 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

מנכ"ל כלל ביטוח, אביגדור קפלן, הוא כהן, ואולי לכן ראוי לקרוא לשורת ההטבות שיקבל מהחברה "מתנות כהונה". אולם, בניגוד למתנות הצנועות יחסית שקיבלו הכהנים בבית המקדש - בשר, עורות של בהמה, דגן וכדומה - אישר אתמול דירקטוריון כלל ביטוח הטבות ענק ב- 31.5 מיליון שקל, ואולי יותר, למנכ"ל.
אין ספק, שקפלן הוא מנכ"ל מצטיין. בתשע שנותיו כמנכ"ל כלל ביטוח קידם את החברה לצמרת עולם הביטוח והפיננסים בישראל. רווחי החברה עלו במאות אחוזים, היא בלעה חברות ביטוח וחברות פיננסיות, נכנסה בגדול לעולם הפיננסים והבורסה, וכן הלאה. השגיו בולטים על-רקע שתי עובדות: הוא הגיע לחברה בגיל מאוחר יחסית, 58, וללא ידע או ניסיון בענף הביטוח.
אולם, כמו במקרים של ראשי בנק הפועלים ובנק דיסקונט, השאלה שצריך אולי לשאול היא, האם השגים נאים אלו - שבוודאי אינם עבודת יחיד - מצדיקים הטבות כה גדולות. בעלי המניות של החברה יוכלו לדון בקרוב בשאלה זו, מאחר שדרוש אישור אסיפה כללית של החברה למתן מתנות הכהונה.
מה שבולט בהטבות שמקבל קפלן הוא, שבחלק מהמקרים קשה להעריך היום מה יהיה שווין האמיתי. למשל: קפלן יקבל בונוס של 1.5 מיליון שקל לשנה, לעומת 1.8 מיליון שקל אשתקד. לכאורה, הפחיתו לו את הבונוס. אבל, אל נטעה. הוא יקבל 1.5 מיליון שקל לשנה - או 1% עד 1.5% מהרווח הנקי השנתי העולה על תשואה של 15%, הגבוה מבין השניים.
המסקנה היא, שאיננו יודעים, ובעצם איש אינו יודע, מה יהיה הבונוס. אם כלל ביטוח תרוויח בשנים 2006 עד 2010 כמו שהרוויחה אשתקד, יקבל קפלן בונוס מצטבר של 12 עד 18 מיליון שקל. אם, כפי שאפשר לשער, יגדלו רווחיה ותעלה התשואה, יגדל גם הבונוס.
אותה תמונה אנו רואים ביחס לאופציות: הוא קיבל ללא תמורה 600 אלף אופציות, שאותן יוכל לממש בהדרגה למניות לפי שער מימוש קבוע של 84 שקל למניה. אם מחיר המניה ביום המימוש יהיה שזהה למחיר המניות כיום, משמעות ההטבלה היא 7.56 מיליון שקל. אם השער יעלה - יקבל יותר.
קפלן יכול רק להרוויח מהחוזה החדש שלו עם כלל ביטוח: בכל מקרה מובטחים לו בונוס מינימלי מצטבר של 7.5 מיליון שקל, ועוד שני מענקים בסכום מצטבר של 6 מיליון שקל, סך הכל 13.5 מיליון שקל. בנוסף, יקבל בחמש השנים הקרובות משכורת מצטברת של 8.5 מיליון שקל. כלומר, גם אם רווחי כלל ביטוח יצנחו, גם אם שער המניה בבורסה ירד (ומימוש האופציות לא יהיה כדאי), ילך קבלן הביתה, בעוד 5 שנים, בגיל 73, עם 22 מיליון שקל בכיס. לא רע.
ברור, שמתן ההטבות בשיטה זו נועדה להמריץ את המנכ"ל שיפעל להגדיל את רווחי החברה, כי אז יגדלו גם רווחיו האישיים. כלל ביטוח לא המציאה את השיטה, והיא מקובלת בחברות רבות בארץ ובעולם.

תאריך:  28/04/2006   |   עודכן:  28/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב שלמה אבינר
פעם, בזמניו הטובים של אריק שרון, כשהיה בישיבת שרים ושרר ייאוש בחדר, סיפר, שכשעבד בשדה עם אביו כילד קטן, היו מעשבים ומעשבים ללא סוף, תחת השמש הקופחת. כשסימן לאביו שאינו יכול עוד, סובב אותו אביו ובתנועה רחבה הראה לו את השדה ואמר לו: "ראה, את כל זה עשית". פנה אריק לשרים ואמר: "עשינו משהו, אה?"
אורון חדי
מיזוג שתי התבטאויות של אולמרט השבוע מציב אותו בעמדה המסבירה מדוע אין לבצע "הינתקות" נוספת    אז למה הוא ממשיך, ולאן?
אלעזר לוין
"השקעותי בירושלים גדולות יותר מבאירופה"    "מצודת דוד" ירוויח השנה 80 מיליון שקל    לקראת הנפקה בבורסה    השקיע 1.3 מיליארד שקל בחו"ל
נסים ישעיהו
מעקב הדוק מדי אחר התופעות השונות עלול לערער את שלוות הנפש של כל אדם ממוצע    הוא נהיה שותף, הוא חווה את החדשות, והוא עלול למצוא את עצמו מדקלם סיסמאות נבובות שנקלטו אצלו מכאן ומשם, כאשר הוא מתקשה להפעיל את חוש הביקורת כלפי התופעות שהוא חווה בעוקבו אחר החדשות
יובל ברנדשטטר
מצרים וירדן סוגרות בעד החמאס. בכך הן מנציחות את בעיית הפליטים. אז מה הרווחנו מהסכמי השלום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il