X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להשקיע בנדל"ן במזרח אירופה דרך לוקסמבורג - כדאיות, יתרונות וחסרונות? (חלק א')
▪  ▪  ▪

קיים מספר לא מועט של משקיעים המעדיפים לבצע את השקעותיהם בחו"ל דווקא דרך לוקסמבורג. ברשימה זו ננסה לסקור את עיקר היתרונות והחסרונות שבדרך השקעה זו.
יש לזכור כי בסוף שנת 2004 חתמו ממשלת ישראל וממשלת הדוכסות של לוקסמבורג על אמנה למניעת כפל מס. אמנה זו טרם קיבלה תוקף חוקי בישראל, אך לאור אישרורה לאחרונה על-ידי הממשל בלוקסמבורג, ניתן סביר להניח כי לא ירבו הימים עד שנתבשר על החלטתו של שר האוצר (המיועד) לתת לה תוקף.
עולם המס הינו דינמי ומשתנה באופן תדיר. כיועצים ומתכנני מס, חובה עלינו לפעול באורח צופה פני עתיד. לפיכך, ראינו לנכון לבחון בכתבה ברשימה זו, אם יש בהוראות האמנה כדי לצמצם את אפשרויות ההשקעה דרך לוקסמבורג, ובפרט לסקור את עיקר שיקולי המס הגלומים בביצוע השקעות נדל"ן במזרח אירופה באמצעות חברות מלוקסמבורג. זאת, בין היתר, בהתבסס על האמנה בין ישראל ללוקסמבורג, ומתוך אמונה כי משקיע או יועץ שעיניו בראשו יביא בחשבון שיקולים אלה בבואו לתכנן את צעדיו לעתיד.
לוקסמבורג נהנית ממיקום גיאוגרפי טוב במערב אירופה, בין בלגיה, צרפת וגרמניה. שיעור המע"מ בלוקסמבורג הוא מהנמוכים באירופה, ישנה גמישות בקביעת מחירי ההעברה, גמישות בכללי המימון הדק ומדינה זו הינה צד לקשת רחבה של אמנות למניעת כפל מס. כמו כן, לוקסמבורג היא אחת המייסדות של האיחוד האירופאי, וככזו חלה בתחומיה דירקטיבת אם-בת, הווה אומר... על-פי דירקטיבה זו, כאשר גם חברת-הבת וגם חברת האם הינן תושבות מדינות האיחוד האירופי, הרי שחלוקת הדיבידנד מהבת לאם תהא פטורה מניכוי מס במקור במדינת המושב של חברת-הבת, ואילו במדינת המושב של חברת האם יחול פטור ממס (או זיכוי עקיף).
כל אלה, בנוסף לתדמית החיובית שממנה נהנית לוקסמבורג בקרב הקהילה העסקית הבינלאומית (אם כי חל כרסום בתדמיתה מאז מעורבות הבנקים שם בהלבנת הון סובייטי), מעודדים הלכה למעשה הקמתם של מרכזי עסקים בלוקסמבורג וניהול הפעילות הבינלאומית דרך מרכז עסקים זה.
עם זאת, יש לזכור כי לוקסמבורג הינה מדינה שבה פעילות מקומית היא עתירת מס. שיעור המס על החברות בלוקסמבורג עומד כיום על 29.63%.

תאריך:  02/05/2006   |   עודכן:  02/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אם למרות המפגשים ביו הח"כים הערבים למנהיגי החמאס, אתה עדיין סבור שהזכויות של מתן וילנאי וטאלב א-סנאע לבקר בכור בדימונה- זהות, או אז אמליץ לך לראות רופא. אני לא זוכר את שם המחלה, אבל למדתי שלווייתנים שלוקים בה, שוחים מרצונם החופשי אל החוף, כדי לסיים את חייהם...
רוני אלוני-סדובניק
בן 18 וחצי היה אחי הצעיר, הילד החייכן, החולמני, טוב הלב, שהפך לשק החבטות של מפקדו. מי זוכר את חללי מערכות היחסים, שנפלו בקרב ההישרדות האכזר מכולם, הקרב מול מפקדי צה"ל?
אלכס לוין
על הפגישה המקרית, הרעיון שנזרק לאויר, ועל איך כל זה הוביל לגיוסם של החרדים לצה"ל. ההיסטוריה הלא רחוקה של הקמת הנח"ל החרדי
דב בינדר
אתה ועופר עיני מסתפקים בלתת עזרה לא נחוצה לעובדי הנמלים וחברת החשמל שלא באמת צריכים אותך, אני מקווה מאוד שמכתב זה יגיע לידיך אישית ולא ייחסם ע"י עוזר פרלמנטרי זוטר
רא"ל דן חלוץ
פקודת יום ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וליום העצמאות התשסו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il