X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את המרד מובילים הגנרלים וילנאי, יתום, סנה, איילון וכמובן, ברקע, אהוד ברק, ואם לא יקבלו את חלקם, הרי שהם מוכנים ומזומנים לפלג מיד את מפלגת העבודה, שממילא אינה אלא פלטפורמה לשאיפותיהם האישיות
▪  ▪  ▪

כאשר נבחרה גולדה מאיר מטעם מפלגת העבודה לתפקיד מועמדת המפלגה לראשות הממשלה, היא קיבלה את התפקיד ואמרה שבכך אין היא פועלת על-פי מאווייה האישיים, אלא פועלת על-פי "דין התנועה". אמירה זו הוקעה כצביעות, שנועדה לכסות על אמביציה אישית. יתר על כן, היה באמירה כזו משהו קצת מקומם, מאחר שמי שטוען כי נאנס לתפקיד, גם אומר במובלע שאין הוא חייב דבר לאיש ובמיוחד לציבור בוחריו.
מאז רבין ועד לשרון לא הסתיר איש מהמועמדים לראשות הממשלה, או למשרת שר, את שאיפותיו האישיות לכהן בתפקיד. היו שהצניעו את האני הפרטי, והדוגמא המובהקת ביותר לכך הינה יצחק שמיר והיו שהבליטו אותו מאד, כמו נתניהו ושרון. לא מדובר לטעמי רק בסגנון, אלא בסוג של איזון פנימי ועולם ערכים. החידוש הפעם אינו בכנות ביחס לשאיפות האישיות, אלא בעזות המצח הנלווית לשאיפה האישית.
אנו מצויים בעידן הפרטת הערכים ואין מועד כמו תקופת כינונה של ממשלה המאפשר לנו הצצה אל זירת המאוויים האישיים שהפכו לחזות הכול. התרבות הפוליטית שלנו הינה התרבות של המגיע לי האישי, חסר המעצורים והבושה.
פרופ' רייכמן נכנס לחיים הציבוריים על תנאי שתקויים הבטחה אישית למנותו לתפקיד שר החינוך. שאול מופז חייב להיות שר הביטחון (המשרה רשומה על שמו בטאבו) ולכן חייבים לקבל את ההתנהלות הפוליטית המבישה שלו. לא יעלה על הדעת ששטרית לא יהיה שר האוצר! האם ייתכן שתכונן ממשלה מבלי שהרב מלכיאור יכהן בה כסגן שר? האם לא ברור שכאשר אין ממנים את דליה איציק לממשלה יש למנותה לתפקיד יו"ר הכנסת?
לפני יומיים שמעתי עסקן כלשהו שמסביר, כי מפלגת העבודה ממש בגדה בבוחריה כשלא מינתה את פרופ' ברוורמן ואת עמי איילון למשרת שר ועשתה בהם "שימוש ציני". האם "משרת" ח"כ אינה תפקיד חשוב? האם אינה שליחות? מדוע יש כאלו משוחים מעם, החייבים מיד לדלג מיד לתפקידים של שרים וכל תפקיד ציבורי חשוב אחר נו עלבון נורא לכבודם.
כעת, אנו מצויים עדיין לפני הכרעת מרכז מפלגת העבודה בכל הנוגע לאיוש משרות השרים. למעשה קיים במפלגה מרד גנרלים, פשוטו כמשמעו. את המרד מובילים הגנרלים וילנאי, יתום, סנה, איילון וכמובן, ברקע, אהוד ברק. גם הם יועדו לשלטון, תהיה אשר תהיה הכרעת הציבור. ואם לא יקבלו את חלקם, הרי הם מוכנים ומזומנים לפלג מיד את מפלגת העבודה, שממילא אינה אלא פלטפורמה לשאיפותיהם האישיות.
קשה לומר לאוסף הפרימדונות הפוליטיות, המשוכנעות כל אחת כי יש לה זכות בלתי מעורערת לתפקיד ולמעמד מסוים, כי טעות בידו. המפלגה הגדולה בישראל, קדימה, מורכבת מאופורתוניסטים פוליטיים, אשר ללא כל מחוייבות לדרך כלשהי, התקבצו יחד להגשמת המאווים האישיים. מפלגת העבודה, שהציגה "נבחרת מושלמת" בבחירות, גילתה שיש לה אומנם המון כוכבים, אבל אין לה בכלל שחקני ספסל. כל אחד מהנבחרים עורך חשבון נפש ומגלה שבלעדיו פשוט אי אפשר.
לפחות לגנרל אחד יש לי הצעה קונקרטית וכוונתי, כמובן, למתן וילנאי. מר וילנאי, אתה התמודדת בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה, ראית שאין לך כל תמיכה ופרשת. לאחר פרישתך תמכת בשמעון פרס כמועמד לראשות המפלגה, תמורת הבטחה להיות השר הבכיר בממשלתו.
מדוע לא תנסה לפרוע את השטר אצל מר פרס? אבל קודם לכן-נא דאג להחזיר את המנדט לבוחר. אתה יכול לזעוק עד מחרתיים על היעדר הדמוקרטיה במפלגה (אני גם מבין שלו פרס היה נבחר ומממש הבטחתו האישית לא היתה בעיה עם הדמוקרטיה), לטענותיך ודרישותיך אין כל משקל מוסרי אלא משקל סחטני בלבד. אנא שחרר את החיים הפוליטיים מנוכחותך ואם תוכל לצרף אליך גנרל או שניים נוספים - מה טוב.

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושי גרינפלד
האם היה מאבק בגוש קטיף, או שרוב ניסיונות המאבק סורסו על-ידי ההנהגה? האם ה"מחאה" היתה רק "שואו", והכול נמכר מראש? עדויות של כמה ממגורשי גוש קטיף שופכות מעט אור על אופי ה"מאבק" בגוש
ליאורה לבנשטיין
שכרם של עורכי דין שכירים במשרדי עורכי דין אינו משקף את מכלול הרכיבים אשר מגולמים בתגמול, כגון בונוסים, תנאי העסקה והטבות... לעתים אלה הם העושים את ההבדל
נרי אבנרי
אתה מזהיר אותנו ששינוי השיטה, הוא בבחינת סטירת לחי מזיקה ובלתי ראויה. ואני סבור שביהמ"ש העליון, עם השופטת ביניש, זקוק ל"אגרוף בפרצוף" (במובן המטפורי) שיזעזע אותו ככה, שאחרי שיתאושש, יגלה פתאום ממרחק סביר, את אותו ציבור, שהוא לא ראה ממטר. מעולם...
שוש מיימון
הכל מקסים ב'ברנשים וחתיכות': המוזיקה, התלבושות, התפאורה, הרקדנים, הכוריאוגרפיה והבימוי של קן אולדפילד. אתה יוצא מ'ברנשים וחתיכות' זחוח וטוב לב עם חיוך על השפתיים
עו"ד ג'ק בלנגה
מי שמשכיר דירה ורוצה פטור ממס הכנסה חייב לוודא שהשוכר משתמש למגורים ולא לעסק. עצימת עיניים או התרשלות ימנעו מהשמכיר את קבלת הפטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il