X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירועי עמונה הדגישו והבליטו את הבריונות הממשלתית וחוסר הסובלנות והסבלנות לחלקים בעם היהודי. אם הנחישות הזו תופנה לאפיקים אחרים, כנגד אויבינו ובעד אחדותינו, אין ספק שלעם היהודי יהיה טוב יותר
▪  ▪  ▪

קדימה, לזכותה ניתן לומר שבזכותה אלו שהיו מאחור עברו לקידמה ולולא העם שהתמכר לתרבות הרייטינג ומקסמי השווא ייתכן והתמונה היתה שונה.
קדימה נשענה על דמותו של שרון יבל"א וקיבלה 29 מנדטים למרות העומד בראשה ולא בזכותו, ייתכן שתוכנית ההתכנסות הכל כך מדוברת תישאר רק בשפה המדוברת ולא תפנה לשפת המעשה, כי אז לא יהיו עוד מקסמים והאתרוגיסטים יעברו לצד השני ובינתיים כל עוד התוכנית תהיה ברקע מופע האתרוג 2 חוזר. לפחות כך זה מסתמן, אם כי מתגלים סדקים קטנים אך לא משמעותיים.
אירועי עמונה הדגישו והבליטו את הבריונות הממשלתית וחוסר הסובלנות והסבלנות לחלקים בעם היהודי, הווה אומר הכול עניין של רצון וכמה שזה נכון במקרה זה - אם היתה הממשלה רוצה, קרי ראש הממשלה, ניתן היה למנוע את האירועים הללו. אך כנראה שאנו עדיין חיים בעולם של חוסר סובלנות וסבלנות ומחפשים רק את ההזדמנות להוכיח מי החזק.
מדהים לראות את הנחישות הרבה שליוותה את ההחלטות לפני האירועים ומדהים לראות אלף אלפי הבדלות את הנחישות באכיפת החוק במקרים אחרים ובבניה הלא חוקית של אזרחים ערבים ויהודים ברחבי הארץ. חבל, אם הנחישות הזו תופנה לאפיקים אחרים, כנגד אויבינו ובעד אחדותינו, אין ספק שלעם היהודי יהיה טוב יותר.
הבריונות הזאת כנראה אינה תופעה חולפת, רוני בראון, שר הפנים מייצג באופן מדהים את הבריון השכונתי הבוטה והאכזר, זכורה לי התייחסותו למתיישבים בתוכנית טלוויזיה לפני האירועים כאילו הם מחבלים, רוני על סובלנות שמעת?
בקבלה יש מושג שנקרא מ.ל.כ - מוח, לב, כליות, המוח מייצג את החשיבה וההיגיון, הלב את הרגש והכליות את המעשה. זהו סדר הפעולות האידאלי ומי שנוהג כך יקרא - מלך, ויש כאלו שנוהגים בסדר שונה, ל.מ.כ, קרי הרגש לפני המחשבה ומי שנוהג כך יקרא - למך. אך נראה שניתן להגדיר את הבריונות הזאת כ-כ.ל.מ, פשוטו כמשמעו, קודם המעשה ללא רגש וללא מחשבה פשוט כלום.
אם התופעה הזו היתה זניחה ניחא, אך נראה שהתופעה מתפשטת וחודרת גם לגוף החשוב והנהדר - צה"ל. ההחלטה להדיח את החייל המצטיין שלא לחץ את ידי הרמטכ"ל הינה דוגמא למושג כ.ל.מ. זוהי החלטה אומללה, חפוזה, שלא נובעת ממחשבה וללא רגש וסובלנות לאחר והשונה וללא אמפתיה מינמלית.
מה כבר קרה? נכון ההתנהגות של החייל אינה מנומסת ולא ראויה. הרי הרמטכ"ל ביצע את החלטות הדרג המדיני, נכון יש למצות עם החייל את הדין, אולי בנזיפה או במעשה סמלי אחר, אך להדיח חייל מצטיין על חוסר נימוס זהו מעשה לא מחושב, ללא סיבה אמיתית וללא רגש מינימלי. זהו פשוט מעשה בריונות שרק מוסיף שמן למדורה וגורם לאירוע כזה, שאינו בעל משמעות יתרה, להיות בכותרות לאורך זמן ולהדליק שריפות מיותרות.
דן חלוץ, אתה הרמטכ"ל שלנו, אנא הפגן דוגמא אישית ותוכיח שאתה מ.ל.ך.
משום מה זעקתו של שר הביטחון לא נשמעה, לא במקרה זה ולא בפגיעה במוטיב העיקרי שבעבורו הוא נבחר, לשפר את מצבם של השכבות החלשות. נראה שעלייה במחירי הלחם מסתדרת היטב עם משנתו הביטחונית, הרי עכשיו הוא שר הביטחון אז למה לו להתעסק בזוטות, הלא הבחירות כבר מאחורינו וכנראה המטרה היא למחזר את הסיסמא של אלף דולר שכר מנימום גם לבחירות הבאות.

תאריך:  07/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אזרחי המדינה הולכים לקראת עימות נורא ואיום, שיפיל קרבנות ויוציא את השליטה מן השלטון. העימות יתפשט ככל הנראה לכל חלקי הארץ ויטלו בו חלק גם אלה שהיה נדמה להם שהם מחוץ לזירה
בועז מושקוביץ
ביחס לפסיקה התקדימית של כב' השופטת דורית ביניש כותב נרי אבנרי: " עם כל הכבוד לפרוצדורה, תשובה חיובית לשאלה, תפגע קשה באינטרס הציבורי, שמחייב הרשעה וכליאה". יש לי התנגדות לתפיסה כזאת של האינטרס הציבורי המחייב
רונן ליבוביץ
חה"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לא מבין איך אף נציג של העלייה הרוסית לא מכהן כשר בממשלה החדשה ומבטיח תשובה הולמת בבחירות הבאות
נרי אבנרי
עיניכם הרואות: בהתנגשות בין "הפרוצדורה" לבין האמת האובייקטיבית, העדיפה כבוד השופטת ביניש את ה"פרוצדורה". פסיקה ששמה את "האמת" בנחיתות מול פרוצדורה, היא "פסיקה נכה". ופסיקה נכה היא פסיקה מקוממת מאוד
מוטי שפירא
מן הראוי היה שהממשלה תציג לפני האזרחים את מצבן הכספי של המאפיות המייצרות לחם אחיד, כך שיוכלו להיווכח במו עיניהם מהם "ההפסדים" שבהם מדובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il