X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"הכושי יכול ללכת"

"אני מרגיש כאילו הכושי עשה את שלו והכושי יכול ללכת" לא, זהו לא ציטוט של פרופ' אוריאל רייכמן המאוכזב מכך שלא קיבל את תיק החינוך, אלא, מגלי והבה, ח"כ אלמוני למדי מסיעת "קדימה" שקונן מרה על שלא נשארה לו כופתאה בדמות כסא של סגן שר, זאת בעקבות ניהול מו"מ חובבני מצידו של ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט.
נראה, כי מערכת הבחירות של 2006 התאפיינה ב"כושים" רבים שעשו את שלהם, שימשו כ'עלי תאנה' שנועדו לכסות על ערוותן של המפלגות הגדולות, וכעת משנגמרה הצגת הבחירות הפכו ה"כושים" לנטל על פרץ ואולמרט והיות שכך, עליהם ללכת.
הדברים יפים באשר לעמי איילון, ואבישי ברוורמן שהעניקו מצג-שווא של "כוורת" מכובדת ועתירת ניסיון מסביבו של עמיר פרץ הטירון, במפלגת העבודה.
הדברים נכונים לא פחות ב"קדימה". נוכחותם של גורמים מחוץ למערכת הפוליטית כמו, פרופ' רייכמן, עתניאל שנלר ואחרים שכביכול נוכחותם אמורה היתה להזרים "דם חדש" למערכת, התבררה במקרה הטוב כתשדיר בחירות עבש מבית היוצר של אדלר ואייל ארד.
המערכת הפוליטית בישראל סובלת מחוסר אמון של הציבור, זו עובדה הידועה זה מכבר. כאשר במדינה שבה הכרעות הרות גורל של חיים ומוות מונחות על הכף הולכים להצביע רק 60% מבעלי זכות הבחירה, זו אינה נורה אדומה שנדלקת, זוהי כבר אזעקת אמת המורה על קריסה טוטאלית של כל שריד אמון שנותר למערכת הפוליטית ולכנסת אצל הציבור הישראלי.
במצב דברים שכזה הוכרחו המפלגות הגדולות, ובמיוחד 'קדימה' אשר ניחוח השחיתות דבק ברבים מחבריה, לאמץ לעצמן "כוכבים נולדים" שיחזירו את האמון והתמיכה הציבורית אליהן. פרופסורים ידועי שם לצד גנרלים עטורי תהילה היה נראה כמו מתכון בטוח לפרק ב' במערכת היחסים שבין השלטון והאזרחים.
ואולם עתה, בהגיע שלב חלוקת השלל של "כורסאות עור הצבי" הממשלתיות הוסר הלוט וירדו המסיכות. פרופ' רייכמן גורש בבושת פנים אל המרכז הבינתחומי שייסד בהרצליה, ועמיר פרץ המצביא הדגול, שישב עוד מעט קט בלשכת שר הביטחון בקריה, לועג ל"גנרלים והאדמירלים" שהביאו לו את המנדטים הנחשקים בבחירות.
פרץ ואולמרט, בעלי הניסיון הפוליטי העשיר, יודעים כי אין כל ערך במינוים של פרופסורים כמו רייכמן וברוורמן, מכובדים ובעלי מוניטין ככל שיהיו, אך, נעדרי כל בסיס כח פוליטי, לתפקידי שרים.
הבחירות הלא תמו מזמן ולציבור כידוע זיכרון קצר. כעת אפשר להחזיר את הפוליטיקאים המקצועיים והלא ממש פופולאריים למרכז הבימה: פואד עתיר הכח במרכז "העבודה", לצידה של דליה איציק שהודממה לכל משך תקופת הבחירות, כשביניהם בוז'י הרצוג החביב וה"שתקן", כל אלה יצטלמו בתמונת מחזור על השטיח האדום של נשיא המדינה כאשר ברוורמן ורייכמן ה"כוכבים" לשעבר, יוכלו לכל היותר לצפות בטקס הנוצץ מסלון ביתם.
ומה יהיה על אמון הציבור? הוא יחכה למערכת הבחירות הבאה.

תאריך:  30/04/2006   |   עודכן:  30/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
את המרד מובילים הגנרלים וילנאי, יתום, סנה, איילון וכמובן, ברקע, אהוד ברק, ואם לא יקבלו את חלקם, הרי שהם מוכנים ומזומנים לפלג מיד את מפלגת העבודה, שממילא אינה אלא פלטפורמה לשאיפותיהם האישיות
שושי גרינפלד
האם היה מאבק בגוש קטיף, או שרוב ניסיונות המאבק סורסו על-ידי ההנהגה? האם ה"מחאה" היתה רק "שואו", והכול נמכר מראש? עדויות של כמה ממגורשי גוש קטיף שופכות מעט אור על אופי ה"מאבק" בגוש
ליאורה לבנשטיין
שכרם של עורכי דין שכירים במשרדי עורכי דין אינו משקף את מכלול הרכיבים אשר מגולמים בתגמול, כגון בונוסים, תנאי העסקה והטבות... לעתים אלה הם העושים את ההבדל
נרי אבנרי
אתה מזהיר אותנו ששינוי השיטה, הוא בבחינת סטירת לחי מזיקה ובלתי ראויה. ואני סבור שביהמ"ש העליון, עם השופטת ביניש, זקוק ל"אגרוף בפרצוף" (במובן המטפורי) שיזעזע אותו ככה, שאחרי שיתאושש, יגלה פתאום ממרחק סביר, את אותו ציבור, שהוא לא ראה ממטר. מעולם...
שוש מיימון
הכל מקסים ב'ברנשים וחתיכות': המוזיקה, התלבושות, התפאורה, הרקדנים, הכוריאוגרפיה והבימוי של קן אולדפילד. אתה יוצא מ'ברנשים וחתיכות' זחוח וטוב לב עם חיוך על השפתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il