X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המוסר הכפול של היועץ המשפטי: מעשיו של דרוקמן חמורים לכאורה בהרבה ממעשיו של הרב הראשי מצגר, אך מזוז, שדרש ממצגר להתפטר, לא נגע בדרוקמן
▪  ▪  ▪

גילויי Nfc היום על מעשיו ומחדליו של ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הרב חיים דרוקמן, חמורים כשלעצמם. החלטת היועץ המשפטי לממשלה לא לפעול נגד דרוקמן - תמוהה. אבל, חמורה ותמוהה עוד יותר היא האפליה שעושה, לכאורה, מני מזוז בין שני רבנים - הרב האשכנזי הראשי יונה מצגר ורב מערך הגיור דרוקמן.
על-פי כל קנה מידה, מעשיו של דרוקמן חמורים בהרבה מאלו של מצגר. הבה ונזכור מהן הטענות נגד הרב הראשי: הוא שהה פעם אחת, או מספר פעמים, בבתי מלון, אכל וישן מבלי לשלם, או קיבל הנחות גדולות מאוד. בכך, לכאורה, קיבל טובת הנאה כספית, אפילו בסכומים ניכרים.
אבל מעשיו של הרב מצגר, אם אומנם אירעו בפועל, לא הזיקו לאיש, לא פגעו בחייהם של אחרים ולא גרמו הפסד לאוצר המדינה. הם גם לא שימשו דוגמא לרבים, שהרי רבנים ראשיים לישראל יש רק שניים.
הרב דרוקמן חשוד, לעומת זאת, בכך שחתם על תעודת גיור - ואולי על תעודות נוספות - מבלי שנכח בפועל בישיבת בית הדין לגיור. החתימה על גיורים בחו"ל מנוגדת להוראת הרב הראשי השני, שלמה עמאר, ועצם התעסקותו בגיורים בבית דין פרטי משלו עלולה לעורר ניגודי עניינים.
מה מצבה של אותה גיורת, שעתה מתברר כי הגיור שלה נעשה על-ידי שני רבנים, במקום שלושה כדין? אם נישאה, מה יהיה מעמדה האישי ומעמד ילדיה? האם יחליט בית הדין בירושלים שהיא "גויה", ומעמדה בין מכריה ושכניה יפגע? מצד שני, אם תוכר כיהודיה, היא תקבל מהמדינה "סל קליטה" בעשרות אלפי שקלים, שאולי אינו מגיע לה.
אם הרב דרוקמן, כפי שנטען, נהג כך במקרים רבים, אזי סימני השאלה מוכפלים פי כמה וכמה. איזו דוגמא אישית נותן דרוקמן לעשרות דייני גיור, כאשר גייר בחוץ לארץ, או גייר תיירים, שלא על-פי התקנות?
"פסק הדין" של מזוז הוא בדיוק ההיפך ממה שהיינו יכולים לצפות: הרב מצגר, שלכל היותר קיבל כספים לכיסו, אך לא הזיק לאיש - חייב להתפטר. הרב דרוקמן, שאולי עשה מעשים העלולים להכשיל רבים, ואולי אף לאמלל בני אדם - לא יענש כלל, ומזוז אינו מבקש ממנו להתפטר.
זאת ועוד: "פסק הדין" של מזוז נגד מצגר פורסם ברבים, ומליוני אנשים שמעו דברים בגנותו של הרב הראשי. המכתב לדרוקמן, לעומת זאת, נשלח בסתר, ללא פרסום, ומבלי שהיועץ המשפטי לממשלה יפרסם אפילו מילה אחת על הפרשה, ולו גם כדי להזהיר את הציבור, את המתגיירים ואת כל הדיינים העוסקים בגיור.
זו לא רק פרשת דרוקמן. זו גם פרשת המוסר הכפול של מי שמכהן כרגע כיועץ המשפטי לממשלה. לתשומת לבך, שר המשפטים הטרי עו"ד חיים רמון, ראה מי עובד תחתיך.

תאריך:  10/05/2006   |   עודכן:  10/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יאיר סקלסקי
בישראל אין חקיקה המסדירה את נושא ההשתלות או העונה על הבעיות האתיות הנלוות לנושא זה, לרבות השאלה של תמורה עבור איברים. אזלת היד גורמת למצוקה קשה של חולים בהשגת איברים להשתלה ותורמת לניצול של אחרים המעוניינים לתרום את אבריהם
יהודית אופנהיימר
אנו חיים בתרבות שמורידה בהתמדה את הגיל שבו לגיטימי להתייחס אל ילדות בהקשר מיני. ההצגה האירוטית של ילדות בפרסומות, בסדרות הטלוויזיה ובקולנוע, באתרי פורנו, בתעשיית הביגוד והיופי, הופכת את העיסוק המיני בילדות מפנטזיה חולנית לנורמה פחות או יותר מקובלת
יונה סוקולובסקי
מה למדו ומה לא למדו ההולנדים מהיהודים    על מינהגי ההיגיינה באמסטרדם    על הסכנות למפליגים בים בספינות הולנדיות ועל הקשר שבין הניקיון לטהרה בדת היהודית
אסתר שניאורסון גרי
האם מדינת ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית? האם בפועל מתקיימת במדינת ישראל הפרדת רשויות או שגם ה"דמוקרטיה" הזו מתווספת לאוסף הנרחב של הישראבלוף?
מנחם ברוד
הדור הצעיר אינו חש קִרבה ואהבה לתנ"ך ולמסורת ישראל, משום שהוציאו מהתנ"ך את הנשמה והחיוּת. נשאר רק הגוף, וגוף בלא נשמה הוא חסר-חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il