X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתוצאות הבחירות ניתן להסיק מסקנה כואבת: הציבור הישראלי הוא אלוף העולם בקיטורים, רק קיטורים. מי שמחזיק מעצמו אדם ישר ואכפתי, שיכנס לפעילות מפלגתית, שאם לא כן, נשאר כר פעילות זו לכל אלו שעליהם הוא מקטר ללא תועלת
▪  ▪  ▪

הבחירות האחרונות הראו כי אין מנגנון עובד להחלפת הפוליטיקאים המושחתים. היו שניסו להשתלב במפלגה קיימת. באו אנשים חכמים וישרים, אלוף עמי איילון ופרופ' ברוורמן, למפלגת העבודה, שעשתה בהם שימוש רב במערכת הבחירות, והנה, כשהצטרפה מפלגת העבודה לממשלה, הם נשארו בצד, כאשר לשרים נתמנו אלו שיש להם גייסות בתוך המפלגה.
מנגד, בא אדם חכם וישר, אלוף בצה"ל וסגן הרמטכ"ל לשעבר, ואחרי תקופת צינון שבה עסק ותרם בנושאי חברה ללא קפיצה לכסא פנוי באחת המפלגות, התמודד באופן ישר וגלוי במפלגה מטעמו. כמה קולות קיבלה תפנית בראשותו של עוזי דיין? אלפים בודדים.
אז קמים חכמי הדור ואומרים כי בחירות מקדימות, פריימריז בלשון העם, הם שיביאו את פתרון הקסמים. ניתן את הכוח להמוני חברי המפלגה. רק מה? מי בחר את מרכזי המפלגות? לא אותם המוני חברי המפלגה? מה הועילו חכמים בתקנתם. והנזק? מה סיכוייו של פלוני אלמוני, חכם ישר וחרוץ, אם אין בידו ההון לפרסם את עצמו ע"פ כל הארץ? וכי שיטה זו לא תיתן עדיפות גדולה לח"כים ושרים הנהנים מפרסום תמידי. ומי יוכל לממן פרסום כזה בכל הארץ? או מיליונר או מי ששולט על תקציב ומנגנון ציבורי, ומשעבדם לצרכיו. והיו דברים מעולם.
וקמים אחרים ושולפים פתרון קסמים אחר - בחירות אזוריות. רק מה, אליה וקוץ בה. עיקר הבעיות בישראל הן ממלכתיות ולא אזוריות. ביטחון ובריאות, רווחה וחינוך, אלה אינם נושאים שעליהם יאבק נציג אזורי, אלא על תקציב פתוח לאזורו וסילוק מטרדים, נושאים חשובים בפני עצמם רק שאינם ממלכתיים אלא מקומיים, וכך יצאו הנושאים הקריטיים לקיום המדינה והחברה ניזוקים, ובראש ובראשונה התהליך המדיני-בטחוני.
אז איזו אפשרות נשארה? רק אחת, והיא לקחת אחריות, כל אחד ואחד מאיתנו. במקום לקטר ולהתבכיין כי כל המפלגות אותו דבר וכל הפוליטיקאים מושחתים, יקום כל אחד ויעשה מעשה. יקום כל אחד ויצטרף כחבר למפלגה ע"פ אהדתו, לא חשוב איזו. כל שחשוב שאת קולו ייתן אך ורק למי שנחשבים בעיניו מוכשרים, ישרים ובעלי יושרה. והמהדרין אף ישקיעו קצת יותר, ויתקדמו למרכז המפלגה. העיקר זה שזירת הפעילות הפוליטית לא תהה מופקרת בידי כל אותם גייסות של הפוליטיקאים המקצועיים, אלה שאינם מצטיינים ביושר אלא בחלוקת משרות ובניית מחנות.
ומי שכל מעשיהם זה התבכיינות וקיטורים, יואילו ויאלמו דום, כי הם במחדלם רק תורמים לרמתה הנמוכה של הפוליטיקה.

תאריך:  08/05/2006   |   עודכן:  08/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בית המשפט העליון קבע בבירור, בנחרצות ובצורה חדה, כי ראיות שהושגו בצורה בלתי חוקית ושלא כדין, יפסלו ולא יהיו חלק מהתשתית הראייתית של התביעה. זוהי מהפכה של ממש בכל הנוגע לזכויות היסוד התחיקתיות של האזרח
נרי אבנרי
כשאני מסתכל על שרי קדימה אני רואה את מה שהגברת ביניש רואה. חבורה של אופורתוניסטים שמסובים לשולחן עמוס פירות, שהוא תוצאה של קטיף אסור ביער מורעל. כשזעקת הנבגדים הונחה על שולחנה, היא והחברים שלה - השוללים הנאה מפירות העץ המורעל - השליכו אותם מכל המדרגות
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
לא ברור לי כלל מדוע בישיבות בישראל, ברובן המכריע, לומדים את הגמרא בארמית. איני חרד לשכר הסופרים של המחבר, אלא לנפש התלמידים ולקשיים המיותרים שהם נדרשים לחוות
ד"ר עודד שגיא
כנסת ישראל צריכה להעביר את חוק סטף ורטהימר. בחוק זה יעוגן בפשטות המשפט הבא: "כל ההכנסות ממסים בעקבות מכירת תשלובת ישקר יופקדו בקרן החינוך על שם משפחת ורטהימר לקידום החינוך המקצועי במדינת ישראל"
מוטי שפירא
על השרים לברור היטב את עוזריהם ויועציהם הקרובים, אלו יכולים לעזור להם רבות אך גם לגרום להם נזקים בלתי הפיכים. שרים בממשלה החדשה - היזהרו מיועציכם ומעצבי דעת הקהל שלכם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il