X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
Nfc מביא ראיון ראשון עם חה"כ הצעיר ביותר בכנסת ה - 17. אלכס מילר (ישראל ביתנו)
▪  ▪  ▪

חה"כ אלכס מילר, בקרוב בן 29, מגיע לכנסת לאחר שתי קדנציות בארגון הסטודנטים הארצי בהן כיהן כסגן יושב-ראש הארגון. במסגרת הארגון לקח מילר חלק בפעילויות הסטודנטיאליות הרחבות ותוך כדי כך הכיר גם את עבודת הכנסת. "הייתה לנו הצעת חוק שקידמנו במשך ארבע השנים האחרונות, הצעת החוק לתיקון חוק המועצה להשכלה גבוהה. לשמחתי, החוק עבר במושב אחרון של הכנסת ובסופו של דבר אכן שינינו משהו", הוא אומר בראיון מיוחד ל- Nfc.
למפלגת "ישראל ביתנו" הגיע מילר לאחר סיום הקדנציה השנייה בארגון הסטודנטים הארצי ומצא בית חם ואוהד. "קיבלתי יחס משפחתי, בדיוק כפי שניסינו לעשות בארגון הסטודנטים". תפקידו במפלגה היה להוביל את הקו הצעיר וגם כעת, לאחר שנבחר, התקווה שלו היא לאפשר לצעירים הזדמנות להגשים עצמם. "דרך בחירתי יקבלו הצעירים הזדמנות להעלות רעיונות במוסד שהיום קובע מה קורה במדינת ישראל. עד עכשיו היו לצעירים רעיונות טובים, אך לא היו להם מספיק אפשרויות לפתח אותם. אנחנו נותנים עכשיו אפשרות לבנות רעיון וגם לקדם אותו".
סוגיית החינוך נמצאת במקום מרכזי וגבוה מאוד במשנתנו של חה"כ מילר. "אני רוצה לייצג את הצעירים ולקדם את נושא הנוער, החינוך ואת נושא ההשכלה הגבוהה". באותה נשימה היה רוצה שלא לראות את אותה אדישות שאפיינה את הצעירים בבחירות האחרונות על-ידי שינוי ההתייחסות של הממסד לבעיות הצעירים במדינה. "יש לנו פערים ענקיים ברמת הבגרויות בקרב הפריפריה וצריך לשנות את זה. כמו כן, יש צורך לשפר את הנגישות להשכלה הגבוהה בישראל".
מילר טוען כי לכל אזרח היכול ללמוד במסגרת ההשכלה הגבוהה בישראל צריכה להינתן ההזדמנות לכך. "אני לא רואה לנכון לבוא ולהגיד שההשכלה הגבוהה זה לעשירים בלבד. לכל אזרח במדינת ישראל צריכה להיות נגישות להשכלה הגבוהה כאשר היכולות הפנימיים של האזרח הן אלה שיקבעו אם הוא יכול ללמוד במוסד להשכלה גבוהה או לא". כמו כן, חה"כ מילר היה רוצה לראות התערבות של הממשלה בעזרה לסטודנט. "אם המדינה מחליטה שהיא רוצה לפתח את הסטודנטים כדור ההמשך, אז ברור שהחלטות צריכות להיות בהתאם. זה לא רק תלוי בי, אלא בעיקר בממשלה".
"ראיתי מחקר שנעשה על-ידי אחת האוניברסיטאות הטוען כי ככל שכמות בוגרי תואר ראשון עולה, כך עולה גם הרמה הכלכלית במדינה". אומר מילר וטוען כי "השכלה גבוהה איכותית יכולה לשנות את המצב הכלכלי במדינת ישראל".
אחת הדרכים להעלות את רמת החינוך, לפי חה"כ מילר, היא לתגמל מורים על-פי הצלחת תלמידיהם. "המורה במדינת ישראל צריך להיות בין המקצועות האיכותיים משום שמורה טוב נשאר איתך כל החיים. לא יכול להיות שאדם שבונה אזרח מקבל משכורות כאדם שלא משקיע את זמנו ויוצא לידי חובה".
מילר מתגורר בראשון לציון. הוא נשוי פלוס ילד בן ארבע וחצי. "אני מאוד רוצה שהילד שלי יגדל במדינה עם גאווה", הוא אומר ומסכם את השקפותיו. "אני רואה בנוער כציבור היורשים של מדינת ישראל וככזה אני רוצה שזה יהיה ציבור איכותי הראוי להיות יורש".

תאריך:  03/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד אולמרט
נאום בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי - יום העצמאות, ה' באיר תשס"ו, 3.5.06
יבשם עזגד
מאה שנים של בדידות נדרשו כדי להחזיר את הישראלים מהשאיפה האידיאליסטית להיות עם ככל העמים, אל ההשתלבות בכלכלה הגלובלית שבה הם קרובים עד מאוד להגשים את המונח התנ"כי "עם סגולה"
רונן ליבוביץ
שני ערבים ישראלים מאבו גוש שליד ירושלים טוענים כי פוטרו על-רקע גזעי מעבודתם כמאבטחים בבית מלון בירושלים
יוסי עבדי
כמה אירוניים הם חיינו, עד כי בין כל מערבולת הרגשות, בין כל מערבולת הכעס, השכול, התקווה והגאווה, מפרידה אך דקה אחת. אחת בודדה. לבדה. זו שבין 7:59 ו-8:00 בערב    דווקא בדקה שבה עוברים אנו מזיכרונות המלחמה אל פרצי החלומות, דווקא בדקה הזו חשוב כי נזכור את מילותיה של המגילה
רונן ליבוביץ
בתחילת כהונתו השלישית בכנסת, אחמד טיבי מחכה לתקומת המדינה הפלשתינית ומקווה שלא לראות את חה"כ אביגדור ליברמן סביב שולחן הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il