X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שה"בגידה" היא מעשה מסריח, לעולם לא יהיה הרייטינג שלה אפס. מפני שבצד אחד יש מי שנבגד, ובצד השני, יש מי שמרוויח. ואם התקשורת היא זו שמרוויחה, סוכניה ילושו את תודעת האזרחים עד כי יגידו על הסירחון המטפורי: "ולא בא כבושם הזה אל נחירינו"
▪  ▪  ▪

הנאמנות היא ערך שנוסך בנו ביטחון ומאפשר לנו לנהל את חיינו על קרקע מוצקה. אחותה הסוררת של הנאמנות, היא "הבגידה". כשהיא בסביבה, אנחנו נכנסים ללחץ, ולא יודעים מתי ואיפה תנחת עלינו המכה. מהסיבה הזו, בני תרבות מחנכים לנאמנות, ומפתחים עוינות כלפי "הבגידה".
הנושא כל כך חשוב, עד כי האוניברסיטה העברית ערכה (17.5.06) במלון "ענבל" בירושלים כנס בנושא "בגידה ובגידות". מהתקשורת למדנו, שהכותרת מתייחסת לכל תחומי חיינו: נישואין, עסקים, ספורט, דת, פוליטיקה ועוד. בזה אחר זה, עלו לבמה הוגי דעות (משתתפים- רשימה חלקית: הפרופסורים: רחל אליאור, משה אידל, יהודה באואר, ישראל יובל, שלמה אהרונסון, ד"ר מאיר פעיל, ויוסי שריד ועוד) שהפיצו את משנתם. צרכני התקשורת, זכו לקבל קמצוץ. על בגידה אחת - זו הצורבת מכולן - לא דיברו...
למרות ש"בגידה", היא מעשה מסריח, לעולם לא יהיה הרייטינג שלה אפס. מפני שבצד אחד יש מי שנבגד, ובצד השני, יש מי שמרוויח. ואם התקשורת היא זו שמרוויחה, סוכניה ילושו את תודעת האזרחים עד כי יגידו על הסירחון המטפורי: "ולא בא כבושם הזה אל נחירינו".
שרון ידע את זה. ולכן בגידתו בציבור שהתקשורת שונאת (המתנחלים), הפכה אותו בעיניהם ל"ענק מדיני", ושווקה לאזרחים כמעשה נשגב, כהתעלות מעל שיקולים מפלגתיים, כהוכחה לאומץ לב נדיר, כמדינאות ברמה בינלאומית, ועוד כהנה וכהנה ביטויים הלקוחים ממשנתם הסדורה של יחצני חוסני מובארק.
"כי האדם עץ השדה", כתב המשורר נתן זך. ומגדל הכבשים הכי מפורסם בארץ, חשב דווקא, ש"האדם, הוא כבשה פועה". רוצה לומר: כמו שמחוץ לעדר, הכבשה מביעה את מצוקתה, בשרשרת פעיות אינסופית - כך האדם.
מחוץ לקולקטיב, רובנו חשים חוסר ביטחון. וככל שהקולקטיב נחשב יותר, כוח המשיכה שלו חזק יותר. ואין קולקטיב נחשב מהתקשורת. היא הזרקור, ולאורה ישאפו רוב האזרחים. במיוחד אלה המכונים "משרתי ציבור". שרון הערמומי היה בטוח, שאם יעשה כרצונה, היא תשווק אותו כ"עמוד האש המדיני", והוא, כמו החלילן מהמלין, ימגנט אחריו עם גדול ורב. וזה בדיוק מה שהיה.
כשארי שביט ושלי יחימוביץ' כינו את העיתונות בישראל "תקשורת עדרית", הם התכוונו לומר שהעושים במלאכה נכנעו לאינסטינקט הטבעי, הדוחף להתנהלות בתוך העדר/ברנז'ה. לא צריכה להיות בעיה עם זה, אילו זה לא היה כרוך בהפקרה של האינטרס הציבורי, והאתיקה העיתונאית.
ומבחינתי, אם כנס "בגידה ובגידות" הסתיים בלי לגנות את הפוליטיקאים אלכס גולדפרב, גונן שגב, ואריאל שרון, ואת כלבי השמירה עם תסמונת הכבשה הפועה, הכנס הזה לא מילא את ייעודו. הבגידה של גולדפרב ושגב הסתיימה באסון, והבגידה של שרון במצביעיו הסתיימה בקרע בעם. על רשימת הבוגדים, ניתן וצריך להוסיף את שופטי ביהמ"ש העליון.
פני הדור, כפני הכבשה...

תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  18/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
מה שהוכח בעקבות פסקי הדין האחרונים ובמיוחד הבג"צ שדן בתוקפו של חוק הכניסה לישראל, הוא שגורלו של חוק שנחקק על-ידי הכנסת, אפילו ברוב מכריע, נתון בידיו של רוב מקרי בבית המשפט העליון, רוב שיכול להיגזר גם מהרכב מקרי
אפרי הלפרין
מכסחי הברכיים מחברת בזק מנעו מלמעלה ממאה אלף מנויי טלפון בכבלים מלהתקשר להוריהם, לבניהם ולבנותיהם. ומי שכך מתנהג, הוציא לעצמו כרטיס אדום, ולא ירחק היום שייעלם כליל מן המגרש ויותירו למתחרים
אהוד אולמרט
נאום ראש הממשלה בכנס ירושלים הראשון לאיכות השלטון (י"ט אייר תשס"ו 17.5.06)
מנחם ברוד
יש הרוצים ליצור כאן עם חדש, שאינו המשך לעם-ישראל ההיסטורי, אלא יצירה לאומית חדשה. אם הזהות היהודית יקרה לנו - עלינו להיות ערים לסכנה
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה הסינית גוזרת את הטיפול על-פי האבחנה    הסיבות היותר שכיחות ליתר לחץ דם הן אלו של הכליות והכבד    רק אחר-כך כל הסיבות האחרות, הטחול-לבלב, הלב והריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il