X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התגובה למעשה חננאל, במיוחד זו של ראש הממשלה והרמטכ"ל, מגלה לנו את האמת גם על מורשת שרון וגם על יורשיו: דריסת כל ניצוץ של מחשבה עצמאית כדי לדכא כל התנגדות, ותהיה סמלית ככל שתהיה, לפשעי השלטון שהיו ושיהיו
▪  ▪  ▪

החיילים המצטיינים הבאים מדי שנה לבית הנשיא אינם מבקשים זאת מאיש. מפקדיהם הישירים אינם עושים להם טובה כשהם ממליצים עליהם, וכך גם במעלה שרשרת הפיקוד עד ראש אכ"א ועד הרמטכ"ל. ההיפך הוא הנכון: הם אלו שעושים טובה גדולה לנו האזרחים ולכל שרשרת הפיקוד שמעליהם בכך שהם מהווים דוגמה אישית ביחידות, במשפחות, בשכונות ובבתי הספר שבהם מכיר כל אחד מהם מאות אנשים.
בכך משרת ערך המצויינות בצה"ל את טובת ביטחון האזרחים וטובת הצלחתה האישית של שרשרת הפיקוד. לחיצות היד שהם מקבלים הן אותות הוקרה לתרומה הזו: אות ההוקרה הזה מוענק להם ע"י הנשיא וראש הממשלה בשם אזרחי המדינה, וע"י הרמטכ"ל בשם שרשרת הפיקוד הצבאית, הוא על כן זכותם ולא חובתם.
אי לכך מצטמצמות המשמעויות המשמעתית והמשפטית של המעשה אל התחום העובדתי: חייל חייב למלא פקודה. אם קיבל פקודה ללחוץ את יד הרמטכ"ל וסירב - עליו לעמוד לדין על כך (וחזקה על איש עקרונות כחננאל שגם האפשרות הזו היתה לנגד עיניו כאשר פעל כפי שפעל), ואז זהו עניינו המקצועי של הגורם הצבאי שתפקידו בכך. אם לא קיבל פקודה כזו מה להם כי ילינו עליו? כך או כך, לא היה זה עניין לענות בו באותו מעמד מצד איש מן הנוכחים, וזה בערך כל מה שאפשר לומר לגופה של פרשה.
הבעיה האמיתית היא התגובה הגרוטסקית של ארבעת המאורות שנכחו במעמד, כולל מסורב הלחיצה, אליה לא היה בכלל צורך להתייחס לולא היו השוטים הללו שלנו: אדם בוגר מסרב לקבל משהו שהוא זכותו ולא חובתו, ובאים 4 מכובדים בעיני עצמם ולא רק מטיפים לו מוסר אלא גם מאיימים עליו? תגובה כזו, במיוחד של ראש הממשלה והרמטכ"ל, מסלקת מסכות ומגלה לנו את האמת גם על מורשת שרון וגם על יורשיו: המורשת היא של דריסת כל ניצוץ של מחשבה עצמאית כדי לדכא כל התנגדות, ותהיה סמלית ככל שתהיה, לפשעי השלטון שהיו ושיהיו.
הירושה היא גמדים בשלטון: העבריין הענק שרון החזיק לידו עבריינים גמדים כדי שיבצעו ללא ויכוח וללא דעה ומוסר עצמאיים את הפשעים שתכנן, ובתמורה הוא הוריש להם את השלטון. והנשיא, שהוא סמלנו? מחרה מחזיק אחריהם באיוולתם במקום למתנה. וראש אכ"א? משמיע, איך לא, את קול אדוניו, מפני שהרוח הרעה של ציות פחדני בשרשרת פיקוד יורדת תמיד מהראש.
התגובה האבסורדית שלהם למחווה הכמעט סתמית של חננאל מוכיחה בעליל שהם מפחדים. הם יודעים שהרוח שמאחורי המעשה הזה, אם תתפשט, מסוגלת להפוך את שלטון העריצות שלהם על פניו, מפני שהם קושרים אותה, בצדק או שלא בצדק, למה שקרה בעמונה. פחדם הוא תקוות כל האנשים ההגונים במדינה הזו, ולכן תקום ישועתם רק על כתפי רבבות חננאלים.

תאריך:  04/05/2006   |   עודכן:  04/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
משרד הביטחון וצה"ל מנסים להסתיר גם היום – 33 שנה אחרי מלחמת יום הכיפורים – את הסיבות להענקת ציונים-לשבח ועיטורים למפקדים וללוחמים באותה המלחמה הארורה    מה הם מנסים להסתיר? אבדות? מוראל נמוך? מפקדים בלתי-מיומנים? יחידות לא מאומנות? ציוד לקוי? מגפות? – מי יודע?
רונן ליבוביץ
Nfc מביא ראיון ראשון עם חה"כ הצעיר ביותר בכנסת ה - 17. אלכס מילר (ישראל ביתנו)
אהוד אולמרט
נאום בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי - יום העצמאות, ה' באיר תשס"ו, 3.5.06
יבשם עזגד
מאה שנים של בדידות נדרשו כדי להחזיר את הישראלים מהשאיפה האידיאליסטית להיות עם ככל העמים, אל ההשתלבות בכלכלה הגלובלית שבה הם קרובים עד מאוד להגשים את המונח התנ"כי "עם סגולה"
רונן ליבוביץ
שני ערבים ישראלים מאבו גוש שליד ירושלים טוענים כי פוטרו על-רקע גזעי מעבודתם כמאבטחים בבית מלון בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il