X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפואה המערבית מציעה טיפולים ניתוחיים בדרכים שונות הטיפול במרבית המקרים הוא דיקור
▪  ▪  ▪

הזעת יתר נובעת על-רקע גריית יתר של בלוטות הפרשת הזיעה. התגובה לכך היא, הפרשת זיעה מוגברת היכולה להיות באזורים שונים בגוף.
שכיח מאוד להזיע בבתי-השחי, בפנים ובראש ובמפשעה, כל המקומות הללו מקובלים כאזורי הזעה על-כן מי שסובלים מהזעת יתר כמעט ולא פונים לעזרה טיפולית גם כאשר ההזעה ניכרת למדי. כאשר ההזעה משמעותית בכפות הידיים והרגליים ועד כדי הפרשת טיפות מים הנוטפות ברצף, עם מגבלות תפקודיות משמעותיות, אזי פונים לחפש עזרה.
הרפואה המערבית מציעה טיפולים ניתוחיים בדרכים שונות. כיום הניתוח השכיח כולל לפרוסקופיה של הפלקסוס הבראכיאלי הממוקם מתחת לעצם הבריח. הניתוח בסך-הכל לא קשה ולא מסובך וזמן ההחלמה קצר ביותר. ברם, תתכנה תופעות לוואי לא נעימות אשר השכיחה שבהן היא, הזעת יתר ניכרת ביותר באזורים אחרים של הגוף כך שאיכות החיים נפגמת ממקום אחר. התופעה הזו קיימת בחלק גדול של המטופלים אם כי בדרגות חומרה משתנות.
מה הרפואה הסינית אומרת ביחס להזעת היתר? ראשית עלינו להבין מי אחראי על משק הנוזלים והמלחים בגוף. הכליות והריאות הן האחראיות העיקריות לכך. אי לזאת צריכים לבדוק את מצב הכליות והריאות ולאזן את תפקודם. אחר-כך תיתכן בעיה בטחול-לבלב האחראים על הפרדת הנוזלים מן המזון ולפינוי של עודף הלחות בגוף. לכן עלינו לבדוק את מצב הטחול-לבלב ולתמוך באיבר הזה בשעת הצורך.
בחלק מן המקרים המחמם-המשולש גם הוא צריך תמיכה טיפולית הואיל ועלינו לשפר את החיבור בין חלקי הגוף השונים. לחלופין האיבר הזה אחראי על מערכת הלימפה וזו כאמור פעולה המשפרת ניקוז נוזלים. כן אחראי האיבר הזה על תפקוד המערכת האנדוקרינית בגוף. בדרך זו אין אגירת נוזלים וחילוף החומרים יעיל ופינוי הנוזלים מהכליות ודרכי השתן תקין, הפינוי מבלוטות הזיעה גם הוא משתפר וכך גם ממערכת העיכול.
מתי אנו נפריש יותר זיעה? כמובן כאשר חם. הסיבה לכך נובעת מתוספת החום לעודף האנרגיה מסוג יאנג, החמה בלאו הכי. כלומר, בחום אנשים עם בעיה זו יסבלו הרבה יותר מהרגיל. הקיץ החם גם הוא מהווה מפתח לסבל של אותם אנשים והם מפתחים חששות מפני עונה זו של השנה. ברם, מזיעים לא רק בקיץ אלא גם בימים הקרים כאשר נחשפים לחום מכל מקור חום חיצוני. על-כן לא מומלץ לאנשים אלו לחמם את הבית בו הם גרים או את מקום העבודה. אולם הרגישות לחום כה רבה עד אשר גם מזונות חמים ומחממים מהווים טריגר ישיר להתפתחות ההזעה המוגזמת. אי לזאת הכרחי לשנות את התזונה של האנשים האלה ולהקפיד על כל פרט מזון המגיע לפה כולל סוג השתייה.
הטיפול במרבית המקרים הוא דיקור ובהשפעה ממש משמעותית ובנוסף לכך גם ההגבלות התזונתיות המתבקשות לכל מקרה שכזה. בחלק מן המקרים אין מנוס מפני תוספת של צמחי-מרפא, המסייעים בקירור הגוף ובפינוי החום וכן ניתן גם לייבש לחות. מכאן שהמקרים המאוד מאוד קשים נזקקים לשילוב של - שינוי תזונתי, דיקור וצמחי-מרפא. התוצאות הטיפוליות משמעותיות ביותר וכמעט כל אחד מהאנשים הסובלים מהתופעה הזו יכול להפיק תועלת מהטיפול הסיני המסורתי.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה ברפואה פנימית ורפואה סינית
תאריך:  29/04/2006   |   עודכן:  29/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
על הכחשת השואה והחופש האקדמי, על משחררי אושוויץ, שמחקו את זכר הקורבנות והתחזית הפסימית לדורות הבאים
ארז זוננשיין
את בת 58. את יפה, את מקסימה ועם זאת לא קל להסתדר איתך. את קשה להשגה ועם זאת גם נותנת בלא הגבלה. אני תוהה מי עושה את מי יותר ישראלי, אני אותך או את אותי? ואולי, כמו בזוגיות, צריך שניים לטנגו בכדי שנוכל לדלג מעל לכל המכשולים
מיכאלה אלמוג
כולם מדברים בזכות השוויון בין המינים - אין צודק ממנו אבל באותה מידה קשה למצוא אותו - מול עובדות החיים נדרשת מהפכה נשית שתהפוך את היוצרות ובמקום "מבחן הציצים" בקבלה לעבודה, מוטת השליטה של המנהלים (הרוב הגברי ) היא זו שתעמוד למבחן.
שושנה ויג
החברה הישראלית עדיין מתייחסת לשכר הנשים כאל משכורת שנייה, וגם אם את גרושה את קודם כל אישה. ועל כן, שכרך בכל מקרה נחסם על-ידי תקרת זכוכית, והכל מן העמדה הגברית
גורי גרוסמן
ביודעי שאי אפשר להחליף את העם, אני מציע לאלה המתקשים להפנים את תוצאות הבחירות, לעשות זאת במהרה, ויפה שעה אחת קודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il