X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם באה לחפש אחר בנה באתר פיגוע ונפגעה מכוחות הבטחון שלנו. האם היא זכאית להכרה כנפגעת פעולת איבה? את התשובה מספקת השופטת קיי בלנש, יו"ר ועדת הערר לנפגעי פעולות איבה
▪  ▪  ▪

ביום ראשון ה- 22 לחודש פברואר 2004 אירע פיגוע בקו אוטובוס 14 באזור גן הפעמון בירושלים.
ג'ולייט עזרא לא ידעה את נפשה מרוב דאגה. בנה החייל, יצא מהבית זמן קצר לפני הפיגוע. הוא היה אמור לעלות על קו 14 בדרכו חזרה לבסיס.
עזרא ניסתה להתקשר אל הבן בטלפון הנייד. לא היתה תשובה. אי הוודאות והחרדה טלטלו את עזרא והיא רצה למקום הפיגוע לחפש את בנה.
במקום הפיגוע ניסו כוחות הביטחון להשליט סדר. הם דחקו את הבאים אל מחוץ לזירת הפיגוע מחשש למטען נוסף. לפתע נהדפה עזרא על ידי אחד מאנשי כוחות הביטחון, נפלה על הרצפה, ושברה את שורש כף ידה הימנית.
בסופו של דבר התברר כי בנה של עזרא לא היה בין הנפגעים. אולם עזרא נותרה עם נכות קבועה כתוצאה מפגיעתה, בשגגה כמובן, על ידי כוחות הביטחון.
כידוע, הטיפול בנפגעי פעולות איבה הופקד בידי המוסד לביטוח לאומי. עזרא פנתה למוסד וביקשה כי זה יכיר בה כנפגעת פעולת איבה. תביעתה נדחתה בטענה כי עזרא לא נכחה במקום הפיגוע בעת התרחשותו ממש ולא נפגעה כתוצאה ישירה ממנו.
עזרא פנתה לועדת הערר לנפגעי פעולות איבה, היושבת בבית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופטת (בדימוס) קיי בלנש.
על פי החוק, לא רק מי שנפגע ישירות מהפיגוע זכאי לתגמולים כנפגע פעולות איבה. גם מי שנפגע בשגגה עקב הפיגוע, גם מי שנפגע מפעולה שנעשתה למניעת הפיגוע וגם מי שנפגע מנשק שהיה מיועד לביצוע או למניעת הפיגוע, כל אלה זכאים אף הם לתגמולים מהמוסד.
הנה, טענה עזרא בפני ועדת הערר, כוונת הכנסת היתה שגם אדם אשר נפגע ע"י כוחות הביטחון וההצלה ייחשב לנפגע פעולת איבה. אפילו פגיעתו באה לאחר הפיגוע. ואפילו נפגע כתוצאה מקיומו של חשש לקרות פיגוע.
אכן, הודתה עזרא, לא נפגעתי ישירות מהפיגוע. אך גם לא נקלעתי למקום מתוך סקרנות. החשש הקונקרטי לשלום בני הוא שהביא אותי לשם. נפילתי באה בעקבות הרחקתי ממקום האירוע מחשש למטען נוסף.
המוסד לא חלק על התרחשותו של הפיגוע ועל נסיבות פגיעתה של עזרא. אולם לטענתו, אין בכך כדי להכיר בה כנפגעת פעולת איבה. "דאגה קונקרטית" אינה מספקת, לגרסתו, כדי לקיים קשר סיבתי בין אירוע האיבה לבין הפגיעה.
החוק דורש קיומו של קשר סיבתי בין פעולת האיבה לפגיעה, מבהירה השופטת קיי בלנש. על פי פסיקת בית המשפט העליון קשר סיבתי זה צריך להיות ממשי ולא עקיף ומרוחק.
יש להבחין בין אדם שהיה נוכח בעת הפיגוע והיה עד להתרחשותו, קובעת השופטת, לבין אדם שהגיע לאזור הפיגוע על מנת לחפש את קרובי משפחתו. לדעתי, פוסקת השופטת, אין די בדאגתה הברורה והטבעית של אם לשלום בנה, כדי לקיים את הקשר הסיבתי הנדרש בין הפיגוע לבין פגיעתה.
לאור נימוקים אלה, נדחתה תביעתה של עזרא להכיר בה כנפגעת פעולת איבה.

תאריך:  08/05/2006   |   עודכן:  08/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
מתוצאות הבחירות ניתן להסיק מסקנה כואבת: הציבור הישראלי הוא אלוף העולם בקיטורים, רק קיטורים. מי שמחזיק מעצמו אדם ישר ואכפתי, שיכנס לפעילות מפלגתית, שאם לא כן, נשאר כר פעילות זו לכל אלו שעליהם הוא מקטר ללא תועלת
עו"ד אברהם פכטר
בית המשפט העליון קבע בבירור, בנחרצות ובצורה חדה, כי ראיות שהושגו בצורה בלתי חוקית ושלא כדין, יפסלו ולא יהיו חלק מהתשתית הראייתית של התביעה. זוהי מהפכה של ממש בכל הנוגע לזכויות היסוד התחיקתיות של האזרח
נרי אבנרי
כשאני מסתכל על שרי קדימה אני רואה את מה שהגברת ביניש רואה. חבורה של אופורתוניסטים שמסובים לשולחן עמוס פירות, שהוא תוצאה של קטיף אסור ביער מורעל. כשזעקת הנבגדים הונחה על שולחנה, היא והחברים שלה - השוללים הנאה מפירות העץ המורעל - השליכו אותם מכל המדרגות
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
לא ברור לי כלל מדוע בישיבות בישראל, ברובן המכריע, לומדים את הגמרא בארמית. איני חרד לשכר הסופרים של המחבר, אלא לנפש התלמידים ולקשיים המיותרים שהם נדרשים לחוות
ד"ר עודד שגיא
כנסת ישראל צריכה להעביר את חוק סטף ורטהימר. בחוק זה יעוגן בפשטות המשפט הבא: "כל ההכנסות ממסים בעקבות מכירת תשלובת ישקר יופקדו בקרן החינוך על שם משפחת ורטהימר לקידום החינוך המקצועי במדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il