X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב"ועידת נשות העסקים" קשה היה למצוא דמיון לכנס כלכלי המיועד לאנשי העסקים. עם זאת היה ממש מעניין ומצחיק, אולי חבלי לידה של משהו שהולך להיות הדבר הבא בישראל. האמת? מי שלא היתה שם הפסידה
▪  ▪  ▪
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דידי לחמן-מסר: "אם הגברים ימשיכו לשמור על תקרת הזכוכית אנו נפוצץ אותה בכוח"

   רשימות קודמות
  חוק טל וחוק טליה
  מי יבקר את המבקר?
  חללי הרשלנות הצבאית
  גזענות במשרד החינוך
  ההיבט החוזי של הבחירות

ועידת נשות העסקים הראשונה בישראל הסתיימה ביום ראשון בקולות מעורבים. מצד אחד זו הייתה ועידה והיו בה אלפי נשים, גם העסקים היו כרגיל, אך "ועידת נשות העסקים"? קשה היה למצוא דמיון לכנס כלכלי המיועד לאנשי העסקים. עם זאת היה ממש מעניין ומצחיק, אולי חבלי לידה של משהו שהולך להיות הדבר הבא בישראל. האמת? מי שלא היתה שם הפסידה.
אילה חסון שהנחתה את הפאנל בנושא נשים ופוליטיקה, שאלה את המשתתפות שאלה מתחת לחגורה: "מה דעתכן על נשים שמשתמשות בנשיותן כדי להתקדם לתפקידים בכירים?" רחש עבר בקהל, הבנות בפאנל נבוכו ולימור ליבנת התנדבה לשאול בשמן: "אנחנו לא בטוחות למה את מתכוונת". הפעם הנשים בקהל התפרצו בצחוק רועם. לימור לא הבינה? נו באמת.
רעיה שטראוס קבלה את אות אשת העסקים לשנת 2006, חמולת שטראוס הגיעה בהרכב מלא וההתרגשות היתה רבה, רעיה המקסימה עלתה לבמה לשאת דברים ממשנתה העסקית. בעודה מדברת על הערכים של דבקות בעבודה עברית אותם ירשה מאביה, קמה אושרת קוטלר המנחה וביקשה ממנה לקצר מפאת לוח הזמנים הלוחץ, דממת מוות השתרעה באולם ורעיה פשוט ירדה מהבמה וכולנו התביישנו במקומה. מובן שמיד קמה המולה וקוטלר התנצלה והעלתה את הגב' שטראוס בזרוע נטויה חזרה לפודיום. זה למשל קטע שלא היה קורה בוועידה של גברים, מי היה מעז להשתיק את עדי שטראוס באמצע נאום? וגם אם היה משתיק - מי היה יורד כך כמו רעיה, בצייתנות של ילדה בגן שהגננת נזפה בה שלא בצדק? תקרית כל כך נשית - גם הבייצ'יות של קוטלר וגם העדינות המקסימה של אורחת הכבוד של הערב.

בתוך 20 שנה לא נצטרך יותר גברים

מנכלי"ת חברת עילית אינטרנשיונל סיפרה, כי מחקרים מצביעים על כך שהטכנולוגיה המתפתחת בקצב כה מהיר, הולכת ומחליפה את תפקודי האונה השמאלית של המוח שהיא החלק החזק אצל הגברים, וכך בתוך 20 שנה נגיע לאיזון בין המינים, בארה"ב כדוגמא, כבר עכשיו 25% מהמפרנסים העיקריים במשקי הבית הן נשים. דוברות נוספות מתחום המדעים ציינו כי ככל שאמצעי התקשורת מתפתחים, כך גם מתגמשת והולכת סביבת העבודה, מה שעוזר לנשים לעבוד מהבית, או לפצל את יומן באופן שיאפשר שילוב חיי משפחה וקריירה.
עו"ד דידי לחמן-מסר הציעה חקיקה מעניינת, לפיה יחול איסור לקיים ישיבות במקומות עבודה אחרי השעה 17:00, כדי שנשים מנהלות יוכלו אף הן לחוש חלק מהצוות הבכיר ולא יפסידו ישיבות בגלל הילדים בבית.

