X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"וישבו איש תחת גפנו ותחת תאנתו ואין מחריד" (מיכה ד, ד)
▪  ▪  ▪

השבוע התבשרנו כי הרב מרדכי גפני, העומד בראש קהילת "בית חדש", ברח מהארץ לאחר שמספר נשים התלוננו נגדו שהטרידן מינית לאחר מסירת שיעורים. חלקן אף מאשימות את גפני באונס ובמעשים מגונים, הרב גפני שלח מכתב התנצלות לחברי קהילתו בעיר יפו, ובו הוא מתנצל על מעשיו.
לא התפלאתי על כך. בשנת 2003 החל הערוץ השני לשדר את פינותיו של אותו "רב" במסגרת תוכנית, ובהמשך בתור פינה קצרה ששודרה בכל בוקר. בפתיחת תוכניתו הראשונה הציג את עצמו "אני הרב מרדכי גפני, ואני רב אורתודוכסי". הבחירה של שידורי קשת, הזכיינית ששידרה את התוכנית דווקא במישהו שהעברית שלו קשה להבנה (ולטובת הצופים אף הובאו כתוביות) היתה סרת טעם. היה ניסיון לנסות ולהציג תפישה רוחנית ביהדות הכאילו אורתודוכסית.
באחת התוכניות ישבתי יחד עם סבי ז"ל לצפות בתוכנית ה"יהדות" של גפני. הוא דיבר על הריקוד והמוזיקה ביהדות, ופשוט - לא ייאמן - רקד בתוכנית, ועם מי? עם אישה שלה מחשוף עמוק וללא שרולים לשימלתה, ולא סתם ריקוד - סלואו צמוד. אח! איזו יהדות!
המשפט שסבי פלט היה "ברוך מקדש ישראל", וביקש ממני להחליף ערוץ. למכתב מחאה ששיגרתי לרשות השנייה על זילות היהדות נעניתי (פברואר 2003) על-ידי קשת כי גפני הוא בכלל רב אורתודוכסי שהוסמך לרבנות על-ידי הרבנות הראשית לישראל (בניגוד לפרסום במעריב לפיו הוסמך בארה"ב). העובדה שזה לא מתיישר בדיוק למסורת ישראל סבא לא הפריעה לזכיינית.
לא לפלא לי איפוא, שמי שמתהדר בתואר רב ומצמיד נשים חשופות לחזהו, מוצא את עצמו חשוד בכך שאותן נשים מוצאות את עצמן בשיפולי גלימתו. אותו גפני ניסה לכסות ערוותו בעלה התאנה של תואר "רב", ויחד עם כל אותן כתות וגורואים יתגלה הזיוף של אשליית היהדות אותה הם מייצרים.

תאריך:  19/05/2006   |   עודכן:  19/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"העסקים פורחים, מה?" אמר לי, כשנפגשנו באקראי לאחר שתקפתי אותו בחריפות
אלעזר לוין
בונה או מתכנן לבנות כ-1,000 דירות במגדלי יוקרה, שישנו את קו הרקיע של ת"א    מנהל את החברה המשפחתית הותיקה ונותן כבוד לאב
בועז מושקוביץ
שר הפיתוח הבינלאומי של נורבגיה, אריק סולהיים, גינה בחריפות את ישראל בשל איסור הנסיעה לערבים בכבישים מסוימים. לטענתו, מעיד הדבר על ישראל כמדינת האפרטהייד היחידה בעולם, שיש בה הפרדת נסיעה בכבישים על בסיס גזעי. הכשל העיקרי בטענה הזו: אין כבישים כאלה. בשפה המשפטית קוראים לזה "אין להשיב לאשמה" (no case to answer)
נסים גבאי
אינך ראוי לשום תפקיד ציבורי. אינך ראוי להיות במקום שבו מתקבלות החלטות הקשורות ליותר מאדם אחד, והכוונה היא שאפילו אינך מתאים להיות בוועד הבניין שבו אתה גר. אה... הבנתי... קנית את כל הבניין. יופי לך
יהונתן דחוח-הלוי
ממשלת החמאס הקימה כוח צבאי חדש בפיקוד ראש ועדות ההתנגדות העממית, ארגון טרור האחראי למאות רבות של פיגועים נגד ישראל - ישראל, ארה"ב והאיחוד האירופי טרם הכלילו את ועדות ההתנגדות ברשימה השחורה של ארגוני הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il