גברים הזהרו - המהפכה קרובה משחשבתם

דברים חשובים נאמרו בוועידה, דובר למשל, על החלשות מעמדם של ארגוני הנשים. שדולת הנשים המיליטנטית נקצצו מחלפותיה וכבר לא נשמעת בשטח כמו פעם, נעמ"ת עולה לכותרות כל פעם שאיזו מטפלת נטפלת לילד. ויצ"ו עדיין שומרת על מקומה, אך כולם מסכימים - יש שלושה תנאים להחזרת הארגונים הללו למרכז חיינו:
(א) להגדיל את היקף מעונות היום לאמהות עובדות.
(ב) לשים כמה מיליונים על קמפיין מטורף ונכון והוביל באמצעותו מאבק נשי ליום לימודים ארוך בבתי הספר שיאפשר לנו לפתח קריירה בתנאי אנוש.
(ג) והכי חשוב - על הארגונים להפסיק את הפארסה של מתן שעת יעוץ משפטי לנשים שצריכות עורך דין. יש להקים ומיד לשכות משפטיות המייצגות לכל אורך ההליך המשפטי את הנשים הזכאיות לכך, נשים רבות נעצרות מול שערי בית המשפט ולא יכולות לנהל מאבקים בענייני עבודה, אישות תביעות וכד' מפאת שכרן הנמוך.
מכאן ועד לקריאתה של אורה נמיר למרד נשים היתה הדרך קצרה, מישהי בקהל אמרה: "למה מרד צרכנים? נכריז על מרד סקס, שאף אחת לא תיתן לבעלה עד שיעבירו את החוק." תת-אלוף מירי רגב הציעה את יום 9 ביוני כיום התחלת המהפכה, כשכל הגברים ברחבי העולם ישבו צמודים לשידורי המונדיאל, אז יהיה השטח פנוי לכיבוש, אשת צבא או לא? גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד לחמן-מסר, היתה נחרצת בעניין נקודת השבירה: "אם הגברים ימשיכו לשמור על תקרת הזכוכית אנו נפוצץ אותה בכוח."

יתרונותיה של אישה מנהלת

אז במה אישה היא מנהלת טובה יותר מגבר? מתברר כי לנשים יש חשיבה רשתית ולא היררכית כמו של גברים, לאישה יש תפיסה הרבה יותר עמוקה של פרטים, יש לה יכולת הכלה גבוהה מאד והיא מסוגלת להתמודד תדיר עם ריבוי משימות סימולטניות. מנהלת אישה יודעת לפרגן ולתת קרדיטים לעמיתיה וכפופיה ונותנת הרבה מוטיבציה לסובבים אותה. רק בשביל לשמוע את זה היה שווה.

תאריך:  16/05/2006   |   עודכן:  16/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוני מרדכי
זה נחמד לעשות מילואים, להיות עם החבר'ה, להחזיק רובה, לתפוס מחבלים. ממש כמו תנועת נוער. אבל נדמה כי המילואים הם פריבילגיה שרבים לא יכולים לעמוד בה - עצמאים, בעלי משפחות גדולות וכו'
חי בנימיני
מדוע באמת נסגר ענף האווזים ומדוע לא שולמו פיצויים לעוסקים בענף? מדוע ממשלה "אחראית" פעלה בניגוד לאינטרס הלאומי, בניגוד להמלצת משרדי הממשלה ובניגוד להחלטות על שמירת התעסוקה והצמיחה במשק והחליטה להיות "אור לגויים"?
ד"ר אברהם אלתר
ההנחה הסבירה אשר שימשה את הצדדים להסכם, הינה שברמה מסחרית נאותה, ישקף שוויה של הבנייה את דמי השכירות הרלוונטיים להשכרת המקרקעין המבונים לתקופת ההסכם, קרי הצדדים העריכו את שווי הבנייה כשווי השכירות לתקופת החוזה
מחלקה ראשונה
עו"ד אברהם פכטר
בג"צ קבע סופית שבטחון המדינה ואזרחיה גובר על עקרונות אוניברסליים. גם אם יטענו שהחוק גזעני, פשיסטי, פוגע בזכויות האזרח - אני מעדיף להיות גזען מאשר קורבן. לכן, טוב שבונים חומת מגן מבטון ולידה חומת מגן משפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